En weg was de 1000 euro

Ik gebruikte in mijn eerdere opmerking bewust de woorden 'bla bla'. Veel van wat je schrijft is gebaseerd op aannames. Verklaart ook waarom je zoveel tekst nodig hebt om het te onderbouwen...
Mogelijk maak ik aannames ja. Doe jij ook, jij gaat er automatisch vanuit dat door het grote verkochte aantal Phantoms het automatisch logisch zou zijn dat er meer "horror" verhalen over Phantoms zijn dan over andere verkochte artikelen. Bla Bla dus.

Ik spreek nergens over een brutowinstmarge...
Dat DJI de prijs in de markt voor een belangrijk deel bepaald is toch niets nieuws? Denk aan de kerst/voorjaarsaanbiedingen die zij geuit hebben etc...
Is voor mij nieuw, maar ik heb dan ook niks te maken met DJI.

Vertel eens?
Wat is jouw actieve bijdrage hieraan? Of bedoel je met de term 'met zijn allen' mensen zoals ik die actief deelnemen in de werkgroep wet- & regelgeving welke het ministerie van Infrastructuur en Milieu ondersteund, terwijl jouw bijdrage het in jouw ogen veilig vliegen op een veilig veldje betreft?
Ik ben blij en waardeer het zeer te horen dat je je zo inzet. Snap dan ook niet zo goed waarom je met je "4% verhaal" kwam aanzetten waardoor het niet mogelijk/lastig zou zijn ivm concurrentie goed voor te lichten. Inhoudelijk reageren vanuit je positie in de werkgroep zou dan toch logischer zijn dan vanuit het perspectief van retailer en plotseling jezelf gaan verdedigen over marge, concurrentie, etc?

Bijdrage kan zowel klein als groot. Mijn bijdrage (en van vele andere hobbyisten hier) is mensen wijzen op de gevaren/problemen en mensen die je aanspreken en geinteresseerd zijn proberen van juiste en degelijke informatie te voorzien. Voor mij is het rc gebeuren slechts een HOBBY, voor jou veel meer dan dat.

Met de komst en enorme groeitoename van de RTF markt is regulatie noodzakelijk. Met al die IDIOTEN die erbij komen, die mensen zonder gezond verstand... tja... dan moeten we wel. En dat hou jij met je keurige vlieggedrag op een veilig veldje helaas niet tegen... Jij, en al die anderen die het perfect begrijpen en zich te allen tijde keurig gedragen zijn in de minderheid. Die groep wordt ingehaald door de IDIOTEN groep ;)
Ik tracht mijn bijdrage via de werkgroep te leveren zodat de wet- & regelgeving inderdaad voor zover mogelijk prima gaat aansluiten bij de wensen en behoeftes van de markt en zijn omgeving.
En verder... tja verder deel ik hier zo nu en dan mijn mening ;)

Wat je zegt is 100% waar. En ik doe niks anders dan dat. Ik deel mijn mening hier, net zoals jij dat doet. :D

Mogelijk maak ik aannames ja. Doe jij ook, jij gaat er automatisch vanuit dat door het grote verkochte aantal Phantoms het automatisch logisch zou zijn dat er meer "horror" verhalen over Phantoms zijn dan over andere verkochte artikelen. Bla Bla dus.

Mogelijk? :rolling:
Automatisch? Het is een statistisch feit. Geen aanname dus. Je kunt dat berekenen.

Bijdrage kan zowel klein als groot. Mijn bijdrage (en van vele andere hobbyisten hier) is mensen wijzen op de gevaren/problemen en mensen die je aanspreken en geinteresseerd zijn proberen van juiste en degelijke informatie te voorzien. Voor mij is het rc gebeuren slechts een HOBBY, voor jou veel meer dan dat.

Voor mij is het ook een hobby. Het enige verschil met jou is dat ik van mijn Hobby mijn werk gemaakt heb.... Voordeel is dat je dan altijd vrijetijd hebt ;)

Let wel,
het mensen wijzen op... zal de beleidsmakers niet beïnvloeden. Het draagt wel bij aan een betere bewustwording van de gebruiker.

dus eigenlijk worden de idioten gekweekt door de dji phantoms verkopers :rolling:

en da doet blikvanboven aan mee , afschaffen die phantoms :lol:

De verantwoordelijkheid ligt altijd bij degene die aan de knoppen zit, echter, de verkopende partij heeft naar mijn mening wel een belangrijke rol om de koper voor te lichten.

Als je weigert je klanten duidelijk voor te lichten over het gebruik van hun aanschaf vanwege de kosten die daarbij komen kijken, dan heb je naar mijn inziens dus niet van je hobby je werk gemaakt.

Idd en dozenschuivers willen alleen maar euros pakken en zoveel mogelijk.
Het kan hun dan ook geen reet schelen wie of wat ermee gaat vliegen.
Zolang ze betalen bij hun ist goed.
En daar is blikkie ook schuldig aan net als zovele andere handelaars.
Ergens kan ik hun daarin volgen want ze kunnen nu de vele centjes oprapen zolang de hype duurt.

Je zal wel zien van zodra de hype wat over is gaan ze een voor een de deurtjes van hun virtuele winkels sluiten.
Daarom dat al die nieuwe shops alla blikjesshop ook geen echte stock in huis hebben.
Enkel de gevestigde waarden hebben stock in huis.

Mogelijk? :rolling:
Automatisch? Het is een statistisch feit. Geen aanname dus. Je kunt dat berekenen.
Uit deze opmerking blijkt dat je weinig kaas gegeten hebt van statistiek en geen flauw idee hebt waar je over praat. Nogmaals 'bla bla' dus. Houd je svp bij de feiten en bij je eigen kennis. Dit klinkt een beetje als de politicus die met cijfers op de proppen komt waar de grootste statistische biassen ooit in zitten.

"There are three kinds of lies: lies, damned lies and statistics." - Mark Twain.

Huppa, recht in het hart. Alhoewel dit niet gaat over de statistische blunder die BlikvanBoven maakt.

dus eigenlijk worden de idioten gekweekt door de dji phantoms verkopers :rolling:

en da doet blikvanboven aan mee , afschaffen die phantoms :lol:
haha LOL. Tuurlijk is dit onzin, kijk ook mijn eerste posts maar eens waarin ik aangeef dat uiteraard de allergrootste verantwoordelijkheid ligt bij de eindgebruiker. Wil niet zeggen dat de winkels hier ook een verantwoording in kunnen nemen. Het verhaal over concurrentie, weinig marge en daarom niet kunnen/willen voorlichten is natuurlijk onzin en wel erg gemakkelijk.

De verantwoordelijkheid ligt altijd bij degene die aan de knoppen zit, echter, de verkopende partij heeft naar mijn mening wel een belangrijke rol om de koper voor te lichten.

Als je weigert je klanten duidelijk voor te lichten over het gebruik van hun aanschaf vanwege de kosten die daarbij komen kijken, dan heb je naar mijn inziens dus niet van je hobby je werk gemaakt.
Exact.

Idd en dozenschuivers willen alleen maar euros pakken en zoveel mogelijk.
Het kan hun dan ook geen reet schelen wie of wat ermee gaat vliegen.
Zolang ze betalen bij hun ist goed.
En daar is blikkie ook schuldig aan net als zovele andere handelaars.
Ergens kan ik hun daarin volgen want ze kunnen nu de vele centjes oprapen zolang de hype duurt.

Je zal wel zien van zodra de hype wat over is gaan ze een voor een de deurtjes van hun virtuele winkels sluiten.
Daarom dat al die nieuwe shops alla blikjesshop ook geen echte stock in huis hebben.
Enkel de gevestigde waarden hebben stock in huis.

Zeker weten. Moet natuurlijk wel bij in acht worden genomen dat het nu BlikVanBoven is die zich aangesproken voelt/lichtelijk lange tenen heeft (wat totaal niet nodig is, we discussieren hier immers als "hobbyisten" en niet als Hobbyisten vs retailers) maar dat we
a) niks weten van hoe BlikVanBoven voorlicht
b) Dat hooguit impliciet opmaken uit zijn reactie wat betreft het "4% marge verhaal, geen voorlichting vanuit marge/concurrentie oogpunt", inmiddels hebben we dankzij BlikVanBoven geleerd dat het maken van aannames zonder feiten "bla bla" is:lol:
c) en dat er een hele zooi met retailers is naast BlikVanBoven.

Ik ben er verder ook wel klaar mee. Ik heb gezegd wat ik wilde en waar ik dacht dat nog verbetering mogelijk was. Verder gaan de daarop volgende discussies helemaal nergens over en zeker niet meer over hoe we, op micro en macro niveau, ervoor kunnen zorgen nog lang onze hobby te mogen beoefenen. Op het moment dat personen zich aangevallen gaan voelen en in de verdediging schieten is een goede, open discussie niet meer mogelijk.

We vergeten hier wel de overenthousiaste kopers... Heb al eerder geschreven, (hier of in andere draad) Zelfs al heb je ene GOEDE verkoper, de klant, is helemaal in zijn bol, en vergeet ALLES wat hem verteld is, komt thuis en doet de buurman na met mooie filmpjes of lekker vliegen op het veld.

Daar is soms geen uitleg tegenbestand...

We vergeten hier wel de overenthousiaste kopers... Heb al eerder geschreven, (hier of in andere draad) Zelfs al heb je ene GOEDE verkoper, de klant, is helemaal in zijn bol, en vergeet ALLES wat hem verteld is, komt thuis en doet de buurman na met mooie filmpjes of lekker vliegen op het veld.

Zeker waar!!
Wij mannen hebben nu eenmaal een gen voor hebbe dingen. Hebben we het uiteindelijk dan worden we net kleine kinderen haha ;)

Wel heerlijk af en toe ;)

Veel aannames over verkoop door Blikvanboven hier, laat ik er nog een gouwe ouwe in gooien:
assumptions are the mother of all fuckups.

Meeste punten kloppen wel in het algemeen met webshops, er zijn genoeg webshops die RTF spullen verkopen en zelf geen idee hebben hoe het werkt, maar ze hebben het allemaal wel getest... jaja..... Vandaar dat mijn swash bij aflevering 2 jaar geleden compleet scheef stond. Ik kreeg er zelfs een namaak test rapport bij van onze vrienden uit Groningen. Toen heb ik de heli naar een expert gebracht en die zei direct al dat er zo nooit mee gevlogen kon zijn.

Yep zeker met wapens, omdat er een mongool iets doet , terwijl hij als men (de overheid, byzondere wetten in dit geval) hun best gedaan had, de beste man helemaal geen verlof tot voorhanden hebben had MOGEN hebben.. Hierdoor zijn vele sportschutters de lul...

Is ook altijd voer voor discussie... wapens, zwarte Suzuki swift auto's, etc etc ;)

Veel aannames over verkoop door Blikvanboven hier, laat ik er nog een gouwe ouwe in gooien:
assumptions are the mother of all fuckups.

Here's some matches, set yourself on fire.

You can crap in one hand and wish in the other, and see which one fills up first...

You are a regular Don Juan.. no wonder the ladies Don Juan anything to do with you!

Nog maar 1.. Assume, makes an Ass of U and me ;)

In je broek poepen is het zelfde als verliefdheid, iedereen weet het, maar aleen JIJ hebt het speciale gevoel ;)

Die waren niet vergeten hoor Emil, op pagina 1 of 2 hebben we dat allebei al genoemd. :D

....
Ik hoop echt dat het niet ook deze kant opgaat in NL wat betreft "drone" wetgeving. Maar als niemand er wat aan doet om het volk dat een keer een filmpje op internet ziet en teveel geld heeft in de hand te houden zie ik het wel somber in eigenlijk.

Geen hersens, geen voorlichting en niet bewust zijn van gevaar + multicopter = vragen om problemen.

En met wat pech heb je wel een goede verkoper,maar is er geen horen gelijk aan omdat hij daar aan de toonbank zit te bedenken wat voor moois hij heeft en wat hij allemaal ermee kan doen... Tsja dat heb je dan ook nog..

Back