Ervaringen met HobbyKing ARF toestellen ?

Zijn er forumleden die ervaringen hebben met de grotere ARF modellen van HobbyKing (enkel hout of fiberglass, geen schuim)?

Voorbeelden:
Votec 332 3D Balsa 1397mm (ARF)
Hobbyking Edge 540 V3 (Red/White) 3D 1200mm (ARF)
YAK 54 1385mm EP Fiberglass (ARF)
Yak 54 3D 1800mm 30cc Gas (ARF)
Hobbyking Pitts-S12 Python (Yellow/Blue) EP 1370mm (ARF)
Sbach 342-30e 1323mm Sport (ARF)
Hobbyking Katana .46 EP 1400mm (ARF)
Turboraven 0.60 EP/Glow 1580mm (ARF)
Nemesis Racer EP 1560mm (ARF)
Sbach 342-50e 1530mm (ARF)

Hoe zit het met de kwaliteit tov de zgn premium merken zoals Sebart of Extreme Flight?
Zijn er specifieke aandachtspunten wat betreft motorbevestiging, landingsgestel, roerhevels, scharnieren stuurvlakken, kwaliteit van folie?

Veronderstel dat je de HobbyKing toestellen zou uitrusten met de betere hardware (bijv. Hitec of Sävox servo's, Hacker motor) zijn ze dan te vergelijken met de premium merken of is er toch een verschil?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Zelf heb ik er geen,
ik merk aan de reactie's dat er toch zeker verschil in zit bij bijvoorbeeld constructie/verpakking of dat sommige dingen niet worden geleverd.
Als je dan tóch een mooi vliegtuig koopt, spaar even door en koop het echte werk, heb ik tegen mezelf gezegd. en ben toen toch maar voor de H9 Spit gegaan. Moet het nog kopen maar bijna alles klaar ervoor

Zelf ook geen ervaringen met zulk soort formaat toestellen van HobbyCity.
Ik koop er alleen maar de kleinere soorten.( en daar steek ik eigen gekozen set upje in)
Wat ik wel om me heen zie van vliegmaatjes die groter formaat kisten hebben en die dan besteld zijn via HobbyCity is dat het vaak niet overhoudt aan kwaliteit en afwerking.
Het is maar waar iemand de prioriteiten stelt, maar persoonlijk zou ik niet zulke grote kisten daar kopen.
Dan liever geld erbij leggen en direkt gaan voor een inmiddels bewezen en kwalitatief gedegen merk.
Kijk, voor de modelbouwvlieger die af en toe met zijn kids gaat fladderen zal het geen enkel punt zijn, maar voor de die hards die veel vliegen............zonde van de centen.
Vr Gr D

Hans,

Ikzelf vlieg reeds een ganse seizoen met de HK Nemisis, Het was de eerste grote kist die ik bij HK kocht. Al bij al heel tevreden over en degelijk gemaakt en voor de prijs koop ik hem opnieuw.

Vlieg ook met Extreme Flight spul dus kan de vergelijking wel maken.

Stevo

Hans,

Ikzelf vlieg reeds een ganse seizoen met de HK Nemisis, Het was de eerste grote kist die ik bij HK kocht. Al bij al heel tevreden over en degelijk gemaakt en voor de prijs koop ik hem opnieuw.

Vlieg ook met Extreme Flight spul dus kan de vergelijking wel maken.

Stevo

OK bedankt voor je objectieve reactie Stevo.

Ik overweeg om een grotere HK kist aan te schaffen. Als dan zou blijken dat de roerhevels moeten vervangen worden, dan neem ik dat er graag bij voor die prijs. Overigens blijken de lijmnaden van een Angel 30e ter hoogte van de motorophanging ook niet altijd even kwalitaitief.

@Dylan en JungleMonkey: leuk dat jullie erop reageren, maar het blijft een subjectieve mening.

Hans,

Roerhevels die ik gebruikt heb zaten bij de kit. Deze van mij is gewoon stock.

Hier een draadje waarbij hij wat gemodificeerd werd :

nemesis-racer-ep-1560-mm-2

Gewoon goeie toestellen voor een budgetvriendelijke prijs.

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Back