Dennis zei:
Maken die lagen zoveel uit dan ? :roll: (Misschien een domme vraag maar ik vraag hem toch, aangezien ik over een tijd Nitro ga rijden

)
Je zit met een uitzettingscoëfficiënt van zuiger en cylinder. Een messing bus met een aluminium zuiger is gewoon de meest beproefde maar niet de ideaalste combinatie maar chroom op messing is simpel.
Omdat je ook zonder een zuigeveer zit wil je dat de zuiger altijd het mooiste in de cylinder past ongeacht temperatuur en is het gebruik van gelijke materialen zonder slijtage het beste.
De zuiger is van een silicium-aluminium legering en zet zich wat makkelijker naar de bus (inrijden), de bus heeft een harde laag die er voor zorgt dat ook alleen de zuiger inslijt.
Dat laatste heeft ook een 2e reden, in veel wedstrijdklasses kan de cc's opgemeten worden, als de cylinder inslijt zal de volume groter worden.....
Daarom zijn 3.5cc motoren altijd een 0.04cc kleiner, eventuele afwijking, slijtage en een eventuele meting bij een hoge temperatuur (direct na het rijden) mag niet meer dan 3.5cc aangeven.
Om op je vraag terug te komen....
Voor een motor die je in de winkel kan kopen interesseert je dat eigenlijk geen reet, prestaties en levensduur maar ook de prijs is het belangrijkste wat inweze altijd wel goed is bij normaal gebruik.