ervaringen met black bull (voor een beginner)

hallo allemaal,

ik heb het een en ander gelezen over de black bull airbrushes en de meningen zijn nogal verdeelt..., sommige mensen zeggen dat ze wel goed zijn (vooral compleet met de setjes) maar niet alles is van al te beste kwaliteit.

maar er zijn ook mensen die er geweldige dingen mee doen (zij zijn wellis waar erg goed maar toch)

ik wil dus weten of zo'n starter set met compressor en 11 kleuren voor 215 euro een goede aankoop is of niet voor een echte beginner?

ik zal hem vooral gebruiken om het een beetje te leren, op depron en op kleine houten vliegtuigjes en ik denk dat als ik het een beetje onder de knie heb en de beperkingen van de verfspuit begin te merken dat ik alsnog een "harder en steenbeck" kan kopen.

zeg maar gerust wat jullie ervan denken

alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht.

mvg
Jacar

Hi Jacar,

Ik heb precies zoals jij het omschreven hebt een blackbull aangeschaft.
Als ik later vind dat ik toe ben aan een betere spuit dan zal ik die zeker aanschaffen.

Voor de prijs krijg je een prima set, niets mis mee.
Het gaat uiteindelijk om het resultaat.
Met een spuit van 200 euri kan je nog niet meteen een "masterpiece" spuiten.
Ik zou zeggen ga voor de black bull...heb ik ook gedaan!

Grtz
Nickos

oke bedankt,

ik ben ook erg onder de indruk van uw talent! die shocky's gewoon te mooi

eerst mijn puch verkopen en dan kan ik dit setje aanschaffen.

is er misschien nog een setje verf ofzo die verstandig is om erbij aan te schaffen?

mvg
Jacar

Jacar,

De set is zo compleet dat je meteen aan de slag kan, je hoeft niet direct kleuren bij te kopen.
Ik heb wel een snelkoppeling gekocht zodat je je pistool makkelijk van de luchtslang kan verwijderen, handig als je hem wil schoonmaken.

Schoonmaken is wel heel belangrijk, laat geen verfresten achter!!!

Succes,

Nickos

hoe kan je een arbrush het beste schoon maken? doorspuiten met die schoonmaak vloeistof? of zijn er nog andere manieren die goed werken?

Jacar

Wat je ook kan doen is om hem in te spuiten met scheerschuim en dan even een nachtje laten liggen.
Haal de onderdelen wel uitelkaar.
Is een goedkope manier om hem goed schoon te krijgen.
Besteed hier wel goed aandacht.

Mvg,Karel.

Jacar,

Als je het blackbukll setje koopt zit er een klein flesje airbrush cleaner bij.
Spoel je airbrush wanneer je wisselt van kleur eerst goed schoon met water, met wc papier droog maken, duw je vinger tegen het spuitgat en geef lucht, verfdeeltjes komen los.
Laatste keer doorspoelen met de a.b. cleaner en droogmaken.
Nu is deze gereed voor een nieuwe kleur.
Wanneer je geheel klaar bent met spuiten dan bovenstaande herhalen.
Nadat de spuit schoon is haal de naald eruit en maak deze schoon met de a.b. cleaner.
Stop de naald terug, haal deze er weer uit en maak deze weer schoon, herhaal dit totdat er geen verf meer meekomt.

Je pistool is schoon en klaar voor volgend gebruik, althans zo doe ik het en bij mij werkt dit goed.

Grtz
Nickos

ow, dat kan ook, waar is dat tankje voor eigenlijk? ik kon namelijk niet echt eenverschil vinden...

Jacar

Dit tankje zorgt ervoor dat je compressor niet de hele tijd aan het pompen is, hij slaat dus een buffertje lucht op.
Ook is dit beter voor het afscheiden van het vocht.
Het spuit prettiger!

Grrtz
Nickos

Back