Erg rustig hier; even opstoken....

Discussie in 'Duikboten' gestart door toneburst, 20 feb 2004.

  1. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
  2. Ik denk dat de meeste van ons ook teveel op andere fora (of is het forums) zitten zoals subcommittee en sonar. Ik had je nieuwe foto's via daar al gezien. Zien er overigens goed uit. Zo zie je maar dat als je er genoeg tijd (en geld :)) insteek dat het best een mooie boot kan worden. Even een klein vraagje. Ik heb mijn exemplaar de deur uitgegooid daar ik dat kreng echt niet goed dicht kreeg. Is het jou wel gelukt? Het zou zo zonde zijn van het werk en van zo'n mooi schip.

    Ik hou het wel bij mijn Engel boten. De Patrick Henry is bijna door zijn verbouwing heen: 2 extra toegangen gebouwd, andere motor met as en koppeling (niet dat niet te onderhouden ding in de verste uithoek meer), TWEE bugstrahlers (achter en voor), nieuwe roeren gebouwd met meer en soepelere uitslag, Uitschuifbaar periscoop systeem, renovatie van de duiktanks, geluids module, licht meer accu ruimte, beveiligingen voor water/onderdruk/zenderuitval/waterinbreuk en wat dekdetailering. Over twee a drie weken hoop ik hem opnieuw te kunnen uittrimmen. Ook al heb ik nog wel wat dingen op mijn verlangijstje staan (hoor ik iemand torpedo's roepen???).

    Ik hoor of zie nog wel wat van je.

    Groet,

    Danny van Dijk
     
  3. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Tja....waterdicht???? Hij was waterdicht (zo ongeveer vorig jaar september), maar sinds die tijd is er aardig wat 'bijgeknutseld'. We gaan het wel zien.
    Mocht'ie niet waterdicht zijn, dan is mijn U96 wel representatief genoeg om een mooi plekje in te nemen ergens aan de wand.

    Ik ben ook wat aan het oorie-enteren voor een volgend project. Had eerst mijn zinnen gezet op de XXI van Robbe, maar dat ding is volgens mij pas in 2025 leverbaar. Heb ook de Engel site eens bekeken. Ziet er wel allemaal gelikt en lekker compleet uit. Prijzen lijken fors, maar als je dit vergelijkt met alles los kopen is het toch wel even aantrekkelijk.
    Maar ja....ik ben bang dat mijn nieuwe-duikboot-centjes bij het UWV verwerkt zijn in het marmer op de vloer??? Mocht Jos Werkelos weer aan het werk kunnen dan is het toch wel effe het eerste waar ik voor ga. Welk model weet ik nog niet...als het maar GROOT is (en lekker verkwistend duur...gniffelgniffelgniffel).

    Jos.
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo
    weer wat mensen op de uboot forum

    hoi jos je boot begint mooi te worden
    ik ben nu volop bezig om alles in orde te krijgen voor 9 en 10 oktober
    ik hoop dat je het filmpje hebt kunnen bekijken daar kun je op zien hoe helder het water is waar in gevaren gaat worden

    iedereen die een duikboot heeft is welkom op 1 of op alletwee de dagen

    mijn volgende boot wordt de neyk een nederlandse boot
    de plannen zijn besteld

    ik heb de u74 van robbe wel dicht gekregen
    en redelijk bedrijfszeker ik hoop dat ik nog een paar filmpjes kan uploaden
    voel je vrij om de site te bezoeken
    je wordt doorverwezen naar een yahoo.club waar ik de filmpjes heb geupload bij geocities lukt dat niet zobest


    sportieve groeten raf

    http://www.geocities.com/janssensraf/hengelhoef/
     
  5. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hoi Jos,

    Mooie foto's hoor.
    Mijn ogen vielen direkt op the weathering die je hebt toegepast. Knap gedaan :D .

    Groetjes,

    Droopy
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    mooi stukje werk :D
     
  7. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Dank, dank, dank voor de lovende woorden....

    nu toch nog even een aanvullende vraag (misschien rijp voor een nieuw topic?) die bij me opkwam toen ik wilde aanvangen met het weatheren van de romp...

    Hoe zit het bij schepen met roest 'onder de waterlijn'. De U-boten voeren de meeste tijd aan de oppervlakte, dus na maanden op zee en 0 komma niks onderhoud in de periode heb je boven de waterlijn gegarandeerd mega-roestvorming, maar hoe zit't eigenlijk 'beneden'. 'uitlopers' zal je daar natuurlijk niet vinden (zoals b.v. boven de waterlijn onder de anker-kast), maar mag ik daar 'roestvorming' verwachten. Dit aspect geldt natuurlijk voor ieder schip...
    Iemand??

    Jos.
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ik geloof het niet dat je daar roest vorming hebt
    het zit namelijk zo
    roest kan alleen maarkomen door aanraking met lucht en die is er onderwater dus niet
    wat je wel mag verwachten is een dikke aanslag van schelpdieren en van die witte pokken
    op moderne schepen wordt antifoil verf gezet die het aanplakken van zulke organismen tegen werkt
    maar roest nee dat niet
    het is daarom ook dat schepen na een aantal jaar in dienst tezijn geweest ze in de droogdok worden zuiver gemaakt en opnieuw in de verf gezet
    ik denk dat als ge naar een scheepswerf mailt of schrijft/telefoneerd ze je daar best verder kunnen helpen
    ik zal een vragen aan mijn vader die heeft foto's van de wielingen (belgische fregat)in de droogdok of hij die wilt doormailen

    sportieve groeten raf
     
  9. U-Kater

    U-Kater Guest

    Beste Jos,
    Was ff weg maar ben weer terug op het forum. Ik zit inderdaad meer op het Uboatnet. Je bootje ziet er errug goed uit maruh!!, die railing achter de toren, moet die niet wat lager zijn??? (net zo hoog als de railing naast de toren?
    Voor de rest zou ik willen dat ik net zover was als jij maar dat duurt nog wel even.

    groetjes,
    Wiljan
     
  10. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hoi Wiljan,

    welkom terug...
    Tja, die railing zit mij ook niet helemaa lekker. Volgens de Robbe gebruiksaanwijzing zou't zo goed moeten zijn, maar het staat een beetje raar. Nu had Robbe daar de FLAK formeel gepland, maar die is bij mij natuurlijk verhuist naar de de w-garten.
    Omdat het hele hoofddek afneembaar is (moet wel af-en-toe een bandje kunnen plakken -'ballasttanks'-) is ook de railing afneembaar. Geen probleem om het aan te passen, en dat ga ik ook nog doen. Daarnaast is mij opgevallen dat vaak tussen de voorste en achterste railing een kabel is gespannen (ook een soort van railing) langs de toren. Voeg dat misschien ook nog toe.
    Gisteren na veel wachten (twee weken later dan gedacht) is eindelijk de XF-kop voor m'n badger gearriveerd. Vanavond de laatste airbrush, dan de lak en dan het echte afwerken. Eind van de week klaar en testen. Nu nog wat beter weer....

    Jos
     
  11. KOEZE

    KOEZE Guest

    Ha die Jos,

    Een telefoontje met de Blauwe Golf kan je de hele weersituatie laten zoals het is. Zal weini problemen opleveren om na sluitingstijd of na een aantal zwemlessen het 50m bad te gebruiken.

    Erik Jan
     
  12. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo

    hoi jos
    die reling is echt zo hoog hoor ik heb het opgezocht in mijn boek
    en dan die draad die er tussen is gespannen die is er alleen als de ganse boot is getuigt voor de wal
    dan zitten er over al staven in het dek en zijn er kabels tussen gespannen
    de staven zitten vast met een soort baionet sluiting zoals aan een hogedruk rijniger je de lans inelkaar klikt

    op volle zee zijn die er niet want die maken teveel lawaai tijdens het duiken


    sportieve groeten raf
     
  13. U-Kater

    U-Kater Guest

    nog ff terug naar die railing. Ik heb zelf een "paar" boeken en welk ik ook bekijk die railing blijft lager dan die op jouw model. Bekijk bijvoorbeeld eens het VII-c schaalmodel op de site van www.andrea-miniatures.com Niet dat dat nou maatgevend is maar ze hebben nogal wat rechearch gedaan. De railing waar RAF het over heeft was voor het uitbreken van de oorlog standaard als de boten in een haven lagen. Buitengaats werd de zaak afgebroken. Kort na het uitbreken van de oorlog werd die railing als overcompleet beschouwd en werd ze niet meer gebruikt c.q uitgeleverd aan een boot. (zodoende werd ook weer materiaal uitgespaard) Bekijk anders nog eens wat foto's in het boekje van Kohl en Niestle von Orginal zum Modell typ VII-c. Je zult zien dat de railing in ieder geval onder de wintergarten komt. Ook de kabels tussen de twee opstellingen was standaard na het vervallen raken van de door RAF beschreven railing

    Groetjes,
    Wiljan
     
  14. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo


    ik heb me vergist hier is een foto van de railig
    die man in het midden staat er tegen aan en die railing komt terhoogte van zijn bekken
    [​IMG]

    de cabels zitten er ook wel aan maar dit isde u 978 dit is er eentje van een latere serie dus het kan zijn dat die van ons die draden niet hebben
    de voorste railing komt tot aan de knieen van die man links die is dus beduident lager dan de onze
    robbe je hebt er een puinhoop van gemaakt hoor :D
    dus onze railing is tehoog terug naar de soldeerbout en inkorten die handel

    je ziet aan de toren trouwens ook de pijp waar de snorkel tegenaan komt als hij recht op staat


    sportieve groeten raf
     
  15. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo


    [​IMG]

    hier zij die railing stuts tezien die ik bedoel deze foto is van mei 43 en dan hebben ze die nog wel aan boord
    kan zijn dat ze later zijn komen te vervallen
    maar ik geloof dat ze die wel tot op het laatste hebben gehad want bij het laden van de torpedo's die onder de dekplaten lagen zullen ze die op volle zee hard nodig hebben gehad om hun aan vast temaken

    sportieve groeten raf
     
  16. U-Kater

    U-Kater Guest

    Uitzonderingen bevestigen de regel. Toch weer een paar oude duitsers die wat bewaard hebben. (grapje) Je kan gelijk hebben RAF, de info die ik heb komt ook maar uit boeken en daar kunnen ook fouten in staan.

    groeten,
    Wiljan
     
  17. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo


    iedereen dood hier ???????????

    heb nog een gezegde gevonden dat hier wel past denk ik

    Blue water Navy truism; There are more planes in the ocean than there are
    submarines in the sky.



    het is ontopic want het gaat over duikboten


    sportieve groeten raf

    wakker woden jonges het is haast 20-05-2004
    we tellen af hoor
     
  18. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Effe opstoken

    Dat jij nog tijd hebt voor dit forum Raf, ik kom regelmatig mailings van je tegen onder de werkschepen waar je verteld dat je het zo druk hebt met de voorbereidingen.......
    En daar ben ik ook druk mee bezig: vandaag de eerste twee transportkisten in elkaar geknutseld: morgen de laatste. Is een redelijk fors project geworden. Ik kan in geval van nood mijn 'kistjes' ook als bank gebruiken! Inzet als reddingsvlot/bergingsvaartuig ook mogelijk. Wel lekker stevig in ieder geval.
    Mocht ik ooit m'n auto total-loss rijden met de boten achterin, dan zullen die het waarschijnlijk overleven.
    Ik denk dat je het kan vergelijken met de Hydrazinetank van de F-16...

    En nu weer aan het werk! We willen toch wel indruk maken onder de 'oppervlaktejongens'?

    Jos
     
  19. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo jos
    ja ik heb er iets op gevonden om wat tijd bij te kweeken op een dag

    MINDER SLAPEN


    ik heb overal pc's staan door het huis en als ik dan ff rustig op mijn gemakje zit te K...... dan doe ik ff antwoorden op de gestelde vragen

    mijn kisten zijn heel licht de boten zijn reeds zwaar genoeg
    nieuwe regelaar voor de pomp te bedienen ingebouwd
    morgen testen of hij werkt we hebben ook speed f1 en eco
    dan nog ff naar battlesluis door om daar eventjes 8 km kanaal te gaan varen
    dit doe ik met de asch die kan dat lekker aan in een keertje

    ik heb nu in de U een spaningsstabilisator in gebouwd moet nog de koelplaat vast zetten met een popnietje en dan is hij klaar om het ruime sop nog eens te kiezen
    als hij dan perfect werkt dan begin ik pas met het model af te werken.


    sportieve groeten raf
     

Deel Deze Pagina