Hallo forumleden,
Mijn esc gaat na 100 meter in heat protection terwijl die in het verleden nooit in heat protection ging.
Het gaat over de volgende electronica:
ESC: TrackStar Genii 120A,
https://hobbyking.com/nl_nl/trackst...red-brushless-car-esc-roar-brca-approved.html
Motor: Absima CTM V3 5,5 turns,
https://www.absima.shop/RC-ACCESSOR...rticle&ProdNr=2130054&t=19114&c=19130&p=19130
Lipo Accu: GREENHORN LINE - Absimas LiPo
https://www.conrad.nl/p/lipo-accupa...2_pla-1516959&WT.srch=1&vat=true&insert_kz=8J
Het volgende heb ik gecontroleerd:
Heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt en zou me hierbij kunnen helpen, dit zou ik heel erg waarderen. De motor en esc zijn ongeveer een half jaar oud en ik rij ongeveer 2 accu's per week leeg.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Max Wante
Mijn esc gaat na 100 meter in heat protection terwijl die in het verleden nooit in heat protection ging.
Het gaat over de volgende electronica:
ESC: TrackStar Genii 120A,
https://hobbyking.com/nl_nl/trackst...red-brushless-car-esc-roar-brca-approved.html
Motor: Absima CTM V3 5,5 turns,
https://www.absima.shop/RC-ACCESSOR...rticle&ProdNr=2130054&t=19114&c=19130&p=19130
Lipo Accu: GREENHORN LINE - Absimas LiPo
https://www.conrad.nl/p/lipo-accupa...2_pla-1516959&WT.srch=1&vat=true&insert_kz=8J
Het volgende heb ik gecontroleerd:
- Temperatuur van motor en ESC, beide rond de 50 graden celsius, geen probleem. De heat protection is ingesteld op 105 graden celsius.
- Maximale ampère van batterij naar esc is 86 ampere dus hier ligt het ook niet aan. De esc kan 120A aan.
- Low voltage cut off is goed ingesteld en heb dit zelf uitgeschakeld, probleem ging niet weg. Lipo accu is sowieso nog niet oud en na het rijden laad ik de accu m.b.v. de storage mode.
- Motor analyser gekocht om te kijken of er iets is met mijn motor. Alles ziet prima uit. Ik was het denken aan dat de rotor zijn magnetisme verloren is door hoge temperaturen maar aangezien mijn motor niet warm wordt lijkt me dit niet mogelijk. De lagers zijn ook nog goed in orde.
- Het chassis in zijn geheel schoongemaakt, lagers gesmeerd. Maar dit zag er ook allemaal goed uit
Heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt en zou me hierbij kunnen helpen, dit zou ik heel erg waarderen. De motor en esc zijn ongeveer een half jaar oud en ik rij ongeveer 2 accu's per week leeg.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Max Wante