escapades en stom kadaver

de materiaalverzamelaar zei:
Loet,

Erg mooi model :worship: , volledig koolstof vleugel is de way to go ...
Cheers

Bart

Volgens mij ook. Nu nog leren om het echt beter te doen zodat alle vezels mooi onder 90 graden liggen.
De vraag is nu: moet ik hem morgen inzetten? want ingevlogen is hij natuurlijk nog lang niet. Was trouwens net toch weer even weg en met iets lood voorin was hij al een stuk beter dan vanochtend. Ik wist dat er lood bij zou moeten maar je wilt toch zonder. Ik heb een 250mAh accu-pakketje en de romp van de Highlight is dik en dus zwaar.

Even een plaatje van een vlucht die ik net had.

Hier krijg je wel een kick van. Net af en ondanks het gerommel achter de dijk een lekkere bel.
Vanavond maar eens bedenken of het model ingezet gaat worden (wel bij een borrel want dat is de waas die over dit model hangt :D )

Loet

MOOI!
Ziet er lekker sober en strak uit.
Ford had gelijk: "elke kleur is goed zolang het maar zwart is"!
Vlieg/geniet ze!

Aan alles komt een eind.

Het model heb ik dus ingezet ondanks dat het nog niet echt was ingevlogen.
Bij de eerste taak werd er door een startende kist dwars door de Highlight romp gevlogen. Ik vind het niet de mooiste romp die er is maar om nu met hulp van buitenaf hier subiet een eind aan te maken is wel jammer.
Ik schat dat ik op een meter of 30 vloog toen er plotseling een tweedeling in de romp kwam.
Vanaf die hoogte kwam een onbestuurbare kist naar beneden en dit resulteerde weer in een gebroken vleugel en beschadigd stabilo (kielvlak is nog wel heel).

En dit is dan de dader.

Peter, trek het je niet aan. Tof dat je zo aangeslagen was dat je na mij geëindigd bent vandaag.
Ik heb ooit eens een nieuwe eigenbouw combatmotor na 5 vluchten verloren omdat iemand het nodig vond om hier doorheen te vliegen. Die beste jongen is nog steeds een goede vriend van me dus het komt best goed.

Over 2 maanden heb ik weer tijd voor een nieuwe vleugel en dan zal ik er een mooi fotoverslag van maken. Ieder nadeel heb z'n voordeel zullen we maar zeggen.
Peter, ik stuur je even een PB met mijn rekeningnummer. :D

gelukkig heb je evaring met combat idd zeg....
wat een mooi ding en wat een snel einde (en wat een melige foto van peter... :). ).

Heb je in ieder geval weer een excuus om te gaan bouwen!

laurens zei:
Wat een zonde. Ik vind het super dat je zoiets zo mooi kan maken.

Het is niet zo'n drama als dat het lijkt.

Ik ben de vleugel aan het restaureren (leer ik weer wat nieuws). Alle losse koolstofweefsel heb ik zo goed en kwaad als het ging weer op de schuimkern geplakt met epoxy. Met een beetje pielen kreeg ik er epoxy onder. Daar waar het niet ging en de schuimkern geknikt was heb ik het losse koolstofweefsel weggehaald en de schuimkern gevuld met een mengsel van epoxy en micro balloons. Dit ligt nu te drogen. Misschien morgen de vleugel netjes schuren en later een extra laag koolstofweefsel (5 cm breed.) over de getroffen plek. Ik moet eens kijken of ik hier een plaatselijk vacuüm ga creëren. Het wordt niet als nieuw maar beslist net zo goed bruikbaar tegen de dader......

En de volgende vleugel wordt beter en anders stel je dit ook maar uit.

Loet

Normaal gesproken zou ik meteen een nieuwe vleugel gemaakt hebben maar door voorbereidingen voor de EK lijnbesturing die over iets meer dan een week begint heb ik even te weinig tijd.

Ra, ra. Dit is een deel van die voorbereiding.

Loet Wakkerman zei:
Normaal gesproken zou ik meteen een nieuwe vleugel gemaakt hebben maar door voorbereidingen voor de EK lijnbesturing die over iets meer dan een week begint heb ik even te weinig tijd.

klemmetjes om de streamers vast te zetten ?

arno888 zei:
Loet Wakkerman zei:

klemmetjes om de streamers vast te zetten ?

Nee, het zijn spiraaltjes voor de gloeipluggen. De originele spiraaltjes zijn niet goed genoeg vind ik dus maak ik zelf nieuwe. Ik repareer ook veel gloeipluggen voor combatters over de hele wereld. Tsja, en je eigen gloeipluggen komen dan altijd op de laatste plaats.

Oef,,, gelukkig, ik was al bang dat je het vliegen voor gezien hield en in de wasknijperfabricage was begonnen :wink:

Na een slechte droom ben ik maar vroeg mijn bed uitgestapt. Ik droomde dat ik door Amsterdam fietste met 3 combats en een kussen onder mijn arm. Niets aan het handje denk je, kat in het bakje.
Maar toen was in een keer mijn kussen weg. Fiets neergezet en kussen gezocht. Tijdens deze zoekactie verdwenen ook mijn 3 modellen en hierin berustend en teruglopend naar mijn fiets bleek ook die weg te zijn. Dus lopend naar de auto, ook pleite. Gelukkig had Helle wel de paspoorten uit de auto gehaald dus kon ik wel over een paar dagen naar Servië. Wat een drama, Helle troost me en ik zie nu ook nog dat ze zelf 2 voortanden heeft verwijderd.

Dan mijn bed maar uit en voor de vroege forumbezoeker een fotootje gemaakt van de nu bijna herstelde vleugel.

Alleen nog even afwerken, jammer dat het ruitjespatroon niet mooi doorloopt.
En nu lekker ontbijten met een krantje.

Loet

Ha die vroege vogel,

Ziet er netjes uit Loet; inderdaad jammer van dat niet-aansluitend patroon......... :wink:
Maar moet genoeg zijn om nog eens een keer samen met P.A. uit W. te gaan vliegen :zon:

Back