Ervaringen met Mega Power Infinity-960SR ?

Erik, een beetje ouwehoeren tussen het vliegen door is ook wel leuk:D. En als je 2 laders met 2 C aan het werk heb staan dan is het met lipo ook heel goed te doen.:thumbsup:

Maar met 2 laders op jouw (LOL!!) akku gaat ook niet helemaal lekker hé.

Een beetje tussen de ouwe hoeren door vliegen is nog veel leuker! Ik heb 10-15 minuten de tijd voor een babbeltje. Dan mag ik m'n vogeltje weer uitlaten.

2 laders en 2 A123 pakketten om de beurt laden gaat ook gebeuren hoor. de 636+(8A) is er dan ook bij. Kletstijd kan in theorie tot 3-4 minuten teruggebracht worden!!

Ben jij ook al Boskoop klaar?

Laatst bewerkt:
Hoi Eric,

leuk te zien dat er nog meer A123 abusers zijn. Ik dacht dat er niet echt krachtigere alternatieven waren dan de doorsnee 150Watt oputput power laders maar blijkbaar is dat wel zo. Bedankt om men ogen te openen. Die ironie in men vorig antwoord was onterecht.
Ik hoop dat er nog verdere ontwikkelingen van deze laders komen. Ik vaar competitie met lifepo (3S2P en 5S2P) en hoop dat er laders komen die beide packs zouden kunnen laden.

thx,
Tom.

http://www.first-products.de/Ulltrapowercharger.htm

Zoek er maar en uit!
Ik wil er nog wel even bij zeggen dat ik de lader al in huis heb voordat hij te koop was. Het is de bedoeling dat ik de laadparameters optimaliseer voor mijn 13s2p pakket en die waarden ook bruikbaar worden voor andere pakketten. Ik loop dus een beetje voorop.

Voor mijn 24A lader kan je dus 12A per parrallel kant geven. Wil er wel even bij opmerken dat hoge stromen veel warmte en weerstand ontwikkelen dus ipv een 5s2p pakket ben je met een 10s1p beter af. Scheelt veel in je rendement.

grtz! Erik

ps. schrik niet van de prijzen. In vergelijking met een shulze 636+(8A,255W) is de veelvoud aan laadvermogen eerder zeer gunstig (oftewel de shulze is veel te duur als ook de Mega).
Reken de totaalkosten uit voor je setup als ook de levensduur ivm lipos en trek dan je conclusies.

De pulsar kan voor je 5s2p pakket dus maar 5A per parrallel geven. Wel is deze lader super hoor, maar ook deze is dan nog net te klein om een zeer vet figuur te slaan op het veld. Je kan hem wel updaten en dat is ook fijn. Maar dat kan de mijne ook. Nadeel van de Pulsar is dat er geen 14S balancer voor is en shulze heeft die weer wel. Nadeel van Shulze is dat de nieuwe 10A laders minder uitgaand vermogen hebben als mijn 636+ dus dat is ook geen optie. Voor pakketten tot 9s1p is de 636+ uitstekend en de 14S balancer gebruik ik om mijn 13s2p pakket langzaam te balanceren (wat dus inhoud dat mijn laadstroom tot 5.5A inzakt en per kant dus maar met 2.7A laad wat lekker rustig is om gelijktijdig te balanceren.

Axel Richter heeft ook mijn pakketten gelast naar mijn ontwerp en eisen en ook mijn 14S balanceercabel pasgemaakt zonder meerprijs. De prijs bij rc-technins voor een enkele cel is net zo duur als bij hem maar daar zit de arbeid, kabels, balanceerkabels en krimpkous bij. Daar ga ik dus niet voor tobben, zeker niet als je 1 of 2 extra cellen bij moet bestellen als reserve. Dan ben je al duurder uit.

Alleen met qty maak je qty!

http://airtoimedia.nl/web/upload/Emile/Lift-Off_xs_EDF_Erik_8-7-2007.wmv

grtz! Erik

Ulltrapowercharger
dus ipv een 5s2p pakket ben je met een 10s1p beter af. Scheelt veel in je rendement.
.

dat is idd zo maar we zijn bij het racen aan een reglement gebonden. 5S2P mag geen probleem geven want we zijn gewoon om met hoge stromen te werken met stevige regelaars.
Ik ga zeker de toekomst van deze laders volgen. In 20 minuten of minder terug aan de waterkant staan spreekt me wel aan!

Met hoge stromen haal je niet een beter rendement zoals ik al zei, maar je pakket en ook je motor worden erg heet. Met Lipos maakt dat niet zo veel uit want dan heb je nog wel een uurtje voordat je motor is afgekoeld, maar met A123 loop je vet de kans dat je magneten demagnetiseren als je weer met een warme motor tekeer gaat. Met een 10S pakket kan je een pakket twee keer zo vlug laden als 5s2p. in het lompste geval in een minuut of 9. Dat is dan wel een pobleem als je die warmte niet uit je motor kan krijgen. Het is dan wel erg fijn als de spanning is verdubbeld en de stromen halveren.

Ik heb de mijne gister binnengekregen.
Zoals je ziet heeft ie een ander kleurtje geregen en een software upgrade.

306847e4040ab94a8.jpg

Er zat in de handleiding een extra los blaadje met daarop:

The Discharge Cutoff voltages on both LiPo and LiFePo4 batteries have been changed as like:

Previous
2.5...3.7V per cell (LiPo batteries)
2.9 ... 3.3V per cell (LiFePO4 - A123 batteries)

Now
2.5...3.9 per cell (LiPo batteries)
2.0 ... 3.3V per cell (LiFePO4 - A123 batteries)

Groeten,
Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Jeroen, dat blad zat er in de eerste (goude) versie ook al bij.

ik ga er volgende maand een 2de bijbestellen, ondertussen al wel de balancer moeten terugsturen, nieuwe is onderweg.

Peter

Heb mijn lader ondertussen ook al enkele weken in gebruik en ik ben zeer tevreden.

Wat me wel niet lukt is het balancen van 2 5S1P (die samen als 5S2P worden gebruikt) packs tegelijk. Heeft iemand hier een oplossing?
Door elk vdpacks op een 6S aansluiting te zetten lijkt het of hij 11S detecteert waarbij 1 cel verdwenen is en doet hij er niks mee.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik wil straks 6s2p tegelijk gaan laden.
En ik heb ook nog geen idee hoe ik dat moet gaan doen.
(het moeten zover ik weet wel 2 accu's zijn van ongeveer zelfde levensduur type en ongeveer gelijk belast)

Groetjes,
Jeroen

Hoi,

iemand ervaring met de Mega balancer op de Robbe infinity... gaat dat werken? of zit er toch nog een verschil in communicatie tussen de 2 merken..
(neem het niet aan maar toch..)

even een vraag over de lader.

wat ik vreemd vind is dat als de lader klaar is en je koppelt de lipo af dat je dan voor je weer een andere kan laden eerst de stroom eraf moet halen om weer in het beginscherm te komen....

Is er een andere oplssing voor??? (die ik wellicht over het hoofd zie??) Ik heb zowel de robbe als de mega power handleiding gelezen...

groet

Gewoon ff de ESC knop ingedrukt houden tot het lichtje van de desbetreffende uitgang uitgaat.
En dan zit je gewoon terug in het begin menu.
Bij mij toch wel in elk geval.

Greetz
Tim

Hai Tim,

Bedankt voor de tip! Erg blij mee.
Ik vond het zo onlogisch dat het (schijnbaar) niet kon dat het me behoorlijk irriteerde.

Heb gelijk een lipo eraan gehangen om het te proberen.

Als ik de escape toets ingedrukt hou dan keer ik tijdens het laden inderdaad terug uit de ontlaad/laad cuyclus naar het hoofdmenu.

Ik wacht even af tot hij/zij helemaal klaar is met de cyclus en probeer het in die situatie ook. (update: werkt prima!)

Ik drukte schijnbaar te kort en kwam dan gewoon in het wisselmenu terecht waar je doorheen kan lopen tijdens laden/ontladen. Dat schoot niet op...:(

Weet iemand trouwens van welke fabrikant het apparaat vandaan komt?
Ik ben voor de megapower nog niet echt een support afdeling tegen gekomen...
Op hobbycity/hobbyking.com waar de set vandaan komt verwijzen ze naar het forum.

Groet

Laatst bewerkt:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik wil straks 6s2p tegelijk gaan laden.
En ik heb ook nog geen idee hoe ik dat moet gaan doen.
(het moeten zover ik weet wel 2 accu's zijn van ongeveer zelfde levensduur type en ongeveer gelijk belast)

Groetjes,
Jeroen

Ik moet het ook nog uitproberen. Volgens mij kunnen de cellen niet onderling gebalanceert worden bij een 6s2p. De 2 cells word gewoon als 1 cel gezien. Ik heb uiteraard allemaal dezelfde accu's (dualsky) maar ik weet niet of het toch allemaal zo verstandig is. volgens mij kan je beter 2 afzonderlijke paketten maken en die parralel aansluiten. Het is nog allemaal wat proberen.
Hoe bevallen die zippy's van je? want op zich lijkt het me ook wel wat. Ik denk alleen de levensduur een stuk korter is bij max belasting. Sommige zijn idd wel spotgoedkoop. Maar men vergeet nog wel vaak, invoerskosten, transportkosten en belasting (btw) bij invoer en als je pech hebt word dat over het bedrag + standaard vrachtkosten $125,- gerekend). Maar ik zeg al, als je pech hebt.

Ik denk dat ik binnenkort wel de Power Peak Eternity
1-8471 ga proberen. 20 ampere (315 watt)
Leuk voor om de dualsky cellen op 2C rate te laden!

Grt
Gerard (vliegclub de valken)

Kan je me nog ff vertellen welk toestel je nu ook alweer laatst mee gewonnen hebt?

@Maar men vergeet nog wel vaak, invoerskosten, transportkosten en belasting (btw) bij invoer en als je pech hebt word dat over het bedrag + standaard vrachtkosten $125,- gerekend). Maar ik zeg al, als je pech hebt.

Aanschaf plus verzendkosten oké. Daarna begrijp ik je niet meer. Zowel invoerrechten als btw wordt bij controle bepaald als een percentage van de geschatte waarde. Hoe kom jij aan het bedrag in dollars $ 125,00?

Back