Ervaring met de Walkera V370d01

Blade mcpx is heel stabiel maar wel giftig. Je kunt dat niet vergelijken met een coax. Groot voordeel is dat hij bij een crash niet gelijk kapot gaat. Althans, alles kan kapot maar hij kan behoorlijk wat hebben en onderdelen vervangen is niet duur.. Maar zoek even op dit forum. Er loopt een enorm topic over de mcpx met alle wetenswaardigheden.

Dus het is een 4 kanaals zender en een zes kanaals helicopter, kan je het dan wel RTF noemen. Best raar. Nee het hoeft nu nog niet maar als ik later CP vlieger ben koop ik er denk ik wel een want dan kan je de helicopter gewoon BNF kopen.
Ja "RTF" is enkel Ready To Fly ....

OH Hier staat het

Throttle en pitch worden dan gemixt in de 3 in 1, zo had ik begrepen.
en
"The Ready to Fly helicopter comes with the DX4e. This radio has been designed to be used exclusively with the mCP X and has specially incorporated software that allows you to switch back and forth between flight modes.

Laatst bewerkt:
Nouja met een CP vliegen is ook wel wat.
Als je de RTF versie koopt kan je dus de Blade mcpx vliegen en alle 4 kanaals?

Laatst bewerkt:
Er zijn wel kruisjes maar die hebben weinig zin. Is te klein en de mcpx wordt er behoorlijk wiebelig van.. Gewoon veel simmen en de mcpx dan proberen te hoveren in een grote ruimte.. Opstijgen vanaf een gladde ondergrond wil het wat makkelijker maken..

Bedankt voor de tip, dan hoef ik die er in ieder geval niet bij te kopen.
Ik denk dat ik voor de mcpx ga maar we wachten nog even op de vergelijking met de genius CP.

Laatst bewerkt:
Ik had dat kruis toen wel gekocht maar dat maakte de mcpx onhandelbaar.. Schiet dus niet op.. Sim een beetje felle heli in je sim.. Als je die netjes in de lucht kan houden met de tail naar je toe lukt de mcpx ook wel.

Maar ik zou eerst maar eens met de Honeybee gaan vliegen. Komende donderdag en vrijdag heb je kans op rustig weer..

Hier is nog een foto van de honeybee V2.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga het even proberen ik vlieg op de sim al met een beetje wind maar ik zet het wel wat harder. Moet ik ook turbulentie inschakelen? dat kan ook. (Ik vlieg nu met de sport.)

Laatst bewerkt:
Gaat de zender van een FP helicopter snel leeg of komt het doordat ik aan het simmen ben?
Met mijn coax's zender vlieg ik nog steeds van de bijgeleverde batterijen.

Ja kan erg snel leeg zijn, vooral als het gewone batterijen zijn aka non oplaadbaren met een hoge mAh...

als je gaat simmen FF de kristal eruit halen (mits dat kan), scheelt weer met stroom verbruik met simmen,
vergeet u'm niet terug te plaatsen als je weer gaat vliegen..

Groeten Ray....

Back