Esky Belt Cp v2 (ch 6 servo Pit)

Goedemiddag,

Ik ben bezig met het afstellen van mijn Belt CP V2 met behulp van:
(Afstellen en onderhouden van de collectieve Pitch helikopter)
Klasse deze e-book :cool:

Tijdens het afstellen viel mij het volgende op:

Servo voor ch 6, laat vrijwel constant zachtjes van zich horen. Je ziet de servo ook een beetje naar voren en achteren schieten/schuiven. (Slechts enkele milimeters)
Deze regelt volgens mij de pitch van de bladen.

Alle andere servo's zijn muisstil. Is ch6 servo dood aan het gaan? of is er ergens een storing.
(Zijn servo's makkelijk te vervangen?)

Nu heb ik wel de kleine linkjes aangepast (kleiner gemaakt) om de blade tracking af te stellen. Kan het hiermee te maken hebben?

Wie o wie wil mij advies geven?

Alvast bedankt!:thumbsup:

Laatst bewerkt:
Danny
Meestal gaat CH2 stuk, niet CH6. Wellicht slim om even te kijken of alles soepel loopt.... En servo vervangen voor de zekerheid. Het vestellen van de links heeft er niets mee te maken.
Groeten
Martin

Niet naar die channels kijken.
en 1 servo regelt geen pitch.

kijk hoe het werkt, alledrie de servo's werken samen in iedere beweging om de juiste verstelling voor elkaar te krijgen.

dat ze de servo's toevallig een naam geven in de handleiding/zender heeft er niets mee te maken, ze werken als 3eenheid.

nu staat esky niet bekend om de gigantisch geweldige electronica, dat er een servo niet geheel goed is, behoord dus tot de mogelijheden
waar je ff naar moet kijken, is of die servo zijn middenpunt ook verandert als hij veel heen en weer gaat
of, als je met je vinger licht tegendruk op de hevel geeft en de hevel met de zender omhoog laat komen, voel of er geen "dode" stukken in de beweging zitten (of dat hij een tik terugvalt)

Dat kan op een kapot tandwieltje duiden= servo dood of nieuw tandwielsetje plaatsen.
servo wisselen hangt af van de heli, meestal (als je er normaal bij kunt) is het 2 schroeven los, stekker uit de ontvanger los, beetje rommelen om alles los te krijgen en tjakkaa, daar ligt hij.

Hey, bedankt voor je uitgebreide reactie.
De servo doet eigenlijk helemaal niets op commando.
Welke stick ik ook beweeg, meneer doet lekker helemaal niets.
Alleen zelf zo nu en dan spastisch bewegen

Niet naar die channels kijken.
en 1 servo regelt geen pitch.

kijk hoe het werkt, alledrie de servo's werken samen in iedere beweging om de juiste verstelling voor elkaar te krijgen.

dat ze de servo's toevallig een naam geven in de handleiding/zender heeft er niets mee te maken, ze werken als 3eenheid.

nu staat esky niet bekend om de gigantisch geweldige electronica, dat er een servo niet geheel goed is, behoord dus tot de mogelijheden
waar je ff naar moet kijken, is of die servo zijn middenpunt ook verandert als hij veel heen en weer gaat
of, als je met je vinger licht tegendruk op de hevel geeft en de hevel met de zender omhoog laat komen, voel of er geen "dode" stukken in de beweging zitten (of dat hij een tik terugvalt)

Dat kan op een kapot tandwieltje duiden= servo dood of nieuw tandwielsetje plaatsen.
servo wisselen hangt af van de heli, meestal (als je er normaal bij kunt) is het 2 schroeven los, stekker uit de ontvanger los, beetje rommelen om alles los te krijgen en tjakkaa, daar ligt hij.

lol dan is i wel dood ja, of het stekkertje zit niet goed in de ontvanger,

vervang wel alle 3 je servo's van de swash tegelijk, of in ieder geval voor hetzelfde type, anders gaat i heel vreemd reageren als de bewegingssnelheid onderling afwijkt.

Back