Esc Protos in de fik

Net een nieuwe ESC gekocht voor mijn Protos, dus gelijk even testen vandaag:)
Het is een MSH 80A esc
Ik even een test rondje (2 a 3 minuten rustig vliegen) en gelijk even voelen aan de esc hoe warm hij werd.
Die was dus een graad of 30-35 dus ik dacht super!
Toen maar even wat harder:p
Ik hoorde een raar geluid en dacht dat de esc in storing viel...
Ik kon gelukkig nog een zachte landing maken en liep rustig naar de heli
om de schade op te nemen.
Maar na een paar seconde begon de heli meer en meer te roken en begon me toch zorgen te maken:(
Na een sprintje moest ik even flink blazen om het fikje te blussen.

En na ongeveer 3 minuten was dit het resultaat
img_2175194.jpg

img_2173796.jpg

img_2170911.jpg

Dit zijn de instellingen die ik heb gedaan.(sorry voor de slechte foto)
img_2164207.jpg

Al bij al vind ik het best zuur omdat ik er toch 90 euries voor heb betaald en er maar 5 minuten plezier van heb gehad.
Iemand een idee wat ik fout heb gedaan?
Zou ik nog enige garantie hebben?
Ik heb trouwens de stock motor erbij en een 3000mah 6s lipo

Laatst bewerkt:
Als je alles volgens de handleiding hebt aangesloten en gebruikt binnen de opgegeven maximale stroom dan moeten ze gewoon garantie geven op zo'n regelaar. Heb je ooit de motorstroom gemeten? Is er ergens een kortsluiting geweest? Ik weet niet of je met een losse ontvanger accu vliegt?
Waarom heb je een nieuwe regelaar gekocht, was de vorige ook overleden?

Als je alles volgens de handleiding hebt aangesloten en gebruikt binnen de opgegeven maximale stroom dan moeten ze gewoon garantie geven op zo'n regelaar. Heb je ooit de motorstroom gemeten? Is er ergens een kortsluiting geweest? Ik weet niet of je met een losse ontvanger accu vliegt?
Waarom heb je een nieuwe regelaar gekocht, was de vorige ook overleden?

Ik heb hem volgens de gebr aanwijzing gebruikt en gebruik gewoon de interne bec
Ook geen kortsluiting en mijn lipo is ook nog goed.
De reden van de nieuwe esc is dat de oude (een Flyermate 80a esc) niet bepaald een soft start heeft, daardoor draait de heli zowat 180 graden bij een opstart en dat vind ik redelijk irritant.

Hij staat je throttle ingesteld? De MSH ESC kan bloedheet worden als je de throttle op bijvoorbeeld 70-80% hebt....

Zou um zeker terugbrengen en om garantie vragen!

Laatst bewerkt:
Op Helifreak zijn ze zo langzamerhand berucht. Er zijn dan ook al veel mensen die hem zelfs weer verkopen omdat hun het risico te groot is. Hij ontbrandt gewoon spontaan, niet alleen bij jou ;)

gebeurd idd regelmatig dat ze uitfikken , heb met de koop van mijn Protos CF kit ook niet de MSH esc gebruikt , maar gebruik de Align ESC.Die werkt gewoon toppie.

Had de Esc bij Hobbymaniac besteld, en na wat mailtjes over en weer valt het toch onder de fabrieksgarantie.
Vind dit toch netjes en snel opgelost!:worship:

Ik ga nu maar voor een 90A Scorpion met externe bec:)

Back