Erg hete batterijen bij Hitec CG 207 lader

• Topicstarter Topicstarter Super Snackman
  • Startdatum Startdatum
Het zou geen probleem op moeten leveren,als de lader op tijs afslaat,staat ook in de FAQ.De bent gewoon een degelijke lader nodig,met Delta peak,als je dit niet hbet,moet je continu op letten of ie niet te ver door laad.

Super Snackman zei:
Als de batterijen maar opgeladen kunnen worden, dan ben ik al tevreden.

Dan ben je wel heel erg vlug tevreden want het mag al blijken dat je gewoon je accu aan het verprutsen bent op deze manier, niets om tevreden over te zijn natuurlijk :?

Tevens maakt een goede lader wel het verschil uit bij toestellen die duizenden Euro'skosten. Als ik met één van mijn toestellen ga vliegen dan wil ik gewoon 100% zeker zijn dat ze goed opgeladen zijn en betrouwbaar zijn. Met minder neem ik geen vrede. Dat een toplader dan iets meer kost neem ik er voor lief bij.

Stevo

mja ok,ik kan me best voorstellen,dat je ie er niet veel geld aan uit wil geven,alleen het geen waar ik mee zit is,dat als ie de cellen niet goed oplaad,hij het denk ik wel vreemd vind,dat ie maar zo kort kan vliegen

En het feit dat als de packs stuk gaan,dat gaat je op den duur nog meer geld kosten ,als een goede lader.

Goedkoop is in dit geval echt duurkoop,tenminste naar mijn mening.
Hij heeft natuurlijk niet veel aan een lader van honderden euro's,maar voor een euro of 60 a 70, zijn er al erg goede te koop,en het is altijd een goede investering,je kunt het amelijk altijd nog weer verkopen,als het toch niet echt je hobbie.

Volgens mij val ik nu in herhaling,ik wwens je er in ieder geval veel succes mee

Ik snap ook wel dat bij slecht gebruik de accu's stuk gaan. Ik geloof alleen niet dat per definitie een goedkope lader de accu's stuk maakt. Ze zullen ongetwijfeld minder vol geladen zijn dan bij een lader met delta-peak (ik weet onderutssen wat dat is :idea: ).
Wat zou de overspannings-beveiliging van zo'n goedkope lader dan inhouden? Dat hij alleen kijkt of het voltage van de accu niet te hoog wordt?

De verhouding is voor mij alleen zoek met een (compleet) vliegtuig van 100 euro en een lader van 70 euro.

Super Snackman zei:
Ik snap ook wel dat bij slecht gebruik de accu's stuk gaan. Ik geloof alleen niet dat per definitie een goedkope lader de accu's stuk maakt. Ze zullen ongetwijfeld minder vol geladen zijn dan bij een lader met delta-peak (ik weet onderutssen wat dat is :idea: ).
Wat zou de overspannings-beveiliging van zo'n goedkope lader dan inhouden? Dat hij alleen kijkt of het voltage van de accu niet te hoog wordt?

De verhouding is voor mij alleen zoek met een (compleet) vliegtuig van 100 euro en een lader van 70 euro.

Zo liggen nu eenmaal de verhoudingen.
Je wilt gaan vliegen en koopt iets van 100 euro. je had even wat verder moeten kijken en ook moeten informeren wat daarnaast allemaal nog nodig is om dat ding van 100 euro te laten vliegen.
Je red het dan niet met een lader van 14.95 euro.
Vergeet nu even de verhoudingen die je in je hoofd hebt en koop een goede lader.
Je hebt een vraag gesteld, we geven antwoord.
Wat je daar mee doet moet je zelf weten maar het zou toch zonde zijn als dadelijk nog meer accupacks kapot gaan en/of je vliegtuig naar beneden komt.
Dan heb je geen vliegtuig meer van 100 euro, geen accupack meer maar nog wel een lader van 14.95 euro.
Hoe zou de verhouding zijn van een vliegtuig van 100 euro en een GOEDE accupack.????

Doe je zelf een plezier en koop een goede lader zoals al vaker is opgemerkt. Neem die stap.

Gezegde: een hobby mag geld kosten en daar maken de fabrikanten nou eenmaal gebruik van. een printer kost niets maar die verrekte inkt...........reken dat maar eens om naar een literprijs.

Pendelaar

Dat heb je mooi gezegt Pendelaar :D ,zo is het naar mijn mening ook.

ron van sommeren zei:
Super Snackman zei:
... Het onverwacht tegen het hoofd van een collega vliegen blijft een giller ...
Zeker weten????

Jup. De meest aangevlogen collega zet gelijk z'n helm (oranje voetbalhelm) op zodra ik begin te vliegen. Bovendien is mijn vliegtuig niet veilig voor de door hem gegooide rondvliegende spaflesjes. Maar goed we dwalen af.

Ik zal in eerste instantie de goedkope lader gebruiken, en zelf goed letten dat de accu niet te heet wordt. Ik snap dat ik risico's loop maar ik wil gewoon met een (zeer) klein budget beginnen met vliegen. Dan is 70 euro voor een lader - hoe je het ook wend of keert - gewoon teveel geld.

Als ik het vliegen leuk vind, maar ik vind de vliegtijden (bijv) tegenvallen kan ik altijd nog meer geld uitgeven. Als ik het niets aan vind, heb ik 'maar' 100 euro vergooid :)

Tja, en joost mag weten wat er gebeurd als hij z'n vingers tussen 1 van mijn propellers krijgt

Mensen, dit gaat helemaal off topic, maar even nog een vraagje. Eerder in dit topic werd de robbe unicharger 6 genoemd. Dit is een redelijk goedkope lader (€23 en laadkabel €5) maar volgens de specificaties zou hij toch wel goed moeten zijn en hij is hier ook al eerder genoemd als goede lader. Als ik die koop, kan ik daar wel mijn batterijen goed mee opladen zonder ze kapot te maken? Of is een lader van €70 echt nodig? Als je een RTF set koopt ga je er natuurlijk vanuit dat het allemaal gewoon in orde is en dat je gewoon normaal kan vliegen, het mag dan wel erg goedkoop zijn, maar ze mogen toch niet zomaar bij een RTF set met alles erop en eraan een lader doen die je accu's kapot maakt? :|

Je hebt gewoon een lader met auto afslag nodig en de onderstaande is ongeveer de goedkoopste die aan de eisen voldoet.
Je kunt zelf de laadstroom instellen.
Ik heb hem in gebruik en hij werkt.
Automatische NiCd/NiMh Lader 1-10 cellen
[MW7168] 45.00EUR
Te koop bij RC techniek.
Maar alleen als voorbeeld.
Je kunt toe met een goedkopere lader die niet zelf af slaat maar dan heb je een flinke dosis kennis over ni/cad cellen nodig zodat je weet waar je mee bezig bent.
Bovendien kan je niet weglopen bij het laadproces.
Daarvoor heb ik je een link gegeven maar maar aan de vragen te zien heb je die nog niet gelezen. :?

Ik heb hem even snel doorgelezen, maar heb het momenteel erg druk, oa ivm tentamenweek en met werk, maar ik vind nou niet echt dat er heel positief en vriendelijk gereageerd wordt hier. Wij vragen gewoon wat en dan worden wij ineens voor dom uitgemaakt en met de nek aangekeken omdat er dingen zijn die wij als beginners nog niet goed weten. :( Maargoed, ik zal kijken wat ik ga doen, maar misschien ga ik wel een 2S LiPo gebruiken hiervoor, aangezien ik al 2 laders daarvoor heb (MET afslag en ook nog een balancer)...

Het is allemaal vriendelijk bedoelt,daar ben ik van overtuigt ,van mijn kant zeker!:D

Maar het probleem waar ik mee zit,is dat je het als beginner denkt beter te weten,terwijl je eigenlijk niet eens weet,wat het nut is van een goede lader.
Dan word het wel erg moelijk om advies te geven,tegen zoveel weerstand.

Wat ik hier gemerkt heb,dat er zeer veel mensen zijn die bereid zijn om je te helpen,als je daar tenmnste open voor staat. :D

Ik sta er zeker voor open en ik geloof ook best het nut van zo'n dure lader, alleen vind ik het eerlijk gezegd wel erg duur, een lader van €70 voor een simpel klein accu'tje waarmee je maar korte vliegtijden hebt, maar daarom heb ik nu besloten over te gaan op 2 cellen LiPo's, aangezien ik daar al 2 goede laders voor heb en ik die cellen via een bevriende modelbouwer goedkoop kan krijgen, dan heb ik ten 1e al een langere vliegtijd en ten 2e heb ik dan ook niet meer dat gezeik met die standaard NiCd batterij en de lader die ik daarbij moet hebben.

Das nog een beter idee ook,ik wens je in ieder geval veel succes ermee :D

Ja, dankje wel, en ik ben heel benieuwd of het gaat lukken. Ik laat het jullie in ieder geval we weten hoe het me zal bevallen met lipo's erin. Ik wil misschien ook nog een betere aandrijfset, goede brushless motor, 25A regelaar en 11.1V 2200mAh LiPo, dat is ruim €100, dus ongeveer net zo duur als de hele RTF set, maar ivm het geld het ik nu eerst de RTF set gekocht om te kijken of het daarmee goed gaat, zo ja, dan ga ik daarmee verder en koop ik daarna een heel nieuw vliegtuig (wellicht de twinjet oid) en als hij toch te weinig power heeft ga ik hem wel ombouwen met die brushless motor (ik heb al een minimag met die motor/regelaar/accu zien vliegen en dat ging super!)

scoutcow zei:
maar ik vind nou niet echt dat er heel positief en vriendelijk gereageerd wordt hier.

Daar heb je an sich gelijk in, maar vergeet niet dat je niet de eerste bent die hier komt en voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en dan tegen problemen aanloopt en de hier gegeven adviezen negeert ;)

Je had een probleem met je accu. Door een slechte lader. Ipv. het advies om een goede lader te kopen te volgen, bleef je volharden in het willen kopen van goedkope laders. Dat terwijl je daar al een slechte ervaring mee hebt.

€ 70 euro is inderdaad veel geld, maar tel over pak-m-beet een maand of twee maar eens op wat je kwijt bent aan accu's en goedkope laders, en zie dan dat je veel geld had kunnen besparen door gelijk een goede lader aan te schaffen.

Ik moest een tijd geleden ook even slikken voor het bedrag, maar kan je vertellen dat ik er geen seconde spijt van gehad heb en dat die lader een van de betere aankopen is geweest.

Overigens.. je denkt dat het 'slecht' zijn van je 1e vliegervaring aan de accu's ligt, maar je hebt in de spacescooter ook niet echt een beginnerskist uitgekozen.. het kan wel hoor en het ding is stevig genoeg, dus het zal wel loslopen, maar je had waarsch. beter een wat meer voor beginners geschikte kist kunnen kopen..

Let er op dat je bij LiPo's ZEKER een goede lader moet hebben (wat je, volgens eigen zeggen, ook hebt) en eigenlijk ook een balancer, wil je je lipo's goed houden.

hezik zei:
Let er op dat je bij LiPo's ZEKER een goede lader moet hebben (wat je, volgens eigen zeggen, ook hebt) en eigenlijk ook een balancer, wil je je lipo's goed houden.
Ik heb hier 2 LiPo laders met balancer erin, die zijn gewoon goed om LiPo's mee te laden (ook al geloof je me toch niet waarschijnlijk :? )

EC103A.jpg

Back