esky cp-belt

• Topicstarter Topicstarter daniel tolhuis
  • Startdatum Startdatum
D

daniel tolhuis

Guest
hallo allemaal,

Ik heb het toch maar gedaan, na het verslijten van 3 coaxiaal choppers heb ik besloten om de e-sky cp-belt te kopen.
ik weet dat het niet een heli is van het top segment maar het leek mij toch wel een leuk model voor de volgende vlieg fase.
die coaxiaal choppers konden mijn fratsen niet meer aan, een snelle mooie rol met een leuk bocht konden de kleintjes niet aan dus werdt het tijd voor eentje die het wel kan.

Graag zou ik willen weten of er al mensen zijn die ervaringen hebben met het type heli dat ik besteld heb.
en waar ik op moet letten voordat ik airborne ga.

ik vlieg 2 jaar met vliegtuigen en 3 jaar met coaxiaaltjes en oefen me scheel met reflex (helietjes).

Hallo

Volgens mij bedoel je Belt-cp :D
Ja ik heb al ervaring met de e-sky belt-cp hij vliegt echt super goed.
Ik ben er heel content van,

Hier wat foto's van de mijne:
(de mijne heeft wel een kapje van een andere heli en carbon paddles)
(2de foto is nog zonder carbon paddles)
HPIM4692.jpg

Belt-CP11.jpg

Bye

bedankt voor je reactie,

ik heb er veel zin in.
een maat van mij heeft hele ervaring en gaat mij ff helpen met alles instellen en mijn FX 18 zender goed zetten
ik heb er een 1800 lipo bij, hoe lang ken ik daar mee hoveren (lol vliegen zal eerst wel ff nie gaan vliege)

Ziet er goed uit!

ik zit ook te twijfelen om 1 vliegtuig weg te doen, en zo een heli voor in de plaats (heb ook FP heli's gevlogen, en sim veel :P)

zou je die ook kunnen krijgen zonder ontvanger en zender?
(ik gebruik dezelfde ontvangertjes, en heb een mx12)

De belt is er alleen maar als ARF.

Dus de heli met servo's en motor en regelaar en gyro.

Of als barebone only. dat is helemaal kaal dus puur alleen de heli.

GRt
Robert

Hallo,

Het filmpje ziet er leuk uit !
echter even een vraag. u wilt hem in de webwinkel gaan verkopen, echter ben ik benieuwd wat de prijs in Nederland wordt ??
ik wil niet ontmoedigend zijn maar ik heb hem geimporteerd voor 175 euro met alles er op en er aan
1800mha lipo accu
ontvanger
20A regelaar
br.motor servo`s gyro enz enz

Kunt u wel tegen deze prijzen op ??

Bobbert zei:
De belt is er alleen maar als ARF.

Dus de heli met servo's en motor en regelaar en gyro.

Of als barebone only. dat is helemaal kaal dus puur alleen de heli.

GRt
Robert

en als je dan barebone pakt, en de standaard componenten er op zet, dan istie nog duurder dan rtf zeker? :) dat is meestal bij dit soort dingen... (bij de king dan)

ach, misschhien maar ff sparen ofzo :)

Nee hoor,

Wanneer je een kingv2 koopt RTF heb je er een standaard motor in zitten met regelaar.

Die vlieg je na een 10 tal accu ladingen stuk.
Dit komt simpelweg doordat de motor geen 11,1 volt lekker vind na een lange tijd.
Deze motoren zijn daar niet echt geschikt voor.
Verder krijg je er ook een zender bij die je misschiden niet eens nodig hebt, als je zelf al een programmeerbare zender hebt.

Maar om het betaalbaar te houden als complete set is het goed te doen.
Daarna stappen de meeste over naar een borstelloze motor van E-Sky zelf of een andere 3600 Kv motor is een prima motor hiervoor samen met een 18 A regelaar.
Zowel voor de king als voor de belt CP.

Wanneer je al veel Rc spullen hebt liggen zoals servo's en ontvangers en accu's

Kan je beter een barebone kopen met gyro alleen.

grt Robert

Servo's heb ik niet, maar kosten niets (paar dollar)

motor enzo heb ik niet, dus zou voro mij dan een cp worden, met leuke motor, regelaar en gyro enzo...

heb een pb gestuurd voor meer info ;) (je moet eerst goed informeren, voor je kunt kopen)

BadBert zei:
Servo's heb ik niet, maar kosten niets (paar dollar)

motor enzo heb ik niet, dus zou voro mij dan een cp worden, met leuke motor, regelaar en gyro enzo...

heb een pb gestuurd voor meer info ;) (je moet eerst goed informeren, voor je kunt kopen)

Om ook eens met de hype van deze T-Rex kloon mee te zijn heb ik gisteren namiddag eens op een Duitse site een RTF Belt-Cp besteld. Tot mijn grote verbazing (en genoegen :D ) werd het pakket ongeveer een half uur geleden afgeleverd.
Inhoud van de (draag)doos :
Belt Cp (volledig opgebouwd), met de electronica geinstalleerd
Zender
Lader + adaptor
Lipo
8 batterijen AA voor de zender
schroevendraaiertje en inbussleuteltje
velcro band
spanbandjes

Totale kostrprijs : 240.30 eurie :D

Dan,

Proficiat , je zult er fun aan beleven ...

maarreeeeuuh : als je een béétje verder kijkt dan Duitsland en je zegt van "hey, die dollar staat laag : kunnen we daar nie van profiteren ?" kun je ook dit doen : ik zelf heb de king ( zelfde maar kleiner ) , maar voor een maat heb ik vorige week de belt RTF + oefenkruis + extra mainblades + verzending besteld voor 190 kleine eurootjes in ShenZhen ...
:banana: :yes:

guy5927 zei:
Dan,

maarreeeeuuh : als je een béétje verder kijkt dan Duitsland en je zegt van "hey, die dollar staat laag : kunnen we daar nie van profiteren ?" kun je ook dit doen : ik zelf heb de king ( zelfde maar kleiner ) , maar voor een maat heb ik vorige week de belt RTF + oefenkruis + extra mainblades + verzending besteld voor 190 kleine eurootjes in ShenZhen ...

Ik weet het, ik weet het, alleen ik woon hier in dit apenlandje, Belgie genaamd, en om de een of andere reden schijnt de Belgische douane ambetant te doen over rc-materiaal die uit China komt.
Het zit zo, eerst had ik diezelfde heli besteld bij rc-fever.com, maar 's anderendaags kreeg ik een mailtje waarin stond dat het geld terug zou gestuurd worden, want onze Chinese vrienden sturen geen electronisch materiaal meer op naar particulieren in belgie omdat de douana al (groot) aantal dozen zou hebben onderschept en vernietigd(?).
Van zodra ik dit mailtje ontving heb ik dan maar een europese bron gezocht, en bij onze oosterburen gevonden.
Het nadeel van deze site was echter dat ik geen kleur kon kiezen, en dat ik als ik de hh-gyro wilde die apart moest kopen (wat ik overigens niet heb gedaan).
Het prijsverschil (de gyro niet in acht genomen) bedroeg ongeveer 60 euro (op de totale kostprijs wel te verstaan), het toestel zelf is natuurlijk een stukje duurder, maar de verzendingskosten liggen dan weer een pak lager.
En natuurlijk niet te vergeten, ipv van een leveringstermijn van 10 tot 20 dagen vanuit China, had ik het toestel exact 26 uren na de bestelling.

Edit : Hee, ik zie nu pas dat je ook in Belgie woont :!: :!: :!: :?: :?: :?:

guy5927 zei:
Dan,

waar heb je hem precies vandaan? mijn volgende heli wordt ook een belt-cp :D

Hoi blupmans, guy had het in zijn reply niet over een belt-cp, maar wel over de KingII.
De mijne (Belt-cp) komt van www.rc-now.com.
En in de post waar ik de prijs vermeld had, had ik blijkbaar een foutje geschrijven, de prijs was niet 260,30 euro, maar wel 240,30 euro, sorry voor het misverstand.

oeps! overheen gelezen :oops:

maar in ieder geval bedankt voor het linkje!

groetjes, Blupmans

Edit : Hee, ik zie nu pas dat je ook in Belgie woont

en dan nog 26 jaar in Brugge :D :D :D

tip voor danny : bepaalde leveranciers hebben wat "boel" gehad met de Belgische douane omdat ZIJ niet in orde waren met papieren ... en dan gaan die fabrikanten lopen zeuren van " we leveren niet meer in België want we hebben altijd miserie met de douane" ... FOUT FOUT FOUT ...

er zijn elfendertig chinese webshop die WEL perfect in België kunnen leveren ... gewoon aftasten en uitproberen .... kun je direct ook afleiden hoe professioneel die shops al dan niet werken ... en dat er een keer een pakketje met wat extra kosten aankomt, dat moet je incalculeren ... heb dat in 4 jaar commercie met azië nog maar 2 keer voorgehad ... dus langs welke kant de balans doorweegt hoef ik je zeker niet te zeggen ... :wink:

Back