Endeavour Occre 1:54

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry piet, ik had er helemaal overheen gelezen dat Henk dit zo noemde... Ik dacht dat jij het voor het eerst zo noemde, en vanuit je Engelse scheepskennis... Ik vond het ook al zo vreemd, hoe komt hij daar nou weer bij?

Laatst bewerkt:
Update
Heren ik heb niet stil gezeten, ook hier ging het allemaal gewoon door. Alles zit nu op zijn plek de dragers voor de bij-boot zijn dry-fit staan wat scheef als ik zo op de foto’s kijk. (Komt goed)
Bumpkins- Rusten - pompen - kanonnen - kraanbalken -helmstok- glazen kabinet- spil vlaggen kisten - stuurwiel- kast boven het licht kabinet - zijn allemaal definitief geplaatst,. Maar foto’s zeggen meer.
457A74B1-7579-4BD1-A3D7-F7E1B4FA6DEB.jpeg
CD30DE0C-0191-47B2-956E-ABA97DC61B6C.jpeg
6583667B-6ECE-4200-9492-9D2DF15D3805.jpeg
9F519763-532E-487B-8E13-846651E9F0C9.jpeg

mooi geworden Henk, je ziet hoe druk het aan dek was. Daar komen nog een hoop touwen bij, dan was er op die 30 meter maar weinig ruimte om bewegen in die tijd.
Klopt wat je schrijft, heb dan ook wat details weggelaten, anders wordt het helemaal een drukke bedoening.:)

Mooie ankers Henk, alleen je zou de ankerstok nog een kwartslag kunnen draaien, dan heb je ze ongeveer zoals ze aan het schip horen te hangen denk ik :D:D

Ziet er prachtig uit zeg.
Als ik die van jou bekijk ten opzichte dan die van mij zie ik toch wel wat verschillen.

Leuk om te zien dat 2 verschillende merken allebij een andere kijk hebben op de bouw.

Mooie ankers Henk, alleen je zou de ankerstok nog een kwartslag kunnen draaien, dan heb je ze ongeveer zoals ze aan het schip horen te hangen denk ik :D:D
Zijn nog dry-fit Peter, en het messing moet ook nog zwart worden gemaakt. Kwartslag had ik gezien in het boek van Karl Heinz Marquardt dus komt helemaal goed ;)

Ziet er prachtig uit zeg.
Als ik die van jou bekijk ten opzichte dan die van mij zie ik toch wel wat verschillen.

Leuk om te zien dat 2 verschillende merken allebij een andere kijk hebben op de bouw.

Dirk dank je voor je compliment, er zijn inderdaad verschillen in de merken.
Ik hou mij dan ook niet aan de bb van Occre deze gebruik ik als leidraad en heb dan ook een en ander aangepast naar het boek Anatomy of the schip van Karl Heinz Marquardt.

Ik bouw de mijne ook niet helemaal hetzelfde als de beschrijving zegt.
Maar meer in de wat kleinere details zoals het schilderwerk.
Ik doe bewust alles beitsen en niet schilderen. De foto's in de beschrijving zijn zwart wit (laatste update 1980???:D:p).

Ik hoop alleen wel voor jou dat de beschrijving en foto's beter zijn als die van mij.
Het is een drama. Soms erg onduidelijk en Engels kunnen ze daar geloof ik ook niet. Man man wat een fouten staan daarin zeg.

Update
Ankers geplaatst en anker touw bevestigd , bij bootje geplaatst en vast gesjord, bumpkins voorzien van touwwerk en nog wat kalmpjes (kikkers) geplaatst. Ketting van het anker moet nog even zwart zie ik op de foto en hier en daar wat schilderwerk bijwerken en wat stof verwijderen
35BA92F7-9425-41E8-B152-692D74FFF278.jpeg
287E895D-7B3B-4D80-A72D-2E27EF6C5666.jpeg

Ik heb contact met een bouwer die de Endeavour bouwt in schaal 1 op 35 (rond die buurt) .
Dat is een model van ruim 1,5 meter lang!

We hebben voor hem recent de heklantaarn ontworpen en 3D geprint. Was een leuke vingeroefening.
Lantaarn Endeavour.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back