Ja wadde mannen, zo'n heisa om één zinnetje. Ik zal me dan maar verontschuldigen voor die o zo "rare opmerking", al wat ik hiermee bedoel is dat die twee modellen er gewoon goed uit zien voor een schuimpje niet meer en ook niet minder. Of daar nu een cockpit op zit of niet, of het nu een schaalmodel is of niet, of het op een echt zweefvliegtuig lijkt of niet was daarbij niet van toepassing, met die zin refereerde ik zelfs niet naar de kwaliteit, vliegeigenschappen of wat dan ook maar "ik" vind gewoon dat ze er goed uitzien, ik mag dat toch schrijven? Zelf heb ik hier een hele vloot zwevers want ik ben fanatiek hellingzwever en daar zitten welgeteld 0 schaalmodellen tussen. Bij het hellingvliegen gaat het me om de uitdaging boven blijven, hiervoor staan voor "mij" op de eerste plaats de prestaties van het model. En ik ben misschien een rare maar omdat ik hiervoor steeds naar het model moet kijken heb ik dan ook graag dat ze er goed uitzien, zelfs een zwever met een bezemsteel (F3B,J,K) of een vierkanten houten kistje kan een lust zijn voor het oog.
Hierin kan ik Peter zeer goed volgen, niet enkel omwille die twee modellen maar het is iets dat bij de hele stortvloed aan ARF en RTF (in houtbouw of schuim) modellen vaak voorkomt, wat niet wegneemt dat daar ook echte pareltjes tussen zitten.
Op mijn zwevers na vlieg ik tegenwoordig bijna uitsluitend eigen constructies. Ik heb me in het verleden ook laten verleiden door kant en klare modellen, het ene beter dan het andere maar meestal stonden die sneller op 2dehands dan ik ze klaar had om te vliegen. Dit gewoonweg omdat de voldoening of trots van het zelf te hebben gebouwd ontbrak.
Natuurlijk zijn er onder ons ook mensen die noch de tijd, noch de zin of het vakmanschap hebben om zelf te bouwen dus voor hun is het maar goed dat al deze ARF modellen bestaan.
Maar als RobertBMW vraagt naar een zwever om lekker te vliegen in een weiland blijf ik volledig staan achter wat ik hogerop schreef en vind dat de Heron en Solius bij de betere keuzes behoren. Wat bij het vliegen in een weiland of waar dan ook door het ontbreken van een mooie gemaaide piste ook belangrijk kan zijn is de robuustheid van het model, en dat is nu eens een punt waarop de schuimpjes moeilijk te evenaren zijn.
Nu moet ik jullie laten want ik heb een huis op te knappen zodat het er binnenkort weer bijstaat zoals het "hoort" voor een huis, lees comfortabel, netjes en knus. Eens dat achter de rug heb ik weer meer tijd voor mijn passies modelbouw en modelvliegen.
En tenslotte voor iedereen de beste wensen en na iedere vlucht een veilige landing met wat voor model dan ook
Dirk
Als je door het exterieur heen van met name een ASW 15 (en ook een Fox bv) met modelontwerpers ogen kijkt zie je een, als modelvliegtuig zeer matig ontwerp (zeker bij een spanwijdte van om en bij 2mtr) met zo zijn specifieke probleempjes.
Hierin kan ik Peter zeer goed volgen, niet enkel omwille die twee modellen maar het is iets dat bij de hele stortvloed aan ARF en RTF (in houtbouw of schuim) modellen vaak voorkomt, wat niet wegneemt dat daar ook echte pareltjes tussen zitten.
Peter, je hebt helemaal gelijk. Zelfs als verknochte zelfbouwer ga ik ook mee in het moderne denken en kom ook met de doorsnee suggesties van EPP. Goed dat je ons aan het begin van het jaar er op wijst dat balsa en vurenhout heel erg "2016" zijn. Allemaal een gelukkig nieuw jaar met veel thermiek. Ik ga de RESolution afmaken!
Max
Op mijn zwevers na vlieg ik tegenwoordig bijna uitsluitend eigen constructies. Ik heb me in het verleden ook laten verleiden door kant en klare modellen, het ene beter dan het andere maar meestal stonden die sneller op 2dehands dan ik ze klaar had om te vliegen. Dit gewoonweg omdat de voldoening of trots van het zelf te hebben gebouwd ontbrak.
Natuurlijk zijn er onder ons ook mensen die noch de tijd, noch de zin of het vakmanschap hebben om zelf te bouwen dus voor hun is het maar goed dat al deze ARF modellen bestaan.
Maar als RobertBMW vraagt naar een zwever om lekker te vliegen in een weiland blijf ik volledig staan achter wat ik hogerop schreef en vind dat de Heron en Solius bij de betere keuzes behoren. Wat bij het vliegen in een weiland of waar dan ook door het ontbreken van een mooie gemaaide piste ook belangrijk kan zijn is de robuustheid van het model, en dat is nu eens een punt waarop de schuimpjes moeilijk te evenaren zijn.
Nu moet ik jullie laten want ik heb een huis op te knappen zodat het er binnenkort weer bijstaat zoals het "hoort" voor een huis, lees comfortabel, netjes en knus. Eens dat achter de rug heb ik weer meer tijd voor mijn passies modelbouw en modelvliegen.
En tenslotte voor iedereen de beste wensen en na iedere vlucht een veilige landing met wat voor model dan ook
Dirk