Ervaringen/Meningen Sebart Wind 110

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 9 feb 2009.

  1. hezik

    hezik Guest

    Zoals sommigen weten, ben ik nog steeds aan het orienteren voor een nieuw F3A toestel. Het plan zoals het er nu ligt is om op relatief korte termijn (zeg binnen nu en een half jaar) een iets kleiner ARF-achtig iets te kopen, en om op langere termijn mijn eigen ontwerp 2m kist te gaan bouwen (die nog in ontwerpfase zit en dan ook nog pril).

    Eerder had ik al eens gevraagd naar de Spot On van The World models:
    ervaringen-meningen-world-models-spot

    In dat draadje kwam de Wind 110 voorbij van Sebart, wat ik toch wel een schitterende kist vind:

    [​IMG]

    De kist op deze foto is voorzien van het optionele 3D pakket, wat een grotere elevator met balansvlakken, een canalizer en side force generators inhoudt.

    Als ik 'm zou aanschaffen, zou ik de 'gewone F3A' versie kopen (tenzij iemand die het weet mij aanraadt toch voor de 3D versie te gaan), en dan in het rood:
    [​IMG]

    Zijn er mensen die al vliegen met deze kist en daar wat meer over kunnen vertellen? Is de als combo-deal verkrijgbare motor bv. voldoende?

    Deelvraag daarin.. Sebart levert 2 versies, een met een Hacker buitenloper, de A50-16L en een 'competition' setup met een hacker binneloper, de C50-14L. Moet ik daaruit opmaken dat de A50 eigenlijk net niet voldoende vermogen heeft, of is dat gedaan om de mensen die liever een binneloper hebben, tevreden te stellen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    Hoi Henri,

    bij op de club vliegt hij. Michel Haast heeft hem. Zeer nette kist, zowel gebouwd als vliegende kist. Mooi vliegbeeld en luistert zeer goed. Als je hem persoonlijk wil benaderen stuur ik zijn email adres wel even in een PB'tje.

    groet
    Job
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2009
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
  4. hezik

    hezik Guest

    Ik zal hem eens een PB-tje sturen, bedankt voor de tip! Weet je zo met welke setup hij vliegt? (binnenloper/buitenloper)
     
  5. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    De A50 L heeft 8 cellen nodig, de C 50 heeft er 10 nodig

    10 cellen in een kleinere kist geeft hogere vleugelbelasting.

    apart investeren in 8 cellen is misschien ook zinloos.

    Van Bert gehoord dat een clublid van hem de nieuwe axi op 6 cellen gaat testen, misschien ook een optie.
    Vooral voor mij want ik heb de angel50 op 6 cellen, dus zou makkelijk zijn.

    Even afwachten op de testresultaten.
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Die hogere vleugelbelasting is niet waar, want de binnenloper motor weegt aanzienlijk minder dan de buitenloper. De versie met binnenloper zal uiteindelijk, ondanks de 2 extra cellen en zwaardere regelaar, ongeveer hetzelfde wegen, volgens mij?
     
  7. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    en de reductie die bij de C50 op de binnenloper gezet wordt ?
     
  8. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
  9. hezik

    hezik Guest

    Volgens hun is de 8s versie dus lichter, maar dat is niet gestoeld op een meting. Ze hebben er zelf gelijk 10S ingeschroeft, om hun normale F3A packs te kunnen gebruiken.

    De binnenlopervariant met hacker zal ik nooit kopen. Voor rond de 1000 euro koop ik dan toch wel een echte 2m kist.

    Als ik zelf even reken.. het verschil:

    Hacker A50: 470 gram
    8 s 5000mAh: 942 gram (zippy flightmax)
    Hacker Basic 90 opto: 112 gram
    Totaal: 1524

    Hacker C50: 313 gram
    10s 5000mAh: 1172 gram (zippy flightmax)
    Jeti spin 99 opto: 100 gram
    Totaal: 1585

    Het verschil is dus iets tussen de 70 en 100 gram. Het verschil in vleugelbelasting zal dus marginaal zijn..

    Het enige wat ik zorgwekkend vind, is dat sebart zelf aangeeft dat de 10S setup de echte 'wedstrijdsetup is'.. mijn vraag is dus of de 8S setup voldoende power zou hebben..
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Waarom zou je bij de 8s, A50 setup niet de spin 99 gebruiken?
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Omdat ie duurder is denk ik.. ik heb die gewichtsopgave uit de specs gehaald, maar vind het wel apart dat de 90 19 gram zwaarder zou zijn.

    Sebart levert combo-deals die best voordelig zijn, als je de zooi los bestelt ben je veelal meer kwijt, en die levert alleen de combo met de A50 en de basic 90, of de C50 en de spin 99..
     
  12. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ah, duidelijk. Blijft wel vreemd.
     
  13. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    De Sebart modellen nu op voorraad bij HobbyIn. Ook de WindS
     
  14. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
  16. hezik

    hezik Guest

    @Hans: Dat is de PRO, de vol composiet versie.. die's ook mooi, maar mij te duur :)

    (alhoewel, de positieve vliegreactie in dat topic zou wel eens 'de gewone' kunnen zijn)

    @Alexzzz: vooral dat 1e filmpje is wel interesant, want die vliegt 'm op 6S..

    Denk toch dat 6S krap aan is, als je dat filmpje bekijkt, moet hij redelijk 'gassen'.. hij houdt niets over. Plus dat het best veel geluid maakt zo..

    Ik ga tzt voor de rode.. is dit mooi of is dit mooi

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  17. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Precies, zoals je zelf al zegt.
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Tsja, nog een maand of 2~3 wachten en dan kan ik er zelf meer over zeggen *zucht* :)
     
  19. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Deze koop kan niet fout gaan! :) mooie kist
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Ken jij toevallig iemand die er mee vliegt? Ik ben vooral nieuwsgierig naar hoe de verschillende aandrijvingen het doen. Heb 'F15 Byron' al gevraagd of ie hier wil posten..
     

Deel Deze Pagina