http://home.planet.nl/~beast/Pics/WeatherbowSB.JPG En nog wat andere foto's op http://home.planet.nl/~beast/status.html (onderaan). Kleuren zijn live beter. Er wordt nog aan gewerkt, maar het begint ergens op te lijken.... Reacties van harte welkom!!!! Jos.
Ik denk dat de meeste van ons ook teveel op andere fora (of is het forums) zitten zoals subcommittee en sonar. Ik had je nieuwe foto's via daar al gezien. Zien er overigens goed uit. Zo zie je maar dat als je er genoeg tijd (en geld ) insteek dat het best een mooie boot kan worden. Even een klein vraagje. Ik heb mijn exemplaar de deur uitgegooid daar ik dat kreng echt niet goed dicht kreeg. Is het jou wel gelukt? Het zou zo zonde zijn van het werk en van zo'n mooi schip. Ik hou het wel bij mijn Engel boten. De Patrick Henry is bijna door zijn verbouwing heen: 2 extra toegangen gebouwd, andere motor met as en koppeling (niet dat niet te onderhouden ding in de verste uithoek meer), TWEE bugstrahlers (achter en voor), nieuwe roeren gebouwd met meer en soepelere uitslag, Uitschuifbaar periscoop systeem, renovatie van de duiktanks, geluids module, licht meer accu ruimte, beveiligingen voor water/onderdruk/zenderuitval/waterinbreuk en wat dekdetailering. Over twee a drie weken hoop ik hem opnieuw te kunnen uittrimmen. Ook al heb ik nog wel wat dingen op mijn verlangijstje staan (hoor ik iemand torpedo's roepen???). Ik hoor of zie nog wel wat van je. Groet, Danny van Dijk
Tja....waterdicht???? Hij was waterdicht (zo ongeveer vorig jaar september), maar sinds die tijd is er aardig wat 'bijgeknutseld'. We gaan het wel zien. Mocht'ie niet waterdicht zijn, dan is mijn U96 wel representatief genoeg om een mooi plekje in te nemen ergens aan de wand. Ik ben ook wat aan het oorie-enteren voor een volgend project. Had eerst mijn zinnen gezet op de XXI van Robbe, maar dat ding is volgens mij pas in 2025 leverbaar. Heb ook de Engel site eens bekeken. Ziet er wel allemaal gelikt en lekker compleet uit. Prijzen lijken fors, maar als je dit vergelijkt met alles los kopen is het toch wel even aantrekkelijk. Maar ja....ik ben bang dat mijn nieuwe-duikboot-centjes bij het UWV verwerkt zijn in het marmer op de vloer??? Mocht Jos Werkelos weer aan het werk kunnen dan is het toch wel effe het eerste waar ik voor ga. Welk model weet ik nog niet...als het maar GROOT is (en lekker verkwistend duur...gniffelgniffelgniffel). Jos.
hallo weer wat mensen op de uboot forum hoi jos je boot begint mooi te worden ik ben nu volop bezig om alles in orde te krijgen voor 9 en 10 oktober ik hoop dat je het filmpje hebt kunnen bekijken daar kun je op zien hoe helder het water is waar in gevaren gaat worden iedereen die een duikboot heeft is welkom op 1 of op alletwee de dagen mijn volgende boot wordt de neyk een nederlandse boot de plannen zijn besteld ik heb de u74 van robbe wel dicht gekregen en redelijk bedrijfszeker ik hoop dat ik nog een paar filmpjes kan uploaden voel je vrij om de site te bezoeken je wordt doorverwezen naar een yahoo.club waar ik de filmpjes heb geupload bij geocities lukt dat niet zobest sportieve groeten raf http://www.geocities.com/janssensraf/hengelhoef/
Hoi Jos, Mooie foto's hoor. Mijn ogen vielen direkt op the weathering die je hebt toegepast. Knap gedaan . Groetjes, Droopy
Dank, dank, dank voor de lovende woorden.... nu toch nog even een aanvullende vraag (misschien rijp voor een nieuw topic?) die bij me opkwam toen ik wilde aanvangen met het weatheren van de romp... Hoe zit het bij schepen met roest 'onder de waterlijn'. De U-boten voeren de meeste tijd aan de oppervlakte, dus na maanden op zee en 0 komma niks onderhoud in de periode heb je boven de waterlijn gegarandeerd mega-roestvorming, maar hoe zit't eigenlijk 'beneden'. 'uitlopers' zal je daar natuurlijk niet vinden (zoals b.v. boven de waterlijn onder de anker-kast), maar mag ik daar 'roestvorming' verwachten. Dit aspect geldt natuurlijk voor ieder schip... Iemand?? Jos.
hallo ik geloof het niet dat je daar roest vorming hebt het zit namelijk zo roest kan alleen maarkomen door aanraking met lucht en die is er onderwater dus niet wat je wel mag verwachten is een dikke aanslag van schelpdieren en van die witte pokken op moderne schepen wordt antifoil verf gezet die het aanplakken van zulke organismen tegen werkt maar roest nee dat niet het is daarom ook dat schepen na een aantal jaar in dienst tezijn geweest ze in de droogdok worden zuiver gemaakt en opnieuw in de verf gezet ik denk dat als ge naar een scheepswerf mailt of schrijft/telefoneerd ze je daar best verder kunnen helpen ik zal een vragen aan mijn vader die heeft foto's van de wielingen (belgische fregat)in de droogdok of hij die wilt doormailen sportieve groeten raf
Beste Jos, Was ff weg maar ben weer terug op het forum. Ik zit inderdaad meer op het Uboatnet. Je bootje ziet er errug goed uit maruh!!, die railing achter de toren, moet die niet wat lager zijn??? (net zo hoog als de railing naast de toren? Voor de rest zou ik willen dat ik net zover was als jij maar dat duurt nog wel even. groetjes, Wiljan
Hoi Wiljan, welkom terug... Tja, die railing zit mij ook niet helemaa lekker. Volgens de Robbe gebruiksaanwijzing zou't zo goed moeten zijn, maar het staat een beetje raar. Nu had Robbe daar de FLAK formeel gepland, maar die is bij mij natuurlijk verhuist naar de de w-garten. Omdat het hele hoofddek afneembaar is (moet wel af-en-toe een bandje kunnen plakken -'ballasttanks'-) is ook de railing afneembaar. Geen probleem om het aan te passen, en dat ga ik ook nog doen. Daarnaast is mij opgevallen dat vaak tussen de voorste en achterste railing een kabel is gespannen (ook een soort van railing) langs de toren. Voeg dat misschien ook nog toe. Gisteren na veel wachten (twee weken later dan gedacht) is eindelijk de XF-kop voor m'n badger gearriveerd. Vanavond de laatste airbrush, dan de lak en dan het echte afwerken. Eind van de week klaar en testen. Nu nog wat beter weer.... Jos
Ha die Jos, Een telefoontje met de Blauwe Golf kan je de hele weersituatie laten zoals het is. Zal weini problemen opleveren om na sluitingstijd of na een aantal zwemlessen het 50m bad te gebruiken. Erik Jan
hallo hoi jos die reling is echt zo hoog hoor ik heb het opgezocht in mijn boek en dan die draad die er tussen is gespannen die is er alleen als de ganse boot is getuigt voor de wal dan zitten er over al staven in het dek en zijn er kabels tussen gespannen de staven zitten vast met een soort baionet sluiting zoals aan een hogedruk rijniger je de lans inelkaar klikt op volle zee zijn die er niet want die maken teveel lawaai tijdens het duiken sportieve groeten raf
nog ff terug naar die railing. Ik heb zelf een "paar" boeken en welk ik ook bekijk die railing blijft lager dan die op jouw model. Bekijk bijvoorbeeld eens het VII-c schaalmodel op de site van www.andrea-miniatures.com Niet dat dat nou maatgevend is maar ze hebben nogal wat rechearch gedaan. De railing waar RAF het over heeft was voor het uitbreken van de oorlog standaard als de boten in een haven lagen. Buitengaats werd de zaak afgebroken. Kort na het uitbreken van de oorlog werd die railing als overcompleet beschouwd en werd ze niet meer gebruikt c.q uitgeleverd aan een boot. (zodoende werd ook weer materiaal uitgespaard) Bekijk anders nog eens wat foto's in het boekje van Kohl en Niestle von Orginal zum Modell typ VII-c. Je zult zien dat de railing in ieder geval onder de wintergarten komt. Ook de kabels tussen de twee opstellingen was standaard na het vervallen raken van de door RAF beschreven railing Groetjes, Wiljan
hallo ik heb me vergist hier is een foto van de railig die man in het midden staat er tegen aan en die railing komt terhoogte van zijn bekken de cabels zitten er ook wel aan maar dit isde u 978 dit is er eentje van een latere serie dus het kan zijn dat die van ons die draden niet hebben de voorste railing komt tot aan de knieen van die man links die is dus beduident lager dan de onze robbe je hebt er een puinhoop van gemaakt hoor dus onze railing is tehoog terug naar de soldeerbout en inkorten die handel je ziet aan de toren trouwens ook de pijp waar de snorkel tegenaan komt als hij recht op staat sportieve groeten raf
hallo hier zij die railing stuts tezien die ik bedoel deze foto is van mei 43 en dan hebben ze die nog wel aan boord kan zijn dat ze later zijn komen te vervallen maar ik geloof dat ze die wel tot op het laatste hebben gehad want bij het laden van de torpedo's die onder de dekplaten lagen zullen ze die op volle zee hard nodig hebben gehad om hun aan vast temaken sportieve groeten raf
Uitzonderingen bevestigen de regel. Toch weer een paar oude duitsers die wat bewaard hebben. (grapje) Je kan gelijk hebben RAF, de info die ik heb komt ook maar uit boeken en daar kunnen ook fouten in staan. groeten, Wiljan
hallo iedereen dood hier ??????????? heb nog een gezegde gevonden dat hier wel past denk ik Blue water Navy truism; There are more planes in the ocean than there are submarines in the sky. het is ontopic want het gaat over duikboten sportieve groeten raf wakker woden jonges het is haast 20-05-2004 we tellen af hoor
Effe opstoken Dat jij nog tijd hebt voor dit forum Raf, ik kom regelmatig mailings van je tegen onder de werkschepen waar je verteld dat je het zo druk hebt met de voorbereidingen....... En daar ben ik ook druk mee bezig: vandaag de eerste twee transportkisten in elkaar geknutseld: morgen de laatste. Is een redelijk fors project geworden. Ik kan in geval van nood mijn 'kistjes' ook als bank gebruiken! Inzet als reddingsvlot/bergingsvaartuig ook mogelijk. Wel lekker stevig in ieder geval. Mocht ik ooit m'n auto total-loss rijden met de boten achterin, dan zullen die het waarschijnlijk overleven. Ik denk dat je het kan vergelijken met de Hydrazinetank van de F-16... En nu weer aan het werk! We willen toch wel indruk maken onder de 'oppervlaktejongens'? Jos
hallo jos ja ik heb er iets op gevonden om wat tijd bij te kweeken op een dag MINDER SLAPEN ik heb overal pc's staan door het huis en als ik dan ff rustig op mijn gemakje zit te K...... dan doe ik ff antwoorden op de gestelde vragen mijn kisten zijn heel licht de boten zijn reeds zwaar genoeg nieuwe regelaar voor de pomp te bedienen ingebouwd morgen testen of hij werkt we hebben ook speed f1 en eco dan nog ff naar battlesluis door om daar eventjes 8 km kanaal te gaan varen dit doe ik met de asch die kan dat lekker aan in een keertje ik heb nu in de U een spaningsstabilisator in gebouwd moet nog de koelplaat vast zetten met een popnietje en dan is hij klaar om het ruime sop nog eens te kiezen als hij dan perfect werkt dan begin ik pas met het model af te werken. sportieve groeten raf