ESC wil niet meer werken

Ik heb een KDS 450, waarvan ik de servo's en de gyro al heb vervangen door Futaba servo's en een 401 gyro, met een Futaba 10 2,4GHZ zender.
En zo vloog ik lekker, totdat plotseling de ESC geen respons meer gaf, of liever gezegd een beetje blijft piepen. Ik heb geprobeerd opnieuw
te initiëren door volgas onder spanning te zetten en dan naar nul te gaan, ook met uiterste trim, maar dat levert niets op. Wel een hoop muziek, maar uiteindelijk toch weer die regelmatige toontjes en geen throttle response. Ik ben een beetje nieuw in dit vak. Wie weet raad? Al wijst iemand mij maar de weg naar de betekenis van de muziek uit het KDS ESC orgel. In de (slecht chinees-engelse) manual vind je daar verder niets over.
Groetjes,
Arthur

opnieuw initialiseren/reset doe je door de accu los te halen en weer vast te zetten. (of pin 6 naar de aarde trekken...) Wat jij doet is de programmeer volgorde. Daar is het van belang wanneer je precies het gas naar nul terug doet. Wat je nu hebt gedaan is het ding min of meer random geprogrammeerd.

Is je ESC heet geworden? Hoe hoog is je accu spanning? Dat zijn dingen waar de ESC op kan afslaan. Ik vermoed dat je ESC iets fout ziet en je tegenhoud om de boel verder in de soep te laten lopen, al kan de fout die de ESC ziet (bv spanning te laag) heel goed zijn omdat je toevallig hem op 4S hebt gezet.

Over het algemeen is de betekenis van de Piepjes wel te achterhalen. KDS heeft er een leuk stickertje op geplakt, maar als je weet wie hem echt gemaakt heeft, heb je vaak meer geluk bij google.

Of de antropomorphe verklaring: je dure servos en ontvanger waren lelijk aan het doen tegen de ESC omdat hij te goedkoop was, en die heeft er toen de brui aan gegeven. Klinkt logisch toch?

Dank voor je antwoord. Nee, het probleem is niet begonnen met de ESC, maar met een onwillige gyro, maar niet als gevolg van te lage spanning. En toen de gyro weer op de rit was liet de ESC het afweten. Als ik je goed heb begrepen heb ik het er niet beter op gemaakt met mijn 'programmering'. Waar ben ik in hemelsnaam in terecht gekomen? Toch maar gewoon terug gaan naar de brandstofmotoren?
Kijk, ik had de smaak al zo te pakken dat ik ook al een TREX 600 op de rit heb staan. Vandaar dat ik niet bereid ben om nog (een nieuwe ESC) te investeren in die KDS.
Als ik die KDS aan flarden heb gevlogen schijf ik hem gewoon af.
Ciao,
Arthur

Electroheli's zijn leuke dingen, zeker de kleintjes..

Enige nadeel is die ### esc, waar je echt even voor moet gaan zitten om dat ### ding goed ingesteld te krijgen.
Maar staat het eenmaal goed, heb je er geen centje pijn meer van (het blijft electronica, maar doorgaans heb je er een paar maanden gezeur mee bespaart :rolleyes:)

Als mijn esc iets fout ziet, gaat ie ook een heel orkest afspelen..
Dus probeer via internet, of via merknamen op de esc zelf achter de fabrikant te komen (vaak zijn dat soort esc's gemaakt door dezelfde fabrieken waar ook andere merken vandaan komen). vaak laat de fabrikant meer zien van de programmeercodes dan de distributeur.

De standaard esc gaat ook vrolijke deuntjes spelen als die geen input krijgt van de ontvanger.. misschien de stekker los daarzo? of een bindprobleem?

Nee, de rest van de servo's werkt. En ik ben begonnen de stekkers te testen.
Blijft de vraag: wat wil die ESC van KDS mij vertellen???

Meet je spanning van je lipo eens na.
Ik had een nieuwe 3s lipo die niet goed gesoldeerd was, deze gaf maar 7,? volt.
Mijn esc bleef ook maar piepen.

Back