Erla 5

Mijn collega en ik willen een Erla 5 gaan bouwen. Ik heb me al zot gegoogled maar er blijkt zeer weinig te vinden.
Iemand een hint?

Misschien plannen we een uitstap naar Zwitserland om daar de enige overlevende (?) Erla 5 te bekijken....

alvast bedankt...

Erla 5?
Nog nooit van gehoord maar google leverde deze kist op:
Rm37855.jpg

Klopt dat?

Ja... juist!

Ik zoek vooral detailfoto's. Dat was niet duidelijk in mijn bericht!
Google levert enkele foto's op, vooral van deze HB-SEX, maar ik zou graag de eerdere versie bouwen:

erla5_52.jpg

en daarvan zijn foto's blijkbaar schaars...

Prima keuze leuke kist en klopt weinig van te vinden.

Neem aan dat je deze al hebt maar zet em er toch maar even bij:

erla5_3v.jpg

Ton

Laatst bewerkt:
Deze meneer in Duitsland bouwt Duitse kisten uit die tijd. Misschien kan hij je vertellen hoe of waar je meer informatie over het origineel kunt vinden.

Die site is van Hermann Wulf, een oud collega wedstrijdvlieger van mij uit de Europa Star Cup tijd. (Europees Kampioenschap Stand-Off Scale in competitie verband). Hij is ook enkele malen op de Dutch Open Stand-Off Scale (in Oss) geweest met zijn oldtimers uit de duitse tijd.
Herman is helaas 2 jaar geleden overleden, maar zijn Site bestaat inderdaad nog, maar wordt niet meer onderhouden.

groetjes,
Jan

Bedankt voor zover!

De tekening van FMT heb ik inmiddels gekregen. De modificatie naar de Erla 5A versie zal ik aan de hand van het weinige fotomateriaal moeten doen vrees ik...

Misschien post ik vanavond nog een screenshot van het 3D model!

Kielvlak en richtingroer doen me erg aan een Bucker Jungmeister denken.

(Is er ook een PH-SEX geweest? :shock: Krijg je dat toegewezen door de autoriteiten? :confused:)

jan.

kon efkens aan de verleiding niet weerstaan en ben met het kleine Erla broerke begonnen (plan FMT):
20101109007.jpg

Paar weken terug mijn FSK Bf 109 aan diggelen gevlogen en heb niets meer dat kan vliegen, vandaar eerst de kleinen Erla...

Back