Ervaring vlieggedrag? Belt cp en KDS/Raven450s

• Topicstarter Topicstarter Heli53
  • Startdatum Startdatum
H

Heli53

Guest
Mischien staat dit vergelijk al ergens anders,:( maar toch weer de vraag:confused:
Wat aan te schaffen na de Honey Bee FP
Het gaat mij niet om 3D of snelheid, aceleratie vermogen, etc.
Maar een stroperige en zeer stabiele heli om straks een flycam one2 onder te hangen.
Budget, ook belangrijk, onder de €300,-via de winkel

Het verschil tussen een KDS en de Raven 450s (in vlieggedrag) kan ik nog niet vinden. Weet iemand dat?:idea:

Volgens mij zijn de KDS en Raven precies hetzelfde. Het zijn ook beide een kloon van de T-Rex 450. Alleen daarom al zou ik eerder voor 1 van die 2 gaan, want sommige onderdelen zijn uitwisselbaar met bepaalde T-Rex modellen.

Qua constructie zitten de KDS en Raven ook beter in elkaar dan de Belt CP, vind ik. Het ziet er gewoon steviger uit, en de materialen die gebruikt zijn moeten ook het vlieggedrag een stuk helpen.

Zelf ben ik niet gek op E_Sky. Ik heb een maand met een King V2 gevlogen, maar snel weer doorverkocht omdat hij gewoon niet stil te krijgen was in een hover, omdat de rotorkop op den duur een hoop speling krijgt. Ik ben bang dat de Belt CP daar geen uitzondering op is, omdat de rotor niet zo vreselijk veel verschilt met die van de King.

Ik denk dat de keuze om een KDS of Raven te nemen beter is dan een Belt CP, als je kijkt naar kwaliteit, verkrijgbaarheid van onderdelen (uitwisselbare onderdelen) en wat er verder mee mogelijk is. Ik denk dat de KDS en Raven een stuk meer geschikt zijn voor 3D werk, dus zal je langer plezier er van kunnen hebben als je nog een beginner bent. Dan blijf je in je leercurve met 1 heli vliegen, waar je steeds meer vertrouwen in krijgt.

Maar als ik echt een goede tip moet geven:
Kijk of je voor een leuke prijs een complete T-Rex 450 of Mini Titan kan kopen. Dit zijn 2 erg goede heli's waar al heel erg veel ervaring en informatie over te vinden is.
Misschien zal het dan boven de 300 euro komen, maar dan weet je wel dat je een goede heli hebt, en dat je nooit een probleem krijgt waar niet al 100 pagina's over geschreven zijn.

Succes met je aankoop ;)

Dank voor je goede uitleg.:)
Daar heb ik zeker wat aan.
Zag de Raven 450s bij Romafira en de KDS bij 4Rc
dus onderdelen zijn dan goed te krijgen.
Moet eerst vliegen leren voor ik iets heel goeds koop:(

Moet eerst vliegen leren voor ik iets heel goeds koop
Dat is een bekende gedachte, dacht ik ook toen ik na vliegtuigen met een CP heli begon...
Het is geen goedkope hobby, maar als je rustig te werk gaat valt het reuze mee...
Op zich leer je ook wel veel van het vliegend houden van een goedkope heli.
Maar de wat duurdere heli's zijn beter en makkelijker te herstellen als je eens met je duimen in de knoop komt ;)
Daarnaast vliegt het veel beter en makkelijker, en is hij door de betere kwaliteit en ontwerp, beter naar je vliegniveau aan te passen....
Je hebt dan met een lager toerental en wat kleinere uitslagen toch nog een goed bestuurbare helikopter.
De instelmogelijkheden doen dan ook daadwerkelijk iets met het vlieggedrag, en dat is iets wat met de goedkoopste heli's vaak niet zo lekker gaat.
Dan ben je al blij dat het vliegt, terwijl je nog moet leren vliegen ;).....
Ik ben blij dat ik vrij snel de overstap naar goed spul heb gemaakt, heeft me de afgelopen jaren enorm veel geld bespaard.

Grt.
Eric

Eric
ik zag dat je een protos hebt.:D
Zag hem bij 4Rc in doetinchem staan.
Ziet er prachtig uit.
Is het een aanrader ipv de Trex 450?
en hoe gaat het met onderdelen aanschaffen.
is dat al makkelijk verkrijgbaar of staat dat nog in de kinderschoenen?

de protos word steeds bekender en steeds makkelijker te verkrijgen
het is kwalitatief een hele goede heli en een 500 size, wat het voor het leren eigenlijk makkelijker maakt als een 450. een 500 is stabieler en kan meer gewicht omhoog trekken dus een flycam is dus echt geen probleem.

een maand of 3 geleden wilde ik een 500 size en de protos was toen nog wat onbekender en heb zelf voor een T-rex 500 gekozen. het zijn beidde hele goede heli's, alleen de protos heb je voor nog geen 200 geloof ik met motor en regelaar terwijl de T-rex 430 is. eigenlijk best veel verschil voor 2 zeer aan mekaar gewaagde heli's

ze zijn wel wat duurder als een 450 (een complete t-rex 450 ben je ongeveer 600 kwijt en een 500 size gaat richting 1000) maar ik vind mijn investering elke miliseconde dat ik vlieg het nog steeds waard omdat ik beter kan zien wat de heli doet door zn grootte en hij een heel stuk stabieler vliegt

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de Trex450, maar ken hem wel behoorlijk goed.
Hele degelijke heli, net als de MiniTitan trouwens prima heli's om mee te beginnen.

Het grote verschil tussen een Protos, 500 size dus..., en een 450 size is de stabiliteit en beschikbare kracht.
Een 500 size vliegt gewoon makkelijker, is minder gevoelig voor wind, en reageerd beter op instellingen.
Hier hangt dan ook wel een iets ander prijskaartje aan.
Maar dan voornamelijk in aanschaf, batterij kosten en Rotorbladen.
De reserve onderdelen zijn eigenlijk net zo duur als die van de 450 heli's.

De Protos is een beetje mijn kindje geworden ;), dus ben ik niet echt super objectief.
Ben ook erg aktief met het testen van de heli.
Maar ik kan je wel met overtuiging zeggen dat het een van de best vliegende heli's op de markt is.
Dat wordt namelijk volmondig bevestigd door jongens die zowat alles gevlogen hebben wat er te krijgen is, en ook zelf behoorlijk goed kunnen vliegen.
De Protos is een speeltuin van techniek, resultaat van hobby gekte en de italiaanse prestatiedrang om iets zo efficient mogelijk te laten lopen.
Dus ik vind het zeker een aanrader.

Grt.
Eric

Back