Ervaring met QUICK 30 LEARNER ????

• Topicstarter Topicstarter streets
  • Startdatum Startdatum
S

streets

Guest
Wie heeft er ervaring met de QUICK 30 LEARNER ??

Ik hoor op de NL-forums nog weinig over dit merk.

Het zou een goede instap heli zijn die nauwelijks getuned hoeft te worden door de rijke afwerking met Alu-onderdelen.
Prijs/kwaliteit verhouding zou beter zijn als de "plastic" afgewerkte heli's in de 30-klasse.

Wie kan mij meer vertellen over deze heli en de eventuele bijzonderheden of eigenaardigheden.

Alvast bedankt,

Marc.

De helikopter

Ik heb weinig hierop te zeggen. MAAR elke heli moet getuned worden. Wat dat betreft is het dus niet waar dat er weinig aan af getuned worden. Voor de rest vlieg ik een klasse 30 shuttle challenger en die is wel voor een deel met plastic afgewerkt maar ik vlieg nou een half jaar en ik heb nog nergens problemen mee gehad. Ik weet dus niet of dat zoveel slechter is. Overigens ken ik het merk idd helemaal niet. Nog nooit van gehoord. Zou je mij een link willen terug sturen met wat informatie over deze helilkopter?

Greetzz, Christopher.

Ik vlieg zelf met de quick50 PRO en de Quick15 en ik kan niet anders zeggen dan dat het prima heli's zijn zowel om te bouwen en om te vliegen.
De quick30 is zeker een goed instap model en inderdaad als je de prijs/kwaliteit bekijkt ten opzichte van andere 30 heli's bekijkt zit je met de Quick30 niet verkeerd.
Een aanrader dus.

Linkje
www.toogo.nl

veel alu wil niks zeggen op een heli, in feite heeft het een avenrechts effect.
mensen worden bang om hun heli met veel mooi paars geadoniseerde helis te crashen vanwege de dure onderdelen die erop zitten.
er zijn maar weinig van die upgrades die daadwerkelijk iets bijdragen.
en als je net leert hooveren heb je die al helemaal niet nodig.
het enigste op mijn raptor van alu is de washout hub,omdat er op de originele een bult speling zat.
voor de rest als je hem fatsoenlijk bouwt zijn de standaard onderdelen prima en goedkoop.
beter je geld besteden aan brandstof.

Hallo Marc,

Heb zelf geen ervaringen met Quick helicopters, heb weleens een handboek van het internet gehaald. Ziet er in eerste instantie heel leuk uit al dat blauw alu, maar er zitten bijvoorbeeld geen druklaggers in de bladhouders. Wat de meeste 'plastic' helies van tegenwoordig wel hebben, ook de opstelling van de servo's is niet helemaal naar mijn zin. Dus staar je niet blind op het materiaal maar kijk meer naar hoe het gebruikt is.

Als je geen probleem hebt met de duitse taal, dan is het www.rc-heli.de forum ook wel een bron van informatie. Is volgens mij veel over Quick's geschreven, dit waarschijnlijk vanwege een aantal slechte ervaringen.

@Christopher: Ik ken een merk helies die niet getuned of geupgrade dienen/kunnen worden. Ok aanschafprijs ligt wat hoger, maar geen upgrade's nodig en een super service.

Groetjes,

Rick

Ok aanschafprijs ligt "wat" hoger........................... :D

maar dan heb je ook wel wat !
maar als beginner beter beginnen met bv een shuttle, raptor of een caliber ofzo.

Als je geen probleem hebt met de duitse taal, dan is het www.rc-heli.de forum ook wel een bron van informatie. Is volgens mij veel over Quick's geschreven, dit waarschijnlijk vanwege een aantal slechte ervaringen.

Rick NT, heb je het eigenlijk zelf wel gelezen :?: , en als er over geschreven zou zijn waarom moet het dan negatief :cry: zijn volgens jou, misschien zijn de verhalen wel positief. :P

Bedankt voor de reacties.
Hier een aantal sites waar meer te vinden is over de Quick Heli's.

www.quickworldwide.com

www.quickworldwide.de

www.paf-flugmodelle.de

Gerard, nu ben ik niet bang dat ik eens zal crashen met de heli. Dit zal vroeg of laat wel eens gebeuren. Alleen kan ik me voorstellen dat je als beginneling veel zal oefenen in eenzijdige handelingen met de heli met als gevolg dat hierdoor slijtage zal ontstaan op de vele draaiende delen. Als deze van kunststof zijn, zal naar mijn mening sneller slijtage en speling ontstaan dan met alu-onderdelen. Of heb ik het mis.
En ik heb begrepen dat speling in de besturing weer tot gevolg heeft dat je onstabiel vlieggedrag gaat krijgen. Wat je weer via de zender gaat corrigeren etc. etc. Met alle gevolgen van dien.

Wat ik in ieder geval wel al vaker in de forums heb gelezen, is dat men na een jaartje vliegen al over moet gaan op upgraden van de heli omdat bepaalde specifieke onderdelen zijn versleten of dusdanige speling hebben dat stabiel vliegen niet meer mogelijk is.

Ik zie dus hierin een kostenbesparing op de lange duur. Of ben ik wat te voorbarig in deze gedachte ???

Al met al overweeg ik toch om over te gaan op de Quick 30 Learner.

Rick, wat de bladhouders betreft, ik meen dat elke bladhouder dubbel gelagerd is.

Mochten er meer reacties zijn, dan zijn deze welkom.

Marc.

Hallo Heuy-Pilot,

In het begin heb ik de threads over Quick op rc-heli wel gevolgd (dus gelezen). Er waren toen wel enkele problemen, ik meen iets in de trand van vastlopende stuurhevels in de rotorkop en pasnauwkeurigheid van onderdelen. Na het bestuderen van het handboek is mijn interesse in Quick's nihil (was/ben op zoek naar heli waar een 8.5cc met 8mm as in past). Dit vanwege enkele persoonlijke ideeen die ik graag in de constructie van een heli zie.

Mijn ervaring op forums is dat men sneller/meer post als men problemen heeft dan wanneer alles van een leije dakje gaat. En meestal kun je de aard van het bericht ook wel afleiden uit de onderwerp beschrijving.

Er zijn inderdaad wel twee kogellagers gemonteerd in de bladhouders, maar er is geen druklager toegepast. Zo'n druklager neemt de axiale krachten op, dus de centrifugaal kracht van de bladen. Die zelfs bij een 30'er al behoorlijk zijn. Een gewoon lager kan tot zekere maten deze krachten ook wel de baas, een hoek-kontakt lager al wat beter, maar een axiaal-lager verdient toch de aanbeveling.

m.vr.gr.

Rick van der Sloot

Back