Esky Co comanche problemen

• Topicstarter Topicstarter Cocomanche
  • Startdatum Startdatum
C

Cocomanche

Guest
Hallo allemaal,

Zal me even voorstellen, Jarno 18 jaar oud en woonachtig in overijssel,

Nu heb ik 1 week geleden van mijn collega een Esky Co comanche overgenomen, Na een aantal vluchten en crashjes verder nieuwe dingen bestelt o.a

Alu head set
8x Rotor bladen stock
7,4V 900mAh Batterij

Alleen zit ik nu met een probleem, Soms als ik met mijn heli wil gaan vliegen doet ie zomaar wat, Begint te draaien en de servo's bewegen terwijl ik niks doe? Is dit een storing en hoe kan ik dit verhelpen?

Ook heb ik buiten gevlogen (weiland) alleen kwam die amper tegen de wind in.. Ook heb ik regelmatig last van blade strikes dit is op te lossen door een extended shaft? en is het misschien een goed idee om er brusshless motorren op te zetten?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven

Mvg Jarno

Welkom. Je heli is 3 kanaals, en een coax, dus 2 rotors boven elkaar. Die combi gaat nooit goed tegen de wind in komen. Een 4 kanaals coax met wat aanpassingen heeft een grotere kans, maar voor vliegen in een briesje moet je toch echt overstappen naar een heli met 1 rotor, en dan nog het beste eentje met verstelbare bladhoek, dus een CP (Collective Pitch). Maar die zijn wel lastiger te vliegen dan je zelfstabiliserende coax-heli.

Welkom. Je heli is 3 kanaals, en een coax, dus 2 rotors boven elkaar. Die combi gaat nooit goed tegen de wind in komen. Een 4 kanaals coax met wat aanpassingen heeft een grotere kans, maar voor vliegen in een briesje moet je toch echt overstappen naar een heli met 1 rotor, en dan nog het beste eentje met verstelbare bladhoek, dus een CP (Collective Pitch). Maar die zijn wel lastiger te vliegen dan je zelfstabiliserende coax-heli.
Een Esky Cocommanche is een 4 kanaals heli. Heb er zelf ook een gehad.

Willem.

Ah, ben ik in de war met een andere 3 kanaals. Blijft wel een feit dat een coax het al snel moeilijk heeft tegen de wind, tenzij flink aangepast.

...Alleen zit ik nu met een probleem, Soms als ik met mijn heli wil gaan vliegen doet ie zomaar wat, Begint te draaien en de servo's bewegen terwijl ik niks doe? Is dit een storing en hoe kan ik dit verhelpen?

Ja, dit is een storing. Vlieg je op 35 Mhz? Dan eens kijken of de ontvangerantenne helemaal is uitgerold. Op 2.4GHz zou storing in principe niet voor mogen komen, maar de E-Sky electronica is helaas nu niet de betrouwbaarste :rolleyes:

...
Ook heb ik buiten gevlogen (weiland) alleen kwam die amper tegen de wind in.. Ook heb ik regelmatig last van blade strikes dit is op te lossen door een extended shaft? en is het misschien een goed idee om er brusshless motorren op te zetten?...

Een co-axiale helikopter kan alleen buiten vliegen als er geen wind is. De kans op blade-strikes kun je verminderen door een extended shaft, helemaal voorkomen is niet mogelijk :)
Brushless motor op die coax? Eerlijk antwoord? Geld kun je beter gebruiken bij de aanschaf van een single-rotor helikopter :D

Back