Ervaringen iemand met inbouw RC in free-flight model

Vanmiddag in Hoofddorp wat RC-boodschappen gedaan. Toen even gepraat over wat ideeën die ik had om ooit een free-flight Warbird om te bouwen naar RC-bestuurd. Peter zei toen: Wacht even, en liep naar het magazijn om terug te komen met een doos waarin een free-flight met electromotor. Deze was teruggekomen omdat 'tie niet meer deed.
Deze mocht ik voor niets mee nemen. Leuk !!!

Vanavond het motorcompartiment opengesneden, bleek dat "lip"-verbinding tussen de twee (hele) kleine cellen te zijn afgebroken. Ja, en dan heb je dus geen stroom meer !! Dus dat was de oorzaak van het niet functioneren. De electromotor heb ik er nog niet uitgehaald/uitgesneden.

Heeft iemand ervaringen met dit soort acties?

Het gaat om een vliegtuig als in de link beschreven http://www.traintownhobbycrafts.com/02FlyinStuff/ElectricFF/electricfreeflight.html#P40 Warhawk

Graag wat voorstellen met betrekking tot motorisering.
Ik heb wel Lipo's (1200 en 700) maar wel als 3s1p pakketten, kan dat nog haalbaar zijn of toch dan maar door naar 2s1p 360mah's?

Andere mogelijkheid is dat ik 'm ombouw als (ultra-light)-hellingzwevertje.
 
Gewicht laag houden is de truuk.
Hoe kleiner het vliegtuig, hoe lager ook de vleugelbelasting moet zijn.

Boven 25g/dm zal het al nauwelijks meer te vliegen zijn. (met de vliegeigenschappen die ik wenselijk vind dan)
125g of lager is dus streefgewicht.

Eens kijken met gewone RC:
2s1p of 3s1p 350kokam: 30g
2 servo's 11g
ontvangertje 8g
regelaar 5g
zit je aan 55g. Moet dus haalbaar zijn.

Eventueel ander motortje, maar eerst domweg kijken of het meegeleverde motortje heel blijft bij veel meer spanning en stoom.

Hopen dat Dirk dit ziet, want die heeft al ervaring met dit soort conversies.
Zelf heb ik een rubbermotor vliegtuig wat ik wilde proberen, Vond het echter net te kritisch worden.

Nu weer lichtere lipo's, dus toch maar weer eens kijken.
 
Back
Top