Epo Foam lijmen ?? welke lijm soort ??

ik lees veel over verschillende soorten lijm, epoxy, polyester enz. maar heeft iemand nou een über goede tip om b.v. een vleugel te lijmen ?? ik heb een nieuwe vleugel besteld, die morgen al geleverd word, maar ik wil eigenlijk deze eerst eens zelf repareren en testen of het gelukt is. nou lees ik wel eens dat Uhu goed doet. maar zijn er verschillende soorten lijm die zich goed doen voor Epo foam ?? er zijn té veel topics over lijm waardoor ik een beetje verdwaal ...........

gr,
Marco

als je het ligt wilt lijmen kan je constructielijm van bison beetje verdunnen met paar druppels water dan gaat het schuimen. kan je ook overtollige weer wegsnijden en schuren en afwerken. epoxy kan ook is alleen zwaar, uhu por kan ook,

mvg Hans

NIET doen. zitten oplosmiddelen in die je schuim laten oplossen..

Sinds wanneer ?????????????

Ik gebruik al 15 jaar PU-Lijm voor alle verbindingen uit hout of foam

Gewoon PU-konstruktie lijm van Bison , UHU of Pattex uit de bouwmarkt halen .

Goedkoop in gebruik en het sterkste en beste voor alle schuimsoorten van depron tot EPP

En niet gaan verdunnen met water .;)

A: nergens voor nodig .
B: je verzwakt de verbinding duidelijk hiermee

Als je een materiaal wil lijmen wat geen vochtigheid kan opnemen (GFK , ALU)
ga je met een vochtig doekje over het 2de stuk wat je wil verlijmen , op het eerste komt dan de lijm.

Genereel heel weinig lijm gebruiken , voor 99% gebruik je te veel.

Mvg Johan

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga dan nu maar eerst eens Uhu por proberen.
Ik ga er van uit dat dit bij de bouwmarkt te krijgen is.

Gr,
Marco

Constructie lijm is velen malen sterker dan uhu por, zeker als je een vleugel wilt gaan repareren die gebroken is.
Je kan ook een druppel houtlijm door je constructie lijm heen roeren.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga dan nu maar eerst eens Uhu por proberen.
Ik ga er van uit dat dit bij de bouwmarkt te krijgen is.

Gr,
Marco

ik heb het nog niet bij een bouwmarkt gezien,maar in de modelbouwzaak
ligt het zeker of een hobbywinkel.
Maar zoals eerder al gezegd pu is zeer geschikt en niet duur.

epoxy

Uhu brand gaten je moet gewoon met epoxy lijmen duursma in wolvega is de goed koopste met epoxy en de beste hij leverd mij al 25 jaar epoxy

Die PU Constructielijm van Bison, zit die in een geel plastic flesje, zoals ook de houtlijm ?
Die heb ik net bij de bouwmarkt gezien. Alleen geeft de Bizon computer deze niet aan als foam lijm. Daar kwam Bison universeellijm uit. Niet echt wijzer zo .....

Gr,
Marco

Schuim heeft genoeg vocht om de PU-lijm te laten reageren . ;)

Veel schuim is ook niet van voordeel omdat het veel lucht bevat .

Mvg Johan

Schuim heeft genoeg vocht om de PU-lijm te laten reageren . ;)

Veel schuim is ook niet van voordeel omdat het veel lucht bevat .

Mvg Johan

het is daarom in het begin ook een beetje passen en meten hoeveel je nodig hebt, is namelijk eigenlijk nog minder dan een druppel.

Maar uhu por is toch geen echte lijm en lijkt mij al helemaal niet geschikt om een epp vleugel mee te repareren. het is prima voor Shocky's maar voor de rest gebruik ik het echt nooit, zelfs dan gebruik ik constructie lijm.

en zo zie je weer, ook hier word er gediscusieërd over welke lijm en welke lijm manier beter is. iedereen heeft zo zijn eigen idee over lijmen. ik neem wel alle tips mee. ik ga het nu eerst eens met deze proberen:

DSC02094.jpg

vandaag gekocht, en van het weekend effe knutselen. en mischien zondag eens test vliegen. maar blijft de lijm verbinding nu wel een zwak punt ? of word dit juist erg sterk ?

Maar uhu por is toch geen echte lijm en lijkt mij al helemaal niet geschikt om een epp vleugel mee te repareren. het is prima voor Shocky's maar voor de rest gebruik ik het echt nooit, zelfs dan gebruik ik constructie lijm.

Wat een onzin, por is ,mits juist toegepast,een prima lijm om epp mee te verlijmen.
Beide zijden insmeren 10 tot 15 minuten wachten en dan goed samen drukken.
Knappe jongen die zonder schade de twee delen weer van elkaar krijgt.

Back