Esky Belt CP Professional 3D

• Topicstarter Topicstarter john de kok
  • Startdatum Startdatum
klopt dat groter makkelijker is. het is in ieder geval stabieler.
crashen wordt vaak alleen wel duurder bij een groter model

er zijn al een aantal mensen hier op het forum met een belt-cp en ik ga er binnenkort ook 1 kopen :) schijnt erg goed te zijn

hallo heren
Die carbon is ook wel leuk maar kost wat meer en de rotorbladen zijn kleiner .
Het zelfde met de belt-cp .
En ik denk dat de kosten wat hoger zijn als je een ongelukje krijgt want ben nog maar een beginnende vlieger :(
Ik zit weer te wachten op onderdelen voor mijn honey bee king 2 .
als die binnen zijn ga ik weer een poging wagen .

groetjes john

Alle bovenstaande mensen hebben gelijk , mooiste is met een HB king II is binnen vliegen of bijna wind stilte buiten , maar dat kan ook aan het feit liggen dat ik alleen nog maar kan hooveren.

Groetjes en veel suc6 met vliegen en crashen want dat zal zeker vaker gebeuren.

hallo try2fly

dat vind ik nou net het probleem .
ik heb weinig plek om binnen te vliegen en wil wat meer buiten vliegen .
dus zoek een toestel wat meer geschikt is voor buiten .

Ja, ik heb een Belt-Cp, en ben er best tevreden over.
Echter een woordje van waarschuwing, wanneer je er eentje bestelt, bestel dan meteen ook een setje blad-asjes (4 per verpakking), en een asje voor je staartrotor.
Het eerste is, omdat de blad-as nogal teer is en bij een iet of wat hardere landing meteen verbogen is, en het tweede (staartrotor-as) is, omdat de doos waarin de Belt-Cp geleverd wordt, nogal krap is ter hoogte van de staartrotor, en dus de kans bestaat dat die reeds bij levering gebogen is (was bij mij dus het geval).

Verder heb ik na het verlies van een lager bij het vervangen van de bladas, maar meteen de alu bladhouders besteld (tjah, ieder excuus is goed om een upgradeke te doen he :) ) en merk nu dat het toestel nog net iets stabieler is dan voorheen.

Na de ontvangst van het toestel (en uiteraard het checken van alle belangrijke onderdelen), merkte ik dat de staartrotor niet maar niet in positie wilde blijven, ook al trimde ik volledig uit, nu bleek de oplossing gewoon om de link een gaatje verder te plaatsen op de servo-arm, en nu vliegt het toestel (met de standaard gyro, dus niet de HH-versie) als vanzelf...

Al bij al een zeer goed alternatief voor de T-rex die toch al gauw drie keer zoveel kost wanneer je de zender en de lipo's nog moet kopen d'ervoor.

hallo heren

ik heb weer een poging gewaagt met mijn honey bee en ik moet zeggen het gaat stukken beter .
ik kan hem al redelijk stil houden met hoveren maar moet oppassen dat ik niet over corigeer want dan word hij erg zeneuwachtig .
ik heb al 1 tuningdeel er op zitten en dat is de 43 teeth Pulley w/ Belt and Idlers (King V2) .
ik vind de staart een stuk stabieler er door .
ik ga zo weer een poging wagen nu even wachten tot mijn akku`s weer vol zijn .

groetjes john

MIXER belt cp

Kan iemand mij helpen,

Mijn belt cp, gaat omhoog maar draait als een mixer om zijn as.
Is de gyro niet ok of de afstelling evt servo of iets dergelijks.

Of moet ik dat maandagmorgen ding een gooi geven :confused:, veel gezeik mee gehad.:mad:

Graag hoor ik van experts een idee voor een oplossing,

Gr

Laatst bewerkt door een moderator:
Zie allemaal links naar v1 belt-cp's ... v2 is al even uit met mooie verbeteringen.

Post zijn ook uit 2007....dus logisch dat alle links naar de CP V1 gaan.

De KIng is een zeer goeie leer machine, ik heb hem zelf al 2 jaar en heb er leuk mee leren vliegen om dat de kosten redelijk laag bleven na 2 jaar heb ik eindelijk een nieuwe heli aan geschaft een trex450 pro:D puur voor de kwaliteit want laten we eerlijk wezen esky spul is best bagger, ik zou geen CP aan schaffen voor dat geld want goedkoop is duur koop als je eindelijk een beetje kunt vliegen ( dus niet alleen hoveren ) ga voor een beter kwalitiets product want crashen omdat servos weigeren of gyros die zo maar stuk zijn is gewoon niet leuk!!! de zenders van esky zijn met 2 maanden de hendels versleten 35mhz of 2.4 ghz maakt geen zak uit ook bagger dus om de king strak te kunnen vliegen zou je eerst al een nieuwe zender moeten hebben.

PS gebruik de king nog steeds hoor zou hem niet willen missen, bij een crash kost het meestal niet meer dan een paar tientjes

Ok ik krijg geen reacties,

Ik kan mijn Esky belt Cp retourneren en voor een meerprijs de KDS-450s nemen zal ik dit doen of niet?????

Graag jullie advies, mening enz.

AUB

hmmm zou ik wel doen ja,

de kds is kwalitatief een stuk beter zeker de gyro die gebruik ik ook op mijn king de prijs is iets hoger maar daar krijg je wel de kwaliteit voor terug, de servo,s van kds zijn voor mij onbekend voor de staart kan ik je een hyperion atlas DS11GCB servo aan raden dit is een super snelle servo 0,05s 60dg in combi met de HH gyro van kds een super strakke staart, zit ook op mijn king :cool: kds is net wat degelijker dan esky gyro van kds is van metaal en gewoon goede cloon van gy401 futaba mvg fappie

Back