Ervaring met Orange DSM2 ontvanger?

Ik heb een 9 kanaals oranje ontvangertje liggen maar krijg deze niet gebind met mijn dx7
Heb je niet per ongeluk de Futaba versie?
En anders is het denk ik gewoon terugsturen geblazen...

Ja het effect is hetzelfde maar iedereen denkt dat het gewoon een ontvangst probleem is, en dat is het niet. Je kan (MOET) er dus iets aan doen want het kan ook vlakbij (in landing bv) fout gaan.
Maar wat kan je dan doen? Het lijkt mij in de praktijk onmogelijk om op te sporen waarom de verbinding tijdens de vlucht even verbroken is geweest. Als het regelmatig optreedt is het misschien wat anders, maar als het incidenteel is?

Als de led knipperd dan is de spanning te laag geweest. Kan een slechte of te lichte ontvanger accu zijn of slechte schakelaar of contact oid. Bij een bec kan die defect zijn of te zwak. Kan ook eem defecte servo zijn die teveel stroom vreet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij kan een knipperende led ook betekenen dat het contact verbroken is geweest... ik zal het eens uitproberen.

HOI
bij ons op de club is de ervaring met deze ontvangers niet zo heel goed
er zijn al meerdere modellen gesloopt door deze jongens.
maar het probleem zit hem niet altijd in de ontvanger maar meer in de stroom toevoer van deze ontvangers
de ervaring leert ons dat 2.4 ghz (bijna alle merken)zeer gevoelig is voor constante stroom toevoer.
wanneer je problemen hebt met een 2.4ghz ontvanger ga dan eerst eens kijken of je regelaar of BEC het wel goed doet.
daar ligt toch veel van de ontvangst problemen van de 2.4 ontvangers
onze ervaring is inmiddels, dat je een goede Bec of ontvanger accu voor de 2.4 ontvangers moet gebruiken wil je het storingsvrij hebben

Witwas . Voor het binden ga ik als volgt tewerk ,bindstekker in de ontvanger waar de accu normaal in steekt ,dan accu in willekeurig kanaal (,rekening houden met + en - ) zender aan en trainerknop een paar seconden indrukken tot ledje knipperden dan trainerknop los laten en wachten tot led blijft branden van ontvanger ,daarna bindstekker uit de ontvanger ,accu ontvanger uitschakelen en zender afzetten ,daarna zender aan en ontvanger accu in ontvanger op de juiste plaats of je regelaar in het gewenst kanaal ,ms ook een servo aansluiten en aanleggen .De ontvanger zou nu moeten gebonden zijn .Hopelijk lukt het u
Grtjs Gilbert

Ik vlieg al tijdje met een orange ontvangertje en wil deze gaan uitbreiden met een sateliet. Hoe kan je deze nu het beste plaatsen in je vliegtuig? De antennes gelijk gericht of tegenover elkaar?

Ook maar zoonlief gelukkig gemaakt met de orange ontvangers (een 5 tal besteld, ontvangen getest en gevlogen van 6 kanaals tot 9 kanaals met satteliet)

Goeie ontvangers voor een schijntje!

Stevo

Filmpje van 23 sep 2010 de eerste keer met de orange rx, de ontvanger heb ik nog steeds en werkt perfect :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb goede ervaringen met de 6Chnl RX van HK, ik gebruik deze voor indoor..., Heb hem eens in een grotere kist gestopt, en deze was in de mais beland (+ satteliet)
Ik lees goede dingen van die 9Chnl... Zijn er die deze 9Chnl in grotere kisten gebruiken ?

Voor de rest ben ik er tevreden van, zeker voor dat geld. Maar voor 55euro heb je al een fullrange 6chnl ontvanger + satteliet van Spektrum zelf...

Weet iemand of er ook iets "anders" is aan de 6 channel orange zonder de plastic behuizing?

en ik heb een vliegtuig: Multiplex Easystar kan ik daar ook gewoon een 6 channel orange voor gebruiken?
Standaard is het een 4 channel volgensmij

mijn verhaal:

ik heb ook een 9 tal 6ch Orange ontvangers. ik heb 2 ressente Spektrum DX6i zenders met de DSMX techniek. regelmatig heb ik ontvangst problemen, waarbij laatst zelfs een toestel recht met de neus op het asfalt is geknald met een totaal schade als gevolg. soms valt de verbinding weg. snel zender in de lucht houden, en met geluk telkens weer verbinding om het toestel te redden. op deze manier vliegen is dus geen pretje.

ben toen eens een range check gaan doen die schrikbarend was !!! volgens Spektrum moet deze tot 27 meter goed zijn. nog geen 10 meter en de verbinding haperde !! met de rug naar de otvanger zelfs geen 3 meter. en dat met al mijn ontvangers !! en nog gekker ... met mijn beide zenders. ik heb mijn zenders maandag naar mijn verkoop punt terug gestuurd en deze hebben de zenders getest met Spektrum ontvangers. zelfs op 45 (in het Range Check programma) meter nog steeds goede verbinding zonder haperingen.

Orange ontvangers zijn DSM2. de nieuwe DX6i zenders DSMX.
daar zou het probleem in moeten zitten volgend de verkoper. de Orange ontvangers kunnen de zend snelheid van DSMX niet aan. ook zeggen ze dat sommige zenders van anders software zijn voorzien. ik heb dan de pech dat ik de software heb die problemen met de Orange ontvangers heeft.

een vriend heeft dezelfde zender, en die doet met mijn ontvangers alles perfect !! mogelijk dan de andere software die wel weer werkt met de Orange.

nou heb ik al gezien dat de zenders standaard op DSMX staan, maar ook op DSM2 only te zetten zijn. is dat verstandig om te doen ?

Laatst bewerkt:
voor 55euro heb je al een fullrange 6chnl ontvanger + satteliet van Spektrum zelf...

Ook mijn gedacht ... Géén ( eventuele ) problemen zoeken als het niet moet .

Ik zou met het hoofd tegen de muur slaan moest er om deze reden " iets "gebeuren met een fatsoenlijk vliegtuig... ( grote sleper of grote zwever )

Laatst bewerkt:
Back