ervaring feibao

Hey Tomar,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, alleen ben ik, in mijn speurtocht naar m'n eerste Jet, voor dit merk gewaarschuwd. Veel mensen vertelden mij toen dat ze voor "Fei Bao" het synoniem "Veel Bouwen" gebruikten, omdat de kisten tijdens de bouw veel "extra" aandacht nodig zouden hebben.

Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee; ik vertel hier nu waarvoor anderen mij gewaarschuwd hebben... ;)

~Jolmer

Heb zelf een tijdje gevlogen met de Velox,

Foto-FTF8SFCF.jpg

Prima kit, in een week of vier is ´ie vliegklaar, kwaliteit was goed, er hoefden bijvoorbeeld geen spanten nagelijmd teworden o.i.d. gewoon rechtoe rechtaan montage werk,
Qua vliegen is het echter een heel ander verhaal (persoonlijke mening) vliegen zelf is goed te doen maar landingen zijn problematisch (Let wel: voor een beginnend Jet vlieger!!), je mag 'm niet te veel uitflairen, dan klapt 'ie achterover en daaarna gelijk weer voorover.
Dus moet je bij het landen wat snelheid erop houden en dan gaat 'ie bouncen, kortom ik heb de boel verkocht en een Boomerang Elan aangeschaft, tjonge wat verademing was dat zeg, een no nosense kist die je wel gewoon kan flairen; echt een aanrader,

succes met je keuze

Frank

Ik hoor van meer dan een velox gewoon lastig te landen is. het is een zware kist met een hoge belasting. Het is ook een ouder type natuurlijk......

He verdorie Jolmer stop een met het posten van die mooie filmpjes, wordt ik er steeds weer aan herrinert dat het al weer 2 weken geleden is dat ik gejet heb :mad:

Naja, komende woensdag maar weer dan ;-)

Even terug naar FeiBao, ze hebben natuurlijk meer jets rondvliegen dan alleen de Velox die je toch wel het meeste ziet.
Misschien dat bij de Velox alles klopte zoals bij de van Frank maar dat de andere nog wat gecompliceerdere modellen wel veel meer werk vergen waardoor ze als Veel Bouwen te boek staan.