Ervaring met de DH 9100?

Ik ben van plan om een nieuwe heli te kopen, een DH 9100.
Heeft iemand ervaring en plus en minpunten...
Want op de heli staat hover, maar op mijn DH 9053 staat high speed, maar die komt bijna niet vooruit. :)

Groeten Wytse Willem

Hij is sneller dan de 9053, maar het is wel een aparte heli. Hij heeft een staartmotor en enkele rotor, en ook een swash plate, maar er zit maar 1 servo op, dus je kan net zoveel als met een 3 kanaals. Draaien om de verticale as, vooruit/achteruit, en hoger en lager. Je kan niet zijwaarts "sliden" wat met een 4 kanaals wel kan.

Op RcGroups waren ze niet onverdeeld enthousiast over dit ding, het is een beetje een gehandicapte single rotor, vanwege het ontbreken van een aileron servo. Wil je alleen maar wat sneller dan je huidige heli, dan kan het iets zijn, maar ik zou me enorm beperkt voelen in de bestuurmogelijkheden. Je kan bijv. door het ontbreken van de aileron functie niet corrigeren als je heli zijdelings gaat driften bij landen en opstijgen, want een single rotor altijd zijn doen. 3 kanaals en single rotor is gewoon geen echt goede combinatie.

Dus geen goede keus?
En als het geen goede keus is, is er dan ongeveer dezelfde helicopter maar dan 4 kanaals?

Laatst bewerkt:
Ik heb een Bravo III en de Blade MSX.
De Blade is vooral in de huiskamer beter in bedwang te houden.
De blade is erg rustig vooral wat het op hoogte houden betreft.
Beide zijn 4CH.

Ik heb er 1 gehad, hij ziet er mooi uit maar daar blijft het bij.
Heeft heel veel ruimte nodig om te vliegen, bijna een vliegtuig.
De onderdelen bij waren van 2009 en 2010.
Ben hem kwijt geraakt met iets te veel wind waar hij niet tegen in kon
terwijl het windstil leek.
Zou hem voorbij laten gaan en een Solo pro pakken.
Daar heb ik al meer dan een half jaar echt veel plezier mee.
Ik heb een afgeleide van de 9053 ( FXD ) en die vliegt leuker dan de 9100, want deze kun je heel precies hoveren, de 9100 bijna niet.
Als je de 9053 wat sneller vooruit wil laten gaan:
Op de FXD heb ik van ee oude staart rotor de vleugels af geknipt en de
staartrotor op de heli er mee verlengd. Gewoon vast geplakt met wat zwarte isolatie tape. Gaat nu zeker sneller maar daar moet je wat voorzichtig mee zijn want het wekt op een of ander manier ook meer blade strikes op als je te snel vooruit wil

Ze zien er allebei leuk uit
Heeft de MCX een swashplate of kan hij gewoon niet naar voren?
Hoelang kunnen ze blijven vliegen?
wow die FXD is wel mooi...

Ik heb even op het internet gekeken naar helicopters en toen klikte ik een filmpje aan van de Blade MSR.Dit is een FP helicoptertje, hij lijkt een beetje op de solo pro.Op het filmpje ging hij best snel vooruit en de comments waren heel positief. allemaal dat je er zeker een jaar mee kunt vliegen enzo. Is dit helicoptertje goed te besturen. Ik heb zowat de hele middag op de sim geoefend met FP helicopters en kan nu landen met wind en heb ze nu helemaal onder controle, is dit goed genoeg voor de Blade MSR?

Laatst bewerkt:
Ik heb even op het internet gekeken naar helicopters en toen klikte ik een filmpje aan van de Blade MSR.Dit is een FP helicoptertje, hij lijkt een beetje op de solo pro.Op het filmpje ging hij best snel vooruit en de comments waren heel positief. allemaal dat je er zeker een jaar mee kunt vliegen enzo. Is dit helicoptertje goed te besturen. Ik heb zowat de hele middag geoefend met FP helicopters en kan nu landen met wind en hebze nu helemaal onder controle, is dit goed genoeg voor de Blade MSR?

De mSR is ook een goede kandidaat. Let wel op dat single rotor een stuk sneller is dan waar je nu aan gewend bent. Dan moet je dus en wennen aan 4 kanaals besturing, en aan meer snelheid. Het kan wel, maar dan moet je, als je binnen vliegt, rustig met de stick zijn.

Ja dat wil ik wel geloven op het filmpje ging hij ook snel.
Gelukkig is er bij ons een veld in de buurt van ongeveer 100 bij 50.
Daar kan ik wel even vooruit vliegen.Ik heb ook een soort van rubber mat gemaakt met een witte H erop daardoor kunnen ze ook gewoon in hoog gras opstijgen dat is voor de MSR denk ik ook wel handig...

Op de simulator kan je als je heel hoog vliegt een loop met een FP helicopter.
het liefst probeer ik dit niet zelf (niet dat jullie je heli's moeten crashen)
Ik weet wel dat een CP loops kan maken. Is dit een realistische simulator, ik vlieg met helisimRC.
Ik wil alles wel goed kunnen voor dat ik wil vliegen met een FP helicopter.

Back