Ervaring met RDS (Rotary Drive System)??

Gerald, die snelheid maak je vooral door de werptechniek, die kun je vergelijken met het discuswerpen tijdens de zomerspelen (inclusief de draai). Een goede dlg piloot werpt tussen de 60 en 75 meter hoog..

Ow, dat is een flinke motor. Tsja, als je stevige servo's gebruikt lijkt me dat dat moet kunnen..

Een goede werper is niet gelijk aan een goede piloot ....

Dat niet - maar toch zul je weinig deelnemers in de F3K NL- en Eurotours tegenkomen die onderaan in de ranglijst staan en hoger gooien dan 70 meter ;) (daarnaast heeft het ook zeker te maken met de kwaliteit van het materiaal - en dat weer met de prijs; maargoed)

Ik heb eigenlijk nog niemand gehoord over weigerende / defecte RDS in een DLG ondanks dat ze flink op hun donder krijgen. Wat imho een teken is dat het systeem wel wat kan hebben.

Je zou toch ook vrij makkelijk de as van de aileron kunnen verlengen, en dan de servo aan de binnenkant van de vleugel (waar deze in de romp gestoken zit) kunnen plaatsen? of kijk ik er nu te makkelijk tegenaan?
De flaps zouden op dezelfde manier moeten kunnen. (je zou alleen de as van de ailerons russen de flaps en de vleugel in het zicht hebben als de flaps uitgeklpt zijn.

als je dan de aansturing doet met een aluminium buisje van 5mm met 1mm wanddikte zul je ook weinig/geen last van torsie moeten hebben.

Back