ESC kan ik niet kalibreren

Hallo Allemaal,

recentelijk heb ik een nieuwe ontvanger gekocht en dus moest ik mijn esc opnieuw kalibreren.
ik heb alle stappen gevolgd die er in de handleiding staan maar de esc reageert niet zo als er staat. het gaat om een Carson dragster pro 16T met bijbehorende esc (in een setje gekocht). met een ontvanger en zender van LRP de 2.4GHz A2-STX Pro.

echter, als ik probeer de gas instellingen in te stellen (vooruit, neutraal, achteruit) is vooruit achteruit, achteruit vooruit en neutraal blijft hetzelfde. achteruit gaat de auto dus topsnelheid en vooruit met de snelheid waarop normaal achteruit gereden wordt. heeft iemand ervaring met deze setjes of met dit probleem en zou die mij kunnen helpen? ik zou het waarderen aangezien ik nu al een tijdje aan het tobben ben.

alvast bedankt voor de reacties!
 
Floris,

2 mogelijkheden.
- Je kanaal waar je gas mee geeft op je zender op reverse instellen, schakelaar of setting in zender
- Je motor ompolen.

Daarna even opnieuw je regelaar instellen zoals je al had gedaan.
 
Floris,

2 mogelijkheden.
- Je kanaal waar je gas mee geeft op je zender op reverse instellen, schakelaar of setting in zender
- Je motor ompolen.

Daarna even opnieuw je regelaar instellen zoals je al had gedaan.
sorry wat betekent je motor ompolen? ben niet zo heel goed in elektronica
 
Als je een brushed motor hebt de 2 draden op de motor omwisselen.
Bij een brushless motor 2 van de 3 draden wisselen.
Let op altijd de motorzijde.
NOOIT de +en - van de accu omdraaien.

Maar in jouw situatie zal ik in je zender de gas functie op inv (inverted=tegengesteld) instellen.
 
Als je een brushed motor hebt de 2 draden op de motor omwisselen.
Bij een brushless motor 2 van de 3 draden wisselen.
Let op altijd de motorzijde.
NOOIT de +en - van de accu omdraaien.

Maar in jouw situatie zal ik in je zender de gas functie op inv (inverted=tegengesteld) instellen.
ik ga het proberen dankjewel!
 
Als je een brushed motor hebt de 2 draden op de motor omwisselen.
Bij een brushless motor 2 van de 3 draden wisselen.
Let op altijd de motorzijde.
NOOIT de +en - van de accu omdraaien.

Maar in jouw situatie zal ik in je zender de gas functie op inv (inverted=tegengesteld) instellen.
op me zender alles aangepast niet gewerkt, heb zoals je zei de draairichting veranderd en hij doet t weer normaal.

hartelijk dank voor je snelle reactie!
 
Back
Top