Enquête KNVvL

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door toostbeek, 1 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Voor zover ik weet zitten er een heleboel nieuwe mensen bij de KNVvL in het bestuur, tot en met de directeur. Dus juist nu is het moment om van ons te laten horen en duidelijk te maken wat wij van hen verwachten. De commissie bestaat vrijwilligers uit de hobby die de handdoek op hebben gepakt om als onafhankelijke commissie te kijken naar wat er beter kan en advies uit te brengen naar het bestuur en de afdeling modelvliegsport. Hopelijk zijn er genoeg mensen die vooruit willen kijken en niet in het verleden blijven hangen zoals sommigen doen. Met dat laatste komen we echt niet verder. Het is belangrijk dat de overheid ons serieus neemt en dat kan alleen als we samenwerken en niet optreden als meerdere kleinere entiteiten. Of dat onder de paraplu van de KNVvL zal zijn zal de toekomst leren. Daarom is het zo belangrijk dat de commissie goede feedback krijgt.
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  2. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    En laten we wel wezen:
    Als niemand een 2e kans zou krijgen, dan kwamen we er allemaal best slecht vanaf.

    Als een organisatie uit is op verbetering, dan is het wel zo leuk als er mensen meewerken.
    Al snap ik dat er mensen na een slechte ervaring hier moeite mee hebben.

    Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.....
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  3. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.674
    Locatie:
    Onbekend
    Als er inderdaad vele nieuwe bestuurders bij de KNVvL zijn moeten ze een kans krijgen.

    Zelf ben ik reeds 5 jaar geen lid meer van de KNVvL.
    Om een voorbeeld te geven. In het verleden heb ik een discussie gehad met een aantal bestuurders van de KNVvL, dit ging over het verkrijgen van modelvliegvelden. Het antwoord wat ik toen kreeg was "we hebben geen blik met velden dat we open kunnen trekken", "we zijn ook maar vrijwilligers".
    Ik heb geantwoord dat er diverse clubs zijn met een vrijwillig bestuur die wel een blik met velden kunnen opentrekken. Hiervan heb ik ook voorbeelden gegeven. Tevens heb ik aangegeven om kontakt te zoeken met deze clubs.
    De reactie van de KNVvL was zeer emotioneel, men geloofde het niet en stonden mij met rode koppen aan te kijken. Ik heb aangeboden om mee te gaan naar deze clubs, ook dat wilde men niet.
    Er zijn nog meerdere voorbeelden te noemen, ik laat het voorlopig hierbij.

    Echter, nieuwe bestuurders moet je een kans geven.
    Ik wens hun veel wijsheid en succes !

    Mvrgrt,

    Arnoud.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik ga hier niet de prive gesprekken met de personen neerzetten.
    Maar je kan zelf wel nazoeken wie er afgelopen jaren in het bestuur bij de KNVvL zaten en wie er na jaren weggegaan zijn.
    Ik heb een paar wedstrijdklassen opgezet voor de KNVvL, plus dat ik veel sleepmeetings georganiseerd heb waardoor ik veel contact had met de KNVvL.
    Door met de mensen te praten probeerde ik dingen aan te geven die veranderd moesten worden.
    De mensen die nu weg zijn waren het eens maar zeiden dat ze er niet doorheen kwamen, dat er een vaste kern is die niet wil wijken.

    GJ
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    laten we stellen dat er problemen WAREN.
    het wie/wat/waarom is nu niet meer belangrijk.
    ze waren er.
    redenen zullen er zijn, maar doen er niet meer toe.

    De nieuwe mensen moeten een kans krijgen.
    en ik kan mij voorstellen dat zij graag willen weten wat de problemen in het land zijn/waren, dan kunnen ze er ook iets mee doen.
    zonder kans of eerlijke feedback gaat iedere organisatie onderuit.

    Persoonlijk vermoed ik dat communicatie een aandachtspunt zal moeten worden.
    als voorbeeld:
    ons oude bestuur heeft e.e.a. opgezet qua veiligheid en regels ooit. het nieuwe bestuur heeft de mensen erachter niet ontmoet, kan dus de voordelen niet echt vinden
    er wordt nu al een paar jaar gevraagd waarom ze lid moeten blijven van de knvvl, maar krijgen daar eigenlijk geen gefundeerd antwoord op.
    als de organisatie zelf al niet kan vertellen waarom een club lid moet blijven..
    zodoende zijn er er nu ook uit gestapt.

    en dat je niet aan iedereen zijn eisen of wensen kan voldoen, dat moge duidelijk zijn.
    maar daar zullen niet de meeste problemen uit ontstaan zijn.
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.976
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ingevuld.
     
  7. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.679
    Locatie:
    Voorburg
    Dubbelpost
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2022
  8. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.679
    Locatie:
    Voorburg
    Nee, er waren en zijn nu problemen: waarom heb je anders een commissie en enquette nodig.
    Wel belangrijk: Als je niet wilt leren van het verleden kom je nooit tot een analyse.
    Een van de grootste problemen van de KNVvL is dat men critici zoveel mogelijk buiten spel zet of negeerd.
    Deze enquette gaat daar niet bij helpen en stelt grotendeels niet de goede vragen.
    Het andere probleem bij de KNVvL is dat zij al heel lang zelf geen samenhangende visie heeft op wat modelvliegen zou moeten zijn of welke doelgroepen binnen het modelvliegen nog voor de vereniging kansvol zijn.

    Ik heb tegen beter weten in de enquette ingevuld, maar ben er niet optimistischer van geworden,
    De KNVvL gaat mij aan het hart, maar ik heb inmiddels de moed opgegeven.
     
    prop-er vindt dit leuk.
  9. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.469
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    Ingevuld, hopelijk nog op tijd.
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Het punt met verbetering is dat je eerst moet onderkennen dat er een probleem is.
    Dat hebben ze blijkbaar lang genegeerd.
    zolang dat niet veranderd, IS er een probleem.

    het feit dat er nieuwe mensen bij getrokken zijn, er nu actief aan de doelgroep wordt gevraagd wat handig is...
    Wil zeggen dat men nu dus e.e.a. accepteert, en er iets aan wil doen.
    Dat is in de regel 80% van de oplossing.
    niet in tijd, meer in proces
    de werkelijke daad, de veranderingen, is daarna een kwestie verzinnen, uitvoeren, en hopen dat je op tijd bent geweest.

    De enquete zie ik als een stuk gereedschap in dit geval, waarmee men wil zien wat er aan de hand is/was
    dus ook een analyse van de problematiek, als men er goed mee omgaat.

    vanaf hier kijken wat men er mee doet..
     
    Peter Den vindt dit leuk.
  11. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Om te voorkomen dat er in de (nabije) toekomst problemen ontstaan.

    Regeren is vooruitzien.


    jan.
     
  12. Vlcjeroen

    Vlcjeroen

    Lid geworden:
    23 jul 2016
    Berichten:
    275
    Locatie:
    Veendam
    Ingevuld
     
  13. ked

    ked

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    869
    Locatie:
    Drachten
    Enquete ingevuld.
    Wie weet, wordt alles beter.
    Jarenlang een aantal Knvvl brevetten gehad, al jarenlang niet meer lid dus ook geen brevet meer.
     
  14. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ben je dan nadat je lidmaatschap eindigde slechter gaan vliegen? Brevet is brevet, lid of niet, dat zou niks mogen uitmaken.
    Voor het rijbewijs ben je toch ook geen lid van het CBR.......
     
  15. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Goed dat er een enquête wordt gehouden :) eerst meten,, dan sturen. Prima koers zo lijkt me.
    Worden de uitkomsten na afloop gedeeld?
    Succes . . . .

    Bart
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.976
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou... ik zie ked regelmatig vliegen, en ik vroeg me al af waarom hij tegenwoordig als een natte krant vliegt.... (Kon het effe niet laten, geintje, ked... :p )

    Nee, maar je bent wel nederlander... Moet je eens proberen met een NL rijbewijs in Amerika, Azie, Australie of waar dan ook te gaan rijden, of als buitenlander in NL met je buitenlandse rijbewijs te gaan rondtoeren... Daar zitten ook nogal haken en ogen aan.

    Beetje onzin-opmerking, want het CBR is een registratiebureau, geen bond, vereniging of wat dan ook... Je bent ook geen lid van "de KNVvL ledenadministratie". toch?
     
  17. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Als je de verkeerde vragen stelt krijg je de verkeerde antwoorden....
    Ik kan niet veel met een enquete, waar ik bij de eerste vraag niet kan invullen welke klasse(n) ik vlieg.
    Er staan wat vage algemeenheden, maar niet voldoende om inzicht te krijen in wat de hard-core modelvlieger zoal uitspookt.
    Laat staan dat je inzicht krijgt in wat er nodig is, behalve voor de doorsnee zondagsvlieger.
    Begin nu eens eerst met de drie hoofdrichtingen van het modelvliegen en ga daarna pas differentiëren.
    Heb wel ingevuld, maar heb onnodig veel in de commentaren moeten zetten vanwege het hierboven geconstateerde probleem.
     
    Peter Den vindt dit leuk.
  18. ked

    ked

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    869
    Locatie:
    Drachten
    Volgens mij staat er ergens in de regels van de Kvvvl, dat een brevet alleen geldig is als je ook lid van de Knvvl bent.
    Dus niet meer lid, dan geen geldig brevet meer.
    Nu vlieg ik bij een club die gewoon club brevetten uit geeft. Dus wel in het bezit van een tweetal club brevetten.
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    klopt.
    het punt daarvan was/is dat de eisen aan het brevet bekend zijn, een keer getoetst, en als je dan naar een andere club gaat om gast te vliegen oid ze zo je brevet kunnen accepteren.
    geen lid, geen brevet.
    in theorie als je weer lid wordt, geld het weer.

    Qua vragen / antwoorden:
    als organisatie hoef je niet altijd perse op detail niveau alles te weten
    ze schieten feitelijk nu met hagel, om te zien in welke gebieden de problemen zitten.
    er zaten ook open stukken tussen, dus je kan je grieven in principe uitschrijven
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Is dat algemeen bekend? Staat dat ergens geschreven?
     
    onno10 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina