ervaringen dl50 dlg?

robert14

Forum veteraan
hallo allemaal
ik ben op zoek naar een leuke dlg voor erbij. nu las ik op rc groups over de dl50 dlg. heeft iemand ervaring met dit kistje??? kost 70 dollar dus kost nou ook weer niet de wereld.
Mountain Models by Laser Arts

hier staat een filmpje:
Q77xlkIar_I[/media] - Mountain Models DL-50

het is niet als op en top wedstrijdkist ofzo bedoelt maar gewoon voor erbij en evt als reservekist voor de f3k klasse volgens jaar

dl50_lg.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
mmmhhh.
Hij zit qua maat net tussen een mini en F3K in... en is maar 2 kanaals...
Denk dat je dan misschien net zo goed zelf een leuke mini kan bouwen!

Heb je trouwens ook gekeken naar de manual?
http://www.mountainmodels.com/images/manuals/dl50.pdf
Je krijgt dus schuimvleugels en glasweefsel erbij. Moet je zelf gaan lamineren. Nou moet dat op hun manier wel gaan lukken op zich en het is een leuke instap in het werken met epoxy, maar je moet het wel willen...
Ik dacht op het 1e gezicht namelijk dat er balsa vleugels bij zouden zitten...

inderdaad qua maat zit hij er tussenin. ik vind persoonlijk grote dlg's veel fijner werpen als een mini mede omdat je ook wat gewicht achter de vingers hebt. nu is de blaster eigenlijk net iets te groot om mee te nemen dus deze zit er mooi tussenin. span is 127cm. dat ie maar 2 kanaals is heb ik verder geen probleem mee en het leek mij ook mooi om hiermee dan een beetje te oefenen met glasvleugels en schuimkernen. nadeel van een mini met houten vleugen bij mij is dat ik altijd wel wa afbreek van de achterlijst ofzo en bij deze zal dat denk ik ook wat minder zijn

als je idd wilt beginnen met glasvezelen, is dit dan idd wel een leuke misschien ja.
Ik heb een keer de Quickflick II gemaakt. (balsa ribben en dubbele knik). Ook 2 kanaals en rond de 1m20. vloog idd wel erg leuk ja!

Deukjes en krakjes in de achterlijst heb ik eerlijk gezegd eerder met een glasvleugel dan met hout. heer eerlijk gezegd is het bij mij eigenlijk meer de LE die klappen krijgt! hahaha

Ey ik zie nu ook dat ze daar de QuickFlick hebben! cool! Toen ik hem bouwde hadden ze nog geen kits.
Mountain Models by Laser Arts

De DL-50 dus doen als je idd wilt glasvezelen en geen kernen wilt snijden. Verzenden is trouwens 31 dollar en hij is nu in Backorder, dus je heb nog ff om te twijfelen ;)

voorlijst en deukjes klinkt ook wel bekend ja :p
totaal 101 dollar
101/1.2=85 euro is toch best wel duur. ff kijke hoe ik dan zou uitkomen aan de financiele kant ik moet natuurlijk eerst de blaster weer klaar hebben.

Te groot om mee te nemen?
Zoek de Sputnik eens op. Da's een full-size DLG met deelbare vleugel.
Forumlid Berrie (van de Supra) heeft er een.

Misschien een idee.

Leon

Back