Esky cp 3 niet draaiend te krijgen

Net een E-sky gekocht, maar het ding wil maar niet aan.
In de zin van; het oranje lampje blijft branden op de receiver.
Alle mogelijke combi's geprobeerd, throttle trim naar beneden, gas hendel idem. reverse schakelaar gecontroleerd... niks werkt.
Ik zet eerst de zender aan dan de heli, even is het dan stil.. dan springen de servo's in hun 0 positie en daar is het fijne oranje lampje weer....
Van de handleiding word ik 0,0 wijzer.... dacht dat Tamiya altijd bekropt was maar dit is nog erger.

Hoi,

Ik heb zelf ook een CP3. Zaak is om in eerste instantie de zender met de ontvanger te 'binden'. Op pagina 13 van de handleiding staat dit omschreven. Je moet de binding button op de receiver 1 tot 2 seconden indrukken nadat je de helikopter aan gedaan hebt. Daarna doe je de zender aan en moet het goed gaan.

Groeten,

Anton

Anton,

Bedankt voor je antwoord, het binden heb ik al uitgevoerd.
Ik zet de heli aan, druk de knop in (ledje knippert heel snel) en zet de zender aan.
Dan kan ik 2 minuten wachten maar blijft het ledje snel knipperen. Even de heli uit en aan verhelpt dit en na even wachten vinden ze elkaar (servo's maken geluid) echter wederom een oranje ledje. trim staat naar beneden en gashendel.

Configuratie van de servo-reverses is als volgt;

ail omhoog (rev)
ele omhoog (rev)
thr omlaag (nor)
rud omhoog (rev)

op de ontvanger zijn de volgende kanalen aangesloten;

1 t/m 4 bezet
5 vrij
6 bezet
B is vrij (battery volgens mij)

En ik kom maar niet van dat oranje ledje af, brand het bij jou wel groen?

Hoi,

Bij mij brandt het LEDje groen als hij aanstaat. Hij knippert van rood naar groen als ik hem aanzet. Dan moet je de controls bewegen en als laatste de pitch en dan slaat hij bij mij aan.

Groeten,

Anton

Hoi,

Is het nog gelukt met de CP3? En zo ja, kun je hem een beetje onder controle houden?

Groeten,

Anton

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een 2de hands aangeschafte Belt CP .
Na controle of de servo's in neutrale stand stonden kwam ik erachter dat er 1 servo
niet goed stond .. maw zet de servo's handmatig neutraal zodat de swashplate horizontaal staat .. Deze truc gaat op voor alle e-sky modellen.
Nadat de servo's goed stonden en op de zender de sticks en trimmers in juiste positie (zie handleiding) .. zender aan .. chopper aan ..en na 5 seconden de 3 piepjes ..
Daarna ......... Geen gelul van "meneer ik wist het niet " en vliegen ..

Dat is een oplossing voor een ander probleem hoor. De CP3 zal gewoon starten en vliegen met een verkeerd afgestelde swash plate.

Ik denk eerder dat de ESC misschien verkeerd afgesteld staat, ofwel dat de idle-up / 3D switch aan staat ofzo (dan start ie ook niet).

Nou ik heb het ding een tijdje geleden draaiend gekregen, Lipo was niet goed, daardoor gaf hij niet vrij. Volgende probleem;

Gecrashed, nieuwe bladen en bladspoor is bizar veel verschil, ook kan ik het ene rotorblad met aardig wat speling t.o.v. de andere draaien.
Iemand een idee wat ik gesloopt heb? In eerste instantie was het de staartrotor mainrotor en dat metalenstaafje wat die 2 kleine bladen bovenop vasthoudt.
Die zijn dus allemaal vervangen, maar nog steeds hobbelt hij als de ziekte.
Volgens mij is rijden toch meer mijn ding :)

Rijden?
Vliegen is toch veel leuker:mrgreen:

Rijden is alleen wat minder gevoelig als je iets niet 100% in elkaar zet.

Voor je heli, zonder te zien hoe het eruit ziet kan ik weinig zeggen.

Maar je hebt het erover dat je het ene blad simpel kunt verdraaien ten opzichte van de ander.
Dat mag gewoon niet, een pietsie kan het altijd wel bewegen, maar nooit veel.
IN jouw geval moet je de speling gewoon volgen naar de oorsprong.
Dus draaien, onderdelen vasthouden om dingen uit te sluiten.
Is alles in orde, moet je de servo zelf even bekijken, of dit de boosdoener niet is. Esky servo's stoppen er wel vaker mee, zo schijnt.

Grote kans dat hij al minder hobbelt ed als dat goed zit.
Bladen balanceren helpt ook.

Succes

Back