Ik had mijn verhaal in het teletubbie draadje geschreven per ongeluk......toch maar even een kopie hier, in het juiste draadje.........hihi sorry......
Vorige week hebben Secondelijm en ik in het hoge noorden de ASW27 van RonaldZweef opgehaald. Sjonge jonge jonge wat kan die man bouwen zeg. De kist was werkelijk in top conditie, ook al had hij al een poosje niet gevlogen.
Natuurlijk duurde het even voordat we daar weer weg waren. Zowel S-lijm als ik waren enorm onder de indruk van wat we daar zagen. O.a. twee houten rompen, met glas bekleed, echt een waanzinnig stuk vakmanschap ! (wij blijven erbij Ron, ten minste 1 van die twee kisten moet je NIET spuiten, om je te kunnen vergapen aan het moois wat je hebt gemaakt !!!)
Maar goed, zoals Frank al beschreef, reden S-lijm en ik terug naar huis, het leken wel twee kunstgebitten in het donker in een auto ! Het viel me nog mee dat mensen niet dachten dat we met grootlicht reden.....

Anyway, inmiddels hebben we de hele kist nog eens nagelopen, alles getjekt, dubbel getjekt en nog een keer getjekt, de conclusie bleef hetzelfde, de kist was gewoon ECHT vliegklaar.
Vandaag was het tijd voor onze maiden, dus een re-maiden van deze kist. Met dank aan John die de kist met S-lijm aan de knuppels, omhoog wilde slepen.
Resultaat; een paar klikjes trim, maar vliegt werkelijk prachtig. De komende tijd word het dus starts en landingen maken. Zelf heb ik nog niet aan de knuppels gestaan, wegens mijn immer weer opspelende plankenkoorts, maar vandaag voelde het echt niet goed voor mij dus ik heb me niet over laten halen. Ik heb geduld, dit komt echt nog wel !
Ron, erg bedankt, hopelijk gaan we veel plezier beleven aan deze kist !!!!
En sja............natuurlijk wel een filmpje. Hopelijk krijgt JvM het voor elkaar de beelden van de gopro up te loaden om het plaatje compleet te hebben !
De start:
en de landing:
In het filmpje van de landing hoor je de (volgens mij ) Stern schreeuwen, die wilde deze kist van 5,5 mtr. verjagen........wat nou broedseizoen ?!?!
Goed gedaan S-lijm en JvM erg bedankt voor het slepen. En Ron, nogmaals bedankt voor deze buitenkans.