Enkele vraagjes :)

• Topicstarter Topicstarter yookai
  • Startdatum Startdatum
Y

yookai

Guest
Ik ben van plan binnekort te gaan beginnen met een Easy star.
Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken maar ik vind op somige vragen geen antwoord :)
Dus mijn vraagjes:

-Binnenkort ben ik in het bezit van een GWS MC-2002 lader maar hoe kan ik hier thuis mee laden? ik had gedacht om hem aan te sluiten op een adaptor maar hoe doe ik dat en met welke abdaptor?

-Ik woon in belgie(tussen mechelen en vilvoorde) en echt wind stil is het hier zo goed als nooit.
Dus wat is de maximum windsnelheid waarbij ik kan gaan vliegen voor mijn eerste vlucht? (en heeft er iemand een online windmeter ofzo?)

-Ik ga normaal gezien alleen beginnen dus daarover heb ik ook 2 vraagjes :)
Heeft iemand een artikel over de check punten tot de landing? :) of iets dergenlijk? (en ook over het "uit de hand starten")
En wat zou zo de groote moeten zijn van het vlieg terein?
(hier zijn veel velden dus ik heb keuze genoeg ) ik neem aan zo groot mogenlijk maar het probleem dan is dat de ondergrond niet altijd even goed is.

-En een vraagje (Voor als ik ooit goed kan vliegen) Ik weet ongeveer hoe luchtfotografie in elkaar zit maar zou het ook gaan met zo'n wegwerpfoto toesteletje? En dan met behulp van een servo het knopje te laten indrukken.
Het kan dan wel maar 1 foto maken maarja :) (maargoed dat is iets voor later :) )
Alvast bedankt!!!

mvg,
p.s sorry als dit ergens anders zou thuishoren maar mijn vragen waren zo verschilend :)

Komaan niet al mijn vraagjes zijn toch te dom om te beantwoorden zeker? :)
Je moet ze niet allemaal tegelijk beantwoorden hoor :p
alsjeblieft help me :)

mvg, :)

Misschien even lezen in de bestaande draadjes binnen "beginners".
Waarschiijnlijk zijn dan al je vragen beantwoord.
Verder kun je veel gerichte informatie vinden via de zoekfunctie.

Veel plezier met zoeken, lezen en vliegen.

er is een enorme draad over de easystar, post daar je vragen eens, er zijn meerdere personen die er een hebben.

Over de vraag:
-Binnenkort ben ik in het bezit van een GWS MC-2002 lader maar hoe kan ik hier thuis mee laden? ik had gedacht om hem aan te sluiten op een adaptor maar hoe doe ik dat en met welke abdaptor?

Ben ik echt nog NIKS tegengekomen en over de rest vind ik niet echt gerichte antwoorden.

Ook woon ik in belgie dus een online weerkaart van belgie zal ik niet te snel vinden.
Maar voor de rest zal ik nog wat verder zoeken :)
Btw moest je toevallig een locatie weten van de draadjes mag je die natuurlijk geven.
Alvast bedankt!

Over het vliegen..

De eerste keer dat je gaat vliegen moet het vrijwel windstil zijn.

Van tevoren even de juiste uitslagen checken.. Dat als je roer naar links doe het roer ook daadwerkelijk naar links gaat en niet naar rechts.
( met schakelaartjes op je zender te veranderen)

Balanceer het model goed uit.. Slaa 2 grote spijkers in een houdje zodat de vleugels erop kunnen rusten.. ( staat allemaal wel in handleiding van elk beginnersvliegtuig..

Starten/werpen en landen doen wij Slimme Hollanders tegen de wind in.. :evil:

Heb je geen 12v accu thuis?!?

Weet iemand anders hoe we dat aanpakken? 12v lader aansluiten op het net..

Als ik nu is gewoon een simpele 12v adaptor neem ik haal het oorspronkelijk stekertje eraf ik kijk welke kan + is en welke - en ik ze de knijpertjes op de gestripte draadjes zou diet werken?
j/n :)

mvg,

beste vriend,
zou het niet beter af met eerst een club te zoeken in de omgeving.Dat is 1 veel veiliger wat ongelukken betreft, 2 u krijgt deskundige uitleg op al uw vragen, 3 u zal rapper kunnen vliegen want men leert het u.En voorts aan wild vliegers hebben wij geen behoefte het is in belgie al moeilijk genoeg om het hoofd boven water te houden met de huidige wet geving.Zoeken van een club is mogelijk via airtoi op internet.
succes francois

yookai zei:
Als ik nu is gewoon een simpele 12v adaptor neem ik haal het oorspronkelijk stekertje eraf ik kijk welke kan + is en welke - en ik ze de knijpertjes op de gestripte draadjes zou diet werken?
j/n :)

mvg,

een "simpele" 12 volt adapter zal hooguit 0.5 amp kunnen afgeven, nooit genoeg om je lader aan de praat te krijgen.

dit is je lader:

http://www.allerc.com/images/Pictures/gwscharger.jpg

Die moet je verbinden aan een auto-accu, (rood op rood, zwart op zwart) en je hebt power genoeg.

Een online weerkaart, die heb je als je je neus buiten steekt, waait het onregelmatig, blijf dan binnen en bouw verder.

Vliegen met zachte wind is leuker dan windstil; je start en landing (in de windrichting in) zijn makkelijker, omdat je vliegtuig "meer" wind op en onder de vleugels krijgt, en je lift vergroot, dat maakt dat je langzamer kan vliegen tegen de wind in. Hou er dan ook rekening mee, dat als je "met de wind mee" gaat vliegen (180° draaien) je snelheid aanzienlijk vergroot, en indien je dan probeert langzamer te vliegen, nou, dan heb je een baksteenkist, die valt gewoon uit de lucht. Alle lift weg, alle pret voorbij.

Oefen op een gratis sim, die kan je vinden op het web; fms (gratis!) is een prima beginnerssim, en op de multiplex-site kan je uw eigenste easy-star model downloaden (eveneens gratis), je pakt die uit in fms, en hop, je vliegt de wijde electronenwereld rond. Zonder een schrammetje, zonder accus laden, zonder reparaties.

fms:
http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/index_e.html

easy star model:
http://www.mpx.speedkom.net/cms/vorschau/upload/d_software/m_easystar.zip

Wanneer je dit onder de knie hebt, op de sim, stel dan je volgende vragen, of vraag het bij Tam, of bij Albatros, waar je je spullen ongetwijfeld gekocht hebt. Zij kunnen je verder op weg helpen om een geschikte club en locatie te vinden.

Hallo,

Ik denk dat het echt beter is om een modelvliegclub bij jouw in de buurt te gaan zoeken.
Hier een klein hulpje.

http://www.airtoi.nl/clubs.php3

Je bespaart jezelf vermoedelijk een hoop ergenis en irritatie als je je laat leiden door meer ervaren mensen.

Veel plezier met de hobby!

Martin

hey raffie,

Ik heb een "simpele" adapter van 3 tot 12 volt, die tot 1,5 ampere kan. Dus zolang je niet met meer dan 1,5 amere laadt, kan het nog. Hoger dan brand je adapter door.

Levert die lader 1.5Ampere bij 3 Volt EN ook bij 12Volt? Meestal is het zo dat bij een hogere spanning de stroom afneemt. Het product van spanning en stroom (vermogen in Watts) blijft redelijk constant.

Meer clubs:
www.modelvliegsport.nl -> clubs

Bedankt voor alle info!
En ik kan met de adaptor laden :) (1000mA)
En het vliegen gaat nog niet zo goed de EZ is heel stevig maar ik krijg hem niet goed bestuurbaar.
Ik heb alles een beetje losser gemaakt etc maar sturen doet hij toch nog niet perfect.
En nog even een vraagje tussendoor om zeker te zijn.
Als je naar links stuur welke kant gaat je richtingsroer dan naartoe? :)
En dezelfde vraag voor boven en onder :)

mvg,

als je achter je vliegtuig staat, en je stuurt naar links moet je roer uitslaan naar links. Denk er wel aan, je moet wel ACHTER je vliegtuig staan, anders is het andersom.

precies zo met je hoogsteroer, als je achter je vleigtuig staat, en je geeft up, dan gaat je roeromhoog.

Groeten

Rode

over die lader... kan je die niet op een computer voeding aansluiten... die steek je in het stopkontact en achterop een schakelaartje om en je hebt stroom 8)

Ja dat idee heb ik ook al voorgesteld gekregen alleen is de enige voeding die ik hier heb en niet in een pc steekt kappot.
En tegenwoordig werkt het zelfs niet meer met een schakelaartje.
Toch bedankt :)
Maar het gaat goed nu :)

als ik het goed heb, is de voeding voor je cd-rom of dvd-rom ook 12 volt. alleen is mijn vraag nu, overleef mijn pc mijn lader? ik heb een paar adapters gehad die maar tot een halve ampere konden laden. dat had ik niet door, zet me lader lekker op 1 ampere, adapter doorgebrand..... :cry: :oops:

Dus als iemand dit al eens heeft gedaan, lader op een stekker van een CD-ROM in je pc aansluiten, dan hoor ik dat graag

rode

Back