EPP lijmen

Hallo,

Ik ben een FREE (EPP van EFFEKTMODELL) aan 't monteren. Om te lijmen spreekt men in de handleiding van UHU POR. Inderdaad dat lijmt de EPP zeer goed. Maar om de vleugel in te lijmen kan dat voor problemen zorgen omdat UHU POR een soort contactlijm is en na samen voegen amper nog kan bewogen worden. Daarom zou ik liever 5 minuten epoxy gebruiken zodat ik tenminste nog behoorlijk kan uitlijnen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ook wordt er verwezen naar siliconenlijm! Welke lijm is dat?

Bedankt voor de tips,

Jos

Als je de vleugel met UHU Por moet inlijmen dan een zijde insmeren en niet laten aandrogen, maar gewoon in elkaar zetten, uitlijnen en wachten tot alles droog is. Dit werkt net zo goed, alleen duurt het iets llanger voordat alles droog is.

Dikke sekondenlijm en met aktivatorspray vastzetten. Snel, safe en simpel :wink:

Bedankt voor de snelle reacties!

Het probleem is wel dat je de vleugel in een gleuf moet steken waar deze juist doorschuift en dus kans heeft dat de lijm meegenomen wordt en je dus weinig kans hebt om de lijm overal aan te smeren.
Ik denk dat epoyx nog het eenvoudigste is om de overtollige lijm weg te vegen.

Jos

Zo lang je maar hééél weinig epoxy gebruikt. Denk aan het gewicht.
:D

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de vleugel met UHU POR gelijmd en alles OK. Aan een zijde heb ik lijm gedaan en dan de vleugel erin geschoven en gezorgd dat de lijm zich overal verdeelde. Alles onder druk gezet en klaar...

Groetjes,

Jos

Oh ja: ik was vandaag op een meeting van BIGGS in Heist op den Berg (België). Schitterend weer, goede organisatie en er werd veel gesleept.

Back