Ervaring met FS Racing.

Beste Racers,
Wellicht is deze vraag eerder gesteld, maar kan er zo even niks over vinden.

Mijn buurman was zo enthousiast geworden over mijn FG MT, dat hij binnen een week ook een Big Scale heeft gekocht. Hij kwam met een Baja aanzetten. In eerste instantie dacht ik waauw, dat zie er voor 350 euro incl. Graupner zender netjes uit (2e hands). Toen hij begon over 30cc begon ging ik even goed kijken. Het blijkt een Big Scale van FS Racing te zijn.

Inmiddels heeft hij de Big Scale verkocht om ruimte te maken voor een 4- wiel aangedreven FS Racing Baja. Ik heb hem even beloofd of er mensen zijn die ervaring hebben met FS Racing. Onderdelen voorziening is voor hem zeer makkelijk te regelen, hij is daarover zeer te spreken.

Ik ben benieuwd naar de reacties, ik moet zeggen dat de auto er in eerste oogomslag er netjes uitziet.

Mish

Hier kun je het 1 en ander lezen/leren : FS Racing 4WD 1:5 - Home

Zwakste punt van de FSracing's zijn de diff pennen en de diff tandwielen....

De motor is ook geen echte 30cc maar een 26cc , Chinezen houden schijnbaar van afronden ;)

De Reely Carbon Fighter is trouwens dezelfde auto ;)

Naar het schijnt niet alles maar wel een hoop ......

De tandwielen en assen op de gearplate b.v. zijn sowieso verschillend van MCD , de rest weet ik nog niet.

Moet het nog een keer vergelijken met de MCD van m'n oom ;)

De aandrijftandwielen+assen ook zoals ik al aangaf ;)

MCD monteert ze met een vierkante losse meenemer terwijl FS werkt met platte kanten in het tandwiel naar het voorbeeld van FG.

Er schijnt ook verschil te zitten in de diffbehuizingen maar dat moet ik dus nog een keertje bekijken als de MCD weer eens hier staat voor onderhoud of iets dergelijks ;)

Mhhh, Kan ik hieruit opmaken dat de auto niet echt slecht is? Ik begrijp dat er hier en daar een min puntje aanzit, maar dit is dus geen slechte kloon? Het opgegeven vermogen zal dus met een korreltje zout genomen moeten worden. Maar goed, het is ook een nette prijs.

Persoonlijk hou ik het bij mijn FG.

Msh

De auto is niet echt slecht nee... Het plastic is zeker voor een kloon zelfs goed te noemen voor zover mijn ervaring ermee nu reikt.

Het opgegeven vermogen haal je idd bij lange na niet , maar een rondje met de Dremel op de juiste plaatsen en een andere uitlaat doen het blokje wel tot leven komen ;)

De punten die je (echt) aan dient te pakken zijn : Gearplate , middendiff steunen , diffpennen :!::!: en eventueel de difftandwieltjes (er zijn nieuwere die beter zouden zijn).

Vooral de diffpennen raad ik je aan meteen en echt voor je gaat rijden te doen , de standaardpennen zijn zeer zwak en als je pech hebt zijn meteen ook je tandwielen naar de knoppen.

Geharde 3x32mm pennen volgens de DIN 6325 zijn de oplossing , zijn o.a. te krijgen bij de Fabory.

Of je kijkt hier nog even.
Fabriek zelf.
Zhejiang Feishen Vehicle CO., LTD
en dan kijk je hier wat er allemaal past.
MCD-Racing europe
http://212.156.175.34/mcd/Login.asp...tanceID={1827743D-1EE0-4E4C-B964-5AAD36B3B4C4}
Ik zelf heb de onroad versie gehad.Rally onverhard zal het beter doen.
Maar moet wel zeggen om hem dan goed op de baan te krijgen moet je wel de wagen aan passen.
offroad zal het niet veel afwijken van de mcd.
Ps er is een jongen in belgie die alu delen maakt voor mcd ,deze passen dus ook.
Ik zelf heb toen de midden dif bokken zelf gemaakt.
zijn rechte blokjes met een lager kamer er in.
Lagers van mcd zijn ook het zelfde met de maatvoering.
En een oud type f1 uitlaat van fg past als snelle uitlaat.
Samba heeft ook een uitlaat voor de wagen.
Ook de uitlaat van de carson gas devil 4x4 past.
Dus leef je uit.
En veel gemak van de info.

Laatst bewerkt:
De 3de link werkt niet ;)

Voor de FS zijn er diverse shops die de alu parts aanbieden , zelfs de diffbehuizingen kun je in alu krijgen als je dat wilt .....

De oude Samba F1/MCD pijp zou ik ook nog weleens willen proberen idd , heb nu een pijpje van FS zelf die het gewoon eigenlijk net niet is voor de 30,5cc Race ported van ONB. Hij gaat goed van z'n plek maar d'r zit nog wat meer in :twisted:

Neuhhhh ... Ga je weer terug naar de inmiddels al lang (jaar of 15) achterhaalde 2wd ;)
Ben juist zo blij met de opkomst van de 4wd's :worship:

2wd is leuk.... Maar 4wd toch (zeker buiten het circuit) net ff leuker ;)

Wel een mooie bak van wat ik er van heb gezien :thumbsup:

Ben wel benieuwd naar die mooie (4 schoens) verstelbare koppeling van Contrast.

Ik heb de MT van FS racing sinds kort en, moet over zeggen dat het wel een goede merk is. Ik ga wel even binnenkort onderdelen kopen om mee te nemen in dme vakantie (Ik neem voorzorg altijd mee) Ik zag dat wel een aantal dingetjes begint te slijten (alles is vervangbaar) En, ik heb al een winkel gevonden in Rotterdam (Meijer & Blessing) waar ik terecht kan voor onderdelen.

Jajajajajajajaja ... We weten het ondertussen wel .... Je bent helemaal happy met je electro van FS racing ....

Heeft alleen weinig tot eigenlijk geen zak te maken met de auto waar het hier over gaat .....

Ja .. allemaal leuk en aardig maar om dat dan in tig verschillende topics te gaan doen en dan ook nog beweren dat ie 60 loopt en alle onderdelen uitwisselbaar zijn met andere auto's ......

Afgezien daarvan hebben de ervaringen met een ELECTRO MT totaal en absoluut niks te maken met de ervaringen met de FS BIG-SCALE'S waar het hier over gaat .....

Back