Ervaring met de Walkera V370d01

Van coax naar een 90% flybar is flink. Je moet dat in de sim hebben gemerkt. Welke sim gebruik je en met welke modellen vlieg je?

Gewoon een 450 of 500 pakken in normale modus. Dat lijkt meer op het echt. Ook klein beetje wind aanzetten..

Jawel, een 90 graden flybar fixed pitch vliegt een beetje hetzelfde. Wil je oefenen voor je Honeybee kun je dus het beste een CP vliegen in de sim. Als je die netjes kunt hoveren in de sim kun je de honeybee ook hoveren (mits deze goed getrimmed is).

Verder voor je vader is deze serie youtube clips wel handig..
vAdhg-xN3fM[/media] HoneyBee FP V2 Beginners Guide Part 1 - YouTube

Zijn een aantal delen hoe de helicopter afgesteld moet worden. Niet moeilijk.. En als je de Honeybee op een windstille dag voor het eerst gaat vliegen doe er dan een trainingskruis onder. Kost 6.50 euro en dan breek je niet gelijk de skids. Niet gelijk gaan stunten maar de Honeybee eerst hoveren en je zult moeten trimmen de eerste keer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok dankjewel voor de link.
Ik ga nu even oefenen op de simulator.

edit, ik heb geen 6 kanaals besturing

Laatst bewerkt:
Klopt. Dat kan ook. Maar vrees dat je dat niet gaat kunnen doen met een Honeybee. Dan zul je wel een CP heli met goede zender moeten hebben (450 bijvoorbeeld). Ga anders een keer kijken bij een modelvliegclub bij je in de buurt. Daar kunnen ze je alles vertellen.

Even vraagje over de Blade mcpx: waarom zit er een spectrum DX4e bij als hij 6 kanaals is? Is het wel een CP.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Yep het is een CP. De DX4E is de standaard zender die erbij zit. Je kunt dus niks instellen. Dat is in de fabriek gedaan en is voor de meesten voldoende. Groeit de hobby kun je eventueel een DX6i aanschaffen. Dan kun je wel van alles instellen. Maar dat is zeker geen must. Al helemaal niet als je net begint..

Dus het is een 4 kanaals zender en een zes kanaals helicopter, kan je het dan wel RTF noemen. Best raar. Nee het hoeft nu nog niet maar als ik later CP vlieger ben koop ik er denk ik wel een want dan kan je de helicopter gewoon BNF kopen.

Je kunt een spektrum receiver kopen en inbouwen in elke helicopter die je zelf bouwt..

Ik vind de Blade mcpx er wel mooi uitzien, een beetje een mini versie van een rode Belt CP V2.De Blade mcpx is flybarless is dat stabieler of minder stabiel?

Back