Ervaringen met tunen van TRX 3.3 + nog een vraag

heey

aangezien ik mijn TRX 4-tec alleen maar voor hobby heb wil ik hem een beetje gaan kietelen

ik heb meer dan voldoende ervaring met het tunen van scooter cilinders maar weet nog niet wat de max is van een nitro motor

heeft iemand ervaringen met het tunen van een nitro motor?

nr2. weet iemand wat leuke hopups voor de 4-tec?

nr3. hoe kan ik mijn cardan 80% of meer sperren?

Grt

Laatst bewerkt:
Cardan voor 80% sperren? je jebt een snaar aangedreven auto....
Bedoel je soms het differentieel, daarvoor kan je in de winkel dikke siliconen olie kopen, waarschijnlijk heb je iets van 30.000 tot 50.000 nodig, dat stop je in je diff waardoor die strakker wordt.

Leuke hopups????
Ik zou eerder vragen naar nuttige hopups maar ik vrees dat hier niet veel zitten die iets zinnigs erover kunnen zeggen maar jij weet denk ik wel beter wat je veranderd wilt hebben en dat hoeft vaak niet eens met hopups gedaan te worden.

Motoren modificeren. In principe als je kennis en ervaring hebt met brommers kan je dat 1:1 op een modelmotor toepassen. Enig verschil is dat een brommer de brandstoftoevoer via de zuiger wordt gedaan en als je daaraan rommelt je zowel de opening als de sluiting verlegt en bij een nitro motor heb je de roterende krukas en kan je opening en sluiting appart veranderen. Een paar graden later laten sluiten doet wonderen en dat kan je combineren met het iets omhoog halen van de uitlaat (ik denk niet meer dan 0.2mm).

idd het diff ;)

nuttige hopups voor op straat dan? lees "groot parkeer terrein"

en het tunen wil ik eigenlijk met een os motortje doen, welke past er zonder problemen op ?

Grt

Back