Tsja, de Monsun is natuurlijk een model voor liefhebbers. Niet echt bekend bij het grote publiek. De ARF Monsun vliegt echt lekker en stabiel. Alleen net als bij het oude model nog behoorlijk zijwindgevoelig. Dat resulteert in een "kwispelend" staartje. Gewoon negeren en doorvliegen.
Ik heb ook het oude brandstofmodel uit '73 en dat is een lompe bom. Zelfs leeg zonder motor en besturing al 1,9kg. 8O Dat terwijl mijn ARF vliegklaar met (te) zware 4S 3400mAh accu amper 2,2kg weegt. 8)
Ik heb nog een tweede ARF liggen als reserve maar nu ik best aardig kan vliegen lijkt die wat overbodig als reserveronderdelensetje.

De standaard "tuned" setup van Graupner is prima voor schaalvliegen maar wel een (te) dure setup. Maar bevalt op zich prima. Omdat het destijds mijn eerste serieuze kist was heb ik de aanbevolen setup helemaal gekocht. En daar heb ik ondanks de hoge kosten nog geen dag spijt van gehad en geniet er nog steeds van.
Als Hong Kong setup zat ik een beetje richting een
Turnigy SK4250-750kV voor 4S setup te denken. Met een APC-E 11x8" lekker de gang erin en toch meer dan voldoende vermogen. Ik hou wel van een beetje over-powered vanwege de matige kwaliteit van ons redelijk kleine vliegveldje. Kunnen starten en loskomen in 10 meter is wel zo fijn. :? :lol:
Wel leuk, kunnen we van de zomer samen Monsunnen.

Ik ga wat meer tijd vrijmaken voor het bezoeken van meetings.