Toen ik vandaag wilde vliegen ben ik op een serieus probleem gestoten.
Bij het aansluiten van de lipo initialiseerde de ESC niet, de motor biepte dus niet. Bij het opendraaien van de throttle stick reageerde de motor nauwelijks.
M'n eerste gedachte was dat de lipo dood was. Het lampje van de lipo guard gaf een vol blauw licht, m.a.w. een volle batterij. Met een andere volle lipo hetzelfde verhaal.
Dus de lipo kon ik al uitsluiten. Ook omdat de overige electronica wel schenen te werken.
Na controle van de kabels tussen de ESC en motor bleek de alles terug normaal te initialiseren.
Natuurlijk kun je de heli niet meer vertrouwen tot je weet waar het probleem zich precies situeert.
Dus ben ik licht beginnen hooveren zonder ver van de grond te gaan. Na 2 minuten valt de motor bijna volledig stil, net zoals de motor bij de start nauwelijks wilde draaien.
Daarna heb ik alles eerst losgemaakt om te kijken om de connectors te controleren. Soms kun je werkelijk zien dat er een slecht contact is geweest door lichte aanslag binnenin de connector (door kleine vonkjes) of door lichte geurwaarneming.
Helaas met het blote oog niks te zien aan de connectors.
Na de connectors wat te draaien bleek het probleem zich niet meer voor te doen.
Tenslotte heb ik de rest van de batterij leeggehooverd + nog een andere. Niks meer gemerkt.
De vraag is nu: was het enkel een slecht contact? Hopelijk gaat het niet over een ESC of motorprobleem.
Maar hoe vis je dit uit?
Iemand tips?
Bij het aansluiten van de lipo initialiseerde de ESC niet, de motor biepte dus niet. Bij het opendraaien van de throttle stick reageerde de motor nauwelijks.
M'n eerste gedachte was dat de lipo dood was. Het lampje van de lipo guard gaf een vol blauw licht, m.a.w. een volle batterij. Met een andere volle lipo hetzelfde verhaal.
Dus de lipo kon ik al uitsluiten. Ook omdat de overige electronica wel schenen te werken.
Na controle van de kabels tussen de ESC en motor bleek de alles terug normaal te initialiseren.
Natuurlijk kun je de heli niet meer vertrouwen tot je weet waar het probleem zich precies situeert.
Dus ben ik licht beginnen hooveren zonder ver van de grond te gaan. Na 2 minuten valt de motor bijna volledig stil, net zoals de motor bij de start nauwelijks wilde draaien.
Daarna heb ik alles eerst losgemaakt om te kijken om de connectors te controleren. Soms kun je werkelijk zien dat er een slecht contact is geweest door lichte aanslag binnenin de connector (door kleine vonkjes) of door lichte geurwaarneming.
Helaas met het blote oog niks te zien aan de connectors.
Na de connectors wat te draaien bleek het probleem zich niet meer voor te doen.
Tenslotte heb ik de rest van de batterij leeggehooverd + nog een andere. Niks meer gemerkt.
De vraag is nu: was het enkel een slecht contact? Hopelijk gaat het niet over een ESC of motorprobleem.
Maar hoe vis je dit uit?
Iemand tips?