En toen was de lipo leeg

Gisteren hielden beide accu's het weer behoorlijk lang vol. Er stond ook wat minder wind! Ik heb gevlogen met een extra landing en meting tussendoor. Voor mijn gevoel had ik er op die manier, wat meer kijk op. Bovendien kan het geen kwaad (voor mij) om extra landingen te oefenen.
 
Sommige regelaars kan je ook de motor op laag vermogen terug laten vallen ipv uit.

Zoals eerder genoemd. Als je goed oplet merk je wel of je accu leeg begint te raken.
Zo af en toe naar vol gas gooien helpt daar bij.
Is de fut eruit dan zit je tegen leeg aan. Zo'n 20% minder accuspanning merk je echt wel.

Timer op gas is idd ook een optie.
Of gewone time instelle op je gemiddelde vliegstijl met wat marge naar onder.

Beter nog iets over dan te kort.
 
Exact de ladingstoestand van een accu controleren gaat gemakkelijk met de meeste zenders die voorzien zijn van een telemetrie optie. In het toestel komt dan een sensor de de stroom uit de accu per tijdseenheid meet.

Dan wordt de aan de accu onttrokken capaciteit in mAh op het display weergegeven. Vaak is het ook mogelijk om bij het bereiken van een bepaalde capaciteit een alarm in te stellen. Dan wordt je gewaarschuwd dat het tijd is om te landen...

Beschikt ze zender niet over telemetrie, dam is een Quanum setje met een stroomsensor https://hobbyking.com/en_us/quanum-2-4ghz-telemetry-system-volt-amp-temp-mah-v3-1.html een goed alternatief.

Werkt heel betrouwbaar, stoort naar mijn ervaring niet op 2,4 GHz besturing.

Deze setje worden regelmatig in het "Te koop"deel van het forum aangeboden.
 
Back
Top