Ik heb sind een maandje een EP100 rondzoemen, maar het viel me op dat de servo's bijna digitaal reageren, dat wil zeggen dat ze als ik stuur 'stapjes' maken, welgeteld 12 stuks. En op een CCPM aansturing is dat best lastig omdat pitch geven door het niet gelijk lopen van de stapjes echt oneidig veel nick of rolcorrectie veroorzaakt. Toen de tailservo het begaf heb ik hem eens opengemaakt (En das best lastig met 4,5 grammers van 19,5x8x17,5 mm...) en daar blijkt een potmetertje in te zijn gebruikt dat normaliter is bedoeld voor printmontage, dus met een sleper-levensduur van ongeveer 500 bewegingen... Weet iemand een alternatief met dezelfde maten? Het enige alternatief wat er is zijn Pino-servo's van de fabrikant maar daarover lees ik op RR niks dan slechte verhalen, en dat voor $20 per stuk... Dan koop ik liever wat betere servo'tjes.
HS50/HS55 is in elk geval veel te groot (Al schijnen ze te passen na een aanpassing) , net als Towerpro's van 9 gram.
Groetjes,
Ton.
HS50/HS55 is in elk geval veel te groot (Al schijnen ze te passen na een aanpassing) , net als Towerpro's van 9 gram.
Groetjes,
Ton.