Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Wie heeft zijn Infinity II al laten aanpassen voor Lipo-cellen?
Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Wat is er precies aan mogelijkheden bijgekomen,en zijn er ook dingen die nu vervallen zijn?
Ik had de meest recente versie voor de lipo update dus veranderingen in loodaccu laden en fan draaien had ik niet.
Maar het gaat om het lipo laden en het ligt er maar aan wat je zoekt. Ik heb ook de Schulze 330d en er zit best wat verschil in. De 330 begint heel voorzichtig met bv 20mA te laden en verhoogt continue in kleine stapjes de laadstroom tot de ingestelde waarde. De Infinity ramt meteen grof door naar de ingestelde waarde zonder de max Lipo spanning te overschrijden dus op zich is er niets mis mee. Als de accu vol is gaat de 330 weer langzaam afbouwen tot zo'n 40 mA en geeft dan VOL, de Infinity stopt met laden bij zo'n 100mA hetgeen ook prima is want die laatste paar mAh vergen relatief veel tijd.
De Infinity doet het dus allemaal wat minder subtiel en stopt er dus net iets minder in maar het gaat gewoon net zo goed en betrouwbaar als de 330. Echter voor het individueel laden van de cellen voordat ik er een pack van soldeer geef ik de voorkeur aan de 330. Alle andere fratsen van deltapeak op uitgang 2 en beltoontjes gebruik ik niet...