Ervaringen met de dji mini 2

Discussie in 'Multicopters' gestart door herbieferbie, 27 jun 2021.

  1. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland

    En waar komt die tech vandaan?
    Juist, uit de freestyle en race scene, deze zelfbouw die door precies dezelfde hobbyisten opgebouwd word met hobbymaterialen, en word gebruikt om professioneel mee te filmen
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  2. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Die tech (vooral komende uit bestaande industrie) was er allang..voordat de z.g. tech scene en race scene (whats in the name) erop voort borduurde.
    Zijn maar een paar (zeer gering aantal) personen, die er inhoudelijk mee uit de voeten kunnen en aan de wieg hebben gestaan. De rest doen alsof ze er verstand van hebben. Soort trucje nadoen, van hetgeen een ander allang bedacht heeft.
    Of heb je zelf al iets nieuws ingebracht?
    Afstellinkje misschien? Het is niet voor niets "open".
    Maar hier gaat het om de ervaringen met de Mini 2. .. en die is klaarblijkelijk voor heel veel gebruikers, bijzonder goed en zeker innoverend...en niet voor niets, veelvuldig gekopieerd. (slechte copietjes dus, maar inderdaad wel goedkoper...).
    Kijk maar eens in de Mini 2 gebruikers groep.
    (Niet op MBF te vinden).
    Die Mini 2 zal net zoals zijn voorgangers op het bureau staan van al die tech en race scene voortrekkers.....
    Overigens is het ook nu weer een vergelijk tussen appels en beren...mocht je het nog niet in de gaten hebben, de Mini 2 is niet bepaald bedoeld voor de tech en race scene.
    Waarom dat er nu weer bijgesleept wordt.....

    Dus jongens....on topic graag.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2021
    Ard Schell vindt dit leuk.
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    “Toen mijn DJI mini2 in het water viel en ik een uitgebreide email naar DJI over dit voorval heb gestuurd, heeft DJI mij een nieuwe mini2 èn niet te vergeten mini SD-kaart toegestuurd.”

    Bedoel je dit soort verhalen :yes:?
     
  4. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Klaarblijkelijk goede service van DJI en er verder veel plezier mee...!
     
  5. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    En…. nog een echte DJI-mini2-LiPo… dat was ik vergeten te vermelden in mijn vorige post :). Ja, want zonder zo’n speciale DJI-mini2-LiPo ben je nog steeds nergens.
     
  6. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Ben je de laatste update voor deze lipo niet vergeten?
    Hoef je niet meer na te denken, gaat bij geen gebruik, vanzelf in de store mode.
    Zat voordien een bugkie in.
    Mooi dat er een psmicon geïntegreerd is.
     
  7. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Blablabla, je vroeg waarom zelfbouw, volgens jou niet te vergelijken, niet haalbaar blablabla, en nu weer ontopic? Tuurlijk

    Zonder alle software en fw van deze tijd die ontwikkeld is in bijvoorbeeld die race scene is die tech nogsteeds geen donder waard ‍♂️

    DJI is prima voor iemand die een foto of een simpel filmpje wil maken, ook voor iemand die gewoon te lui is om zich ook maar ergens in te verdiepen en zich zonder ergens ook maar iets van aan te trekken gewoon de lucht in gaat (dat is ook precies de groep die we moeten bedanken voor alle fijne regels en controles)
     
    verfbrander en eric_laermans vinden dit leuk.
  8. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Dan moet je de LiPo wel op de juiste manier in de lader steken. Ook hier wil DJI een groep mensen bedienen die zich zonder zich te verdiepen in bepaalde relevante zaken (LiPo technologie) wil in laten met zaken waar ze beter verre van blijven.

    Als je de volgende video bekijk, weet je precies wat ik bedoel. In m’n vorige posts heb ik er al op gezinspeeld. Vanaf 7:10 wordt het interessant.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
    verfbrander vindt dit leuk.
  9. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Bij de start al wazig beeld ...je mag raden waarom (geen sd kaart data...op de bodem, mooi dat het ondanks lagere resolutie, toch gesaved wordt in je mobiel)...horizon behoorlijk scheef en varieert.
    Dit op zich had al reden geweest om eerst de handel dubbel te checken alvorens boven een dergelijk gebied te gaan vliegen.
    Netjes dat DJI een nieuwe afgeeft.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
  10. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Overigens, kan je de lipo er maar op 1 manier inschuiven....zowel in de Mini2 zelf, als in de afzonderlijke laderunit.
    Weet je zeker, dat je een Mini2 hebt ?

    Dat er door DJI over nagedacht is, zal ergens mee te maken hebben, iets met veiligheid en hobby zolders (en de rest) die uitgebrand zijn.
    Iedereen ( jij ongetwijfeld ook) kent wel medehobbyisten, waarbij dat gebeurd is...althans ik ken ze helaas wel.

    En bij degenen die dat is overkomen...die hadden toch behoorlijk (jarenlange) ervaring met de lipo technology.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
  11. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Kijk maar ‘ns of al je aannames en veronderstellingen kloppen, Heer Verfbrander ;):

     
  12. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Precies, DJI spreekt schijnbaar een groep consumenten aan die ongeïnformeerd wil vliegen en filmen. Ongeïnformeerd over de do’s en don’ts van LiPo’s en ongeïnformeerd over het op afstand besturen van quadcopters. De praktijk bewijst iedere keer dat dat een illusie is met alle risico’s (en ongelukken) van dien.
     
  13. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Beste..#26 niet gelezen?
    Kan je nog laten zien, hoe je de lipo verkeerd in de laderhub of Mini2 kan steken?
    Zelf al eens geprobeerd?
     
  14. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Eric, sinds jaar en dag zijn bijvoorbeeld notebooks, scheerapparaten, boormachines, auto's etc. uitgevoerd met soortgelijke, potentieel gevaarlijke accu's.
    Alle consumenten/gebruikers verdiepen zich in deze accu materie?
    Das dan heel mooi...vooral voor de electrische fiets gebruikers.

    In feite is de Mini 2 voor een heel ander publiek en gebruik (doelgroep)bedoeld.
    Alhoewel er genoeg modelbouwers er mooie plaatjes mee schieten boven het modelvliegveld.....zelfs gebruiken om weggevlogen kisten ( ja, die vliegen ook wel eens weg) weer terug te zoeken.

    Afsluitend...ik vind als echte modelbouwer in hart en nieren, dat deze Mini2 een geweldige prijs/prestatie neerlegt, als het gaat om techniek, betrouwbaarheid, en de schitterende foto en video beelden.
    Is gewoon mijn mening, of je het er nu mee eens bent of niet.
    Ik zou zeggen, koop er eens 1...zo duur is de Mini2 niet.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
    Ard Schell vindt dit leuk.
  15. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Ja, liefst wel natuurlijk, want dat verlengt de levensduur van LiIon en LiPo-packs aanzienlijk. Kanttekening: een LiPo is veelal gevaarlijker en ook gevoeliger dan een LiIon-pack. Maatschappelijk verantwoord gebruik kan ik iedereen aanraden en zo sta ik ook in het leven. Ik spreek mensen aan die hun mobiel permanent aan de lader hebben hangen bijvoorbeeld. ‘t Is mss een futiliteit….

    Nogmaals, hoe mooi het systeem van DJI ook, ik zie liever dat men zich van te voren goed informeert en laat onderwijzen alvorens aan een quadcopter te beginnen. DJI (en co) is makkelijk verkrijgbaar en wekt de illusie dat vliegen en filmen voor iedereen is weggelegd, ongeïnformeerd en ongeschoold in r/c vliegen. Daar ben ik het niet mee eens. Daarnaast vind ik de vliegprestaties sub-par en velen (de fpv racers en freestylers) met mij.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
  16. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.691
    Locatie:
    Sneek
    Mag je in Alblasserdam wel over aaneengesloten bebouwing vliegen?
    Of hebben deze hampelmannen daar een vergunning voor?

    Als ik dat flik en ik wordt gesnapt zijn de rapen gaar...

    Groeten, Jan.
     
  17. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Wss niet en er wordt zo te zien ook buiten visual Line-of-Sight gevlogen.
     
  18. andre van der weide

    andre van der weide Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Helmond Netherlands

    En dat zegt iemand die zelf DJI vliegt:goal
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  19. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Ik weet niet hoor, het is voor mij een stuk gereedschap om mn brood me te verdienen, niet omdat ik op mn vrije middag geen kut te doen heb
     
  20. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Volgens mij mag je daar inderdaad niet vliegen en het zou mij bovendien niet verbazen dat deze DJI mini 2 gestoord wordt, door lui(lees bedrijven) die het niet fijn vinden dat je daar vliegt, en je daarom een fly-away had. Is maar een gedachte hoor, ik vlieg zelf ook met een DJI mini 2 en heb tot op heden geen enkele storing meegemaakt. Maar waar ik vlieg('t gooi) mag je bijna overal vliegen.
     

Deel Deze Pagina