endelijk weer!!!!

• Topicstarter Topicstarter xsdenied
  • Startdatum Startdatum
X

xsdenied

Guest
Dag mensen..... Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik hier een paar vraagjes had.... Wegens andere hobby's kwam de boot even stil te liggen rond de zomer.. En daarna de winter.. Da's ook geen pretje om dan aan de koude kant te staan..
Maaaaaaaar ik ben laatst weer gaan varen en het was weer geweldig. Ik ga er ook weer flink mee aan de slag.
Dus jullie horen weer meer van me. ( if you like it or not :P)
Anyway, hier even een link met wat foto's: http://www.noblespirits.com/dusss/magin.htm
groeten
jordy
oja, vaarwater ideetjes in de omgeving Enschede zijn nog steeds welkom.... Ik moet zeggen dat het hulsbeek me prima bevallen is.. Maarja.. die rottige zwemmers komen eraan...

oooooowja, is absoluut net zo leuk...
maar daar zijn NOG minder plekken voor te vinden... ik doe het wel achter in de wei.. maarja...
En het neerstorten vind ik niet zo heel geweldig steeds hahaha.
maargoed, nu ik de boot weer aan de praat heb komt de piper ook wel weer hoor.
moet er nog wat dingetjes voor halen.

Dit is een Magin One....
gewoon elektro, 16 cellen.
Erg leuk, maar eigenlijk een beetje te hoog gegrepen voor mij. Gaat erg hard, terwijl ik niks gewend ben... naja.. kwestie van proberen denk ik.
Voluit op het rechte stuk.. en voozichtig in de bochten..... Komt helemaal goed... vorig jaar is ie 2x omgeslagen... Daarna de regelaar maar eens waterdicht gemaakt met tupperware hahaha. steeds een nieuwe regelaar is ook nie wat.....
Wat voor een motor erin zit? GEEEEEEN idee... zoals ik zei.. Ik ben er nog niet zo heel lang mee bezig.. En kon deze redelijk goedkoop kopen. vandaar.
,maaaaar ERG leuk:)
Jordy

Kapje kwijt?? :D

Als de motor standaard is zit er een speed 710 motor in. 16 cellen is eigenlijk wel het randje voor die motor maar ach ze zijn niet te duur.

Ik heb de magin one ook, na het doorbranden van mijn motor heb ik er een borsteloze kontronic fun 500 motor ingezet met 20 cellen 3300mAh
(gebruik ik ook in mijn electro heli dus die had ik toch nog)
Met een 3 blads hydroprop 43,5 mm kom ik op 76km/h en dat lijkt zijn beperking te zijn. De boot komt dan geheel los van het water en die romp is daar eigenlijk niet voor.

Blijft een prachtig race monster!!!!

Menno

Kapje? nah.. nergens voor nodig hahaha. heeft geen functie DUS weg ermee!!!!!!!

Ik heb hier nog een graupner 820 BB turbo race motor liggen (20v) maareh, dit gaan me nu nog even hard genoeg.. (eigenlijk te hard.. moet het nog wel leren). Die motor komt er later wel op. Zelfs de vorige eigenaar vond het te onwijs om met dat ding te varen haha.

groetjes
Jordy

hoe hard kun je eigenlijk door de bocht met de magin one?
Hij is 2x omgeslagen, beide keren PRECIES op hetzelfde punt... dus volgens mij lag er steeds iets in het water of (het was redelijk dicht bij de kant) sloeg een golf de boot om ....
tips over bochtenwerk en andere weetjes zijn natuurlijk altijd welkom.

Jordy

Je kan vol gas (in mijn geval boven de 70 km) de bocht om MAAR... jij mist iets op je magin one ten opzichte van de standaard.
Of anders gezegt, jouw Magin One is enigszins gemodificeerd, jij hebt een mooie Z-Drive met sturende prop, de originele niet.
En als ik het goed zie (maar ik kan het mis hebben) gebruik je ook geen hydro prop maar een standaard speed prop.
Normaal zit er aan stuurboord een klapvin als stabilator, die zorgt ervoor dat de magin one niet omklapt (naar rechts :lol: ), naar bakboord is het een heel ander verhaal, daar zit niet een vin en kan je omslaan of waanzinnig gaaf een draai maken op de plaats.

Hier is een foto van die van mij, je ziet aan de achterzijde de vin waar ik over hebt.

magin_one_1.jpg

En hard de bocht om ???

magin_one_8.jpg

Grt Menno

Hoi......
Ik heb inderdaad alleen deze
hulsbeek%2013.jpg

dingen aan de achterkant.. Maar dat is meer om 'm mooi boven het water te krijgen als ik het goed heb? Zo'n vin, kan ik die los ergens krijgen?
"hydro prop " leg uit aub? Ik heb denk ik een standaard speed prop ja... veel verschil?

Yep, dat zijn verstelbare trimvlakken, om de boot mooi vlak te houden
Let wel ik ben geen expert, dat is meer powerpete's richting maar ik vaar wel al jaren met de Magin One.
De trimvlakken zet je ongeveer 2 graden schuin.
Die vin zorgt er eigenlijk voor dat als de boot naar rechts gaat (in dit geval) je minder scherp de boot doorkan.
Ja ze zijn los te krijgen

Euh verschil hydro / normaal (uitleg zoals ik die ook een keer gehad heb :) )
Tja de hydro prop draait gedeeltelijk in lucht en water, de vorm van de prop geeft een soort straalaandrijving. De Hydroprop is dus bedoeld voor boten waar het hek (achter) nog net in het water zit.
De Speedschroef draait meer IN het water.

Ok.. bedankt voor de info.....
Zal ik even zo'n hydro prop proberen....

groetjes
Jordy

Ik zie dat je op het hulsbeek aan het varen was 8) . Daar ga ik binnenkort ook varen met men boten. Misschien leuk om een keer af te spreken...
Ik heb een hydromite en een 6,5 cc airboat

ja. prima.! leuk.
Ik ben op dit moment in Chicago. Maar volgende week woensdag weer gewoon in Nederland.
Spreken we een keer wat af.
Jordy

Is goed volgende week ga ik nog wel keer naar hulsbeek want heb vandaag net men airboat getest. Ging prima alleen motor was nog niet top. En morgen heb ik ook hopelijk men neiuwe accu dus volgende week kan ik met 2 boten. En ik wil die van jou wel eens zien :lol: . En Dan kan ik beetje men eigen gebouwde microhydro vergelijken :lol:

hoi hoi......
Ik ga vanmiddag naar het hulsbeek!......

Ik stuur je even een prive berichtje met m'n telefoon nummer ok?
bel me dan even....
jordy

Back