Erbe, met 3 accu's naar 6s

Hallo,

Omdat ik ook graag wilde ervaren hoe het is om met 6s en de mmm combo te rijden, heb ik een manier bedacht om een derde accu toe te voegen.
Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik het eerst op deze manier heb geprobeerd, want dit is gewoon te snel voor mij. Met een gangetje van laten we zeggen 45 km/uur op het gas, en dan nog een wheelie maken is gewoon eng. Dat gaat me veel teveel onderdelen kosten.

Voor diegene die wil zien hoe ik dat heb gedaan, zal ik proberen wat foto's te laten zien. Lukt mij nog niet om ze op te nemen, maar hieronder de link naar mijn webalbum

Picasa Web Albums - André - Revo

Picasa Web Albums - André - Revo

Afb118.jpg

Dus je hebt 3x 2s gebruikt?

Nice

6S is imho (wat ik gezien en gelezen heb) niet nuttig tenzij je speedruns doet. Voor de rest is 4S meer dan genoeg. Met 6S breek je alleen meer :)

@ chronoholic, ja ik heb inderdaad 3 * 2s gebruikt

@ nard cox, 6s is inderdaad overdreven, gaat voor mij ook veel te hard. Maar ik heb het nu zelf kunnen ervaren, zonder nieuwe accu's te hoeven kopen. Ik heb alles wel laten zitten, dus als ik weer eens zin heb, schuif ik de derde accu er weer in, en blaas ik iedereen voorbij. Op de derde stekker heb ik een jumpertje gemaakt van een accu stekker.

Op zich is 6S geen slecht idee. Je hebt een mooie zender waar je de gas op 66% kan instellen. Je gaat langer kunnen rijden op 6S en een kleine pinion, dan met 4S. In theorie zou de boel dan koeler moeten blijven.
TM

In theorie heb je gelijk. Maar de acceleratie blijft dan nog wel veel sneller (of is het hoger?). Deze werkwijze wordt overigens in de handleiding van de esc afgeraden. Bij temperatuur problemen adviseren zij als eerste stap de gearing aan te passen

Dat zou ik ook doen: techniek over electronica
Posted via Mobile Device

6S is imho (wat ik gezien en gelezen heb) niet nuttig tenzij je speedruns doet. Voor de rest is 4S meer dan genoeg. Met 6S breek je alleen meer :)

we zullen zien... :p

denk je niet dat die wheelies ook ermee te maken hebben dat je nu in het principe een lipo op het dak hebt gesjord? dat lijkt me iig niet echt geweldig om het zwaartepunt laag te houden.

Nee, dat denk ik niet. Lipo ligt op het nivo van de motor. En ver naar voren, dus dat zou juist het wheelie effect tegen moeten gaan.

Back