Ervaringen met OrangeRx Open LRS?

hèhè eindelijk vandaag de orange open lrs zender ontvangen van HK..
vandaag ff flashen en kijken hoe het werkt.
Als antennes:
TX: moxom
RX: dipole

Beide besteld bij RMRC

Hier wat ervaringen met orange openlrs 1watt met lrsng fw.
Bij 1km icm 5.8 ghz geen enkele packetloss via telemetry van 100mwatt.

Laatst bewerkt door een moderator:
ezuhf is door duizenden mensen al getest. ik heb meer interesse in de openlrsng

Gezien de ezuhf JR module pas een 1 a 2 maand? verkrijgbaar is in tegenstelling tot de openlrs die al lange verkrijgbaar is, heb ik hier ook interesse in.

En anders ik wel, heb namelijk gelezen dat de prestaties van de OrangeRX variant van OpenLRS een stuk slechter presteerde dan de hawkeye variant. Ik ben vooral benieuwd hoe het presteerd in combinatie met een 1.3 video signaal.

Ik gebruik de Hawkeye UHF (jr) icm Turnigy 9XR. Ik had eerst ook problemen met mijn 1.3ghz video. Ik ben toen gaan zoeken en kwam op youtube RCHacker tegen. Hij gebruikte de hawkeye rx als een spectrum analyzer, een geweldig extra optie ben ik achter gekomen. Hierdoor kwam ik er achter dat mijn hopping channels precies zaten in de harmonische (noise) van de 1.3ghz vtx. Ik heb toen de hopping channels iets verlaagd zodat ze net buiten dat gebied vielen en toen was het ineens heel anders. Afgelopen vrijdagavond een vlucht gemaakt en tot 7,1km van me weg gevlogen met prima rssi en video signaal. Het heeft allemaal te maken met noisefloor die moet je zo laag mogelijk houden. De hawkeye kost iets meer dan de orange maar ik ben er zeer tevreden over. Over de orange kan ik niets zeggen dat heb ik nog nooit gebruikt, mede omdat ik las dat je daar maar 3 hopping channels mee kan instellen. Als antennes gebruik ik op de hawkeye RX een turnstyle antenne en voor de video clover en skewereplan antenne's, allen zelf gemaakt. Ook belangrijk is het gebruik van filters, in de zwarte variant hawkeye rx is deze reeds ingebouwd, in mijn tx module niet dus daar heb ik een apparte 433BPF tussen gezet. De nieuwste Hawkeye tx (DHF) heeft deze inmiddels ook ingebouwd en heeft een mini usb aansluiting, wat makkelijker werkt dan via een ftdi adapter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil ook de Orange RX Open LRS aanschaffen samen met de Turnigy T9X
Is er al iemand die deze nu als set gebruiken voor de NAZA flightcontroller?

Back