esky cp-belt

• Topicstarter Topicstarter daniel tolhuis
  • Startdatum Startdatum
dancooper zei:
BadBert zei:
Servo's heb ik niet, maar kosten niets (paar dollar)

motor enzo heb ik niet, dus zou voro mij dan een cp worden, met leuke motor, regelaar en gyro enzo...

heb een pb gestuurd voor meer info ;) (je moet eerst goed informeren, voor je kunt kopen)

Om ook eens met de hype van deze T-Rex kloon mee te zijn heb ik gisteren namiddag eens op een Duitse site een RTF Belt-Cp besteld. Tot mijn grote verbazing (en genoegen :D ) werd het pakket ongeveer een half uur geleden afgeleverd.
Inhoud van de (draag)doos :
Belt Cp (volledig opgebouwd), met de electronica geinstalleerd
Zender
Lader + adaptor
Lipo
8 batterijen AA voor de zender
schroevendraaiertje en inbussleuteltje
velcro band
spanbandjes

Totale kostrprijs : 240.30 eurie :D

Ik heb hem voor 165euro gekocht ????? :?

En hij hoovert fantastisch!!!!!!

De ARF versie heeft geen zender enzo, de RTF versie (zoals hierboven voor ruim 200 euro is gekocht) heeft alles erop en eraan, compleet om zo te vliegen

Inderdaad, de RTF is gewoon uit de doos halen, accu opladen en vliegen (bij wijze van spreken natuurlijk he).
Verwacht nu natuurlijk niet state-of-the-art electronice d'erin, het is allemaal basic.
Maar wel ideaal om ergens te beginnen.
Ik haalde de mijne bij http://www.rc-now.de/
De geupgrade versie word ook RTF verkocht, en kost ongeveer 400 euro dacht ik, de electronica is evenwel dezelfde, maar het frame is dan een carbon fibre frame, rotorkop en staartroto-eenheid zijn dan aluminium.

dancooper zei:
Inderdaad, de RTF is gewoon uit de doos halen, accu opladen en vliegen (bij wijze van spreken natuurlijk he).
Verwacht nu natuurlijk niet state-of-the-art electronice d'erin, het is allemaal basic.
Maar wel ideaal om ergens te beginnen.
Ik haalde de mijne bij http://www.rc-now.de/
De geupgrade versie word ook RTF verkocht, en kost ongeveer 400 euro dacht ik, de electronica is evenwel dezelfde, maar het frame is dan een carbon fibre frame, rotorkop en staartroto-eenheid zijn dan aluminium.

oke , weer wat geleerd thnx :o

Vandaag eerste crash(je) met (lichte) schade gehad. Tjah, dat soort dingen gebeurt nu eenmaal he, vooral als je wilt vliegen met toch net iets teveel wind voor mijn lage skills :?
In ieder geval weet ik nu waar het kwetsbare punt van de Belt-Cp zit, de rotorbladen tikten slechts eventjes (en zonder kracht) tegen de grond, en wat onmiddellijk afbrak was een stukje van de "flybar case set", het middendeel waar de flybar doorheen steekt dus. Aan beide zijden van dat ding zit dus een buisje die als as fungeert voor de Bell control armpjes, die buisjes moeten natuurlijk hol zijn om een schroefje te herbergen, en natuurlijk zijn ze dus niet crashbestendig.
Een tweede beschadiging was uiteraard te verwachten in de vorm van een gekromde feather shaft (het asje dat de beide rotorbladen met elkaar verbindy).
Kosten, inclusief verzendingskosten : 27 eurie, valt wel mee eigenlijk :D

In ieder geval zal ik bij een volgende crash de upgrade stukken kopen, dus aluminium ipv plastic, breekt minder snel, en naar het schijnt zijn verbeteringen in het vlieggedrag van de Belt-Cp achteraf merkbaar beter, dit in tegenstelling tot de T-Rex die uit zichzelf reeds zeer goed vliegt, maar waar je na het up-blingen van het toestel geen merkbare verandering ziet.

Tjah, dat soort dingen gebeurt nu eenmaal he, vooral als je wilt vliegen met toch net iets teveel wind voor mijn lage skills

that's heli flying for you ... hoge skills, lage skills , een crash loert ALTIJD maar nét om het hoekje .. net DAT maakt heli zo spannend .. wel sneu dat een lichte grondtik direct 27 euro kost ...

Ik zou even 2 avonden reserveren om hem helemaal na te lopen (alles in en uit elkaar)!

ja hàllo jeroen ... zo ken ik er nog wel een paar ...

Alles nalopen en checken , ZEKER ! 100 procent gelijk ... dan vervolgens een paar batts rustig opspinnen en speuren naar ongewenste trillingen en DAN idd losmaken en zoeken ...maar bij de KINGS en de BELTS die wij al bekeken hebben zat alles toch redelijk snor vanuit de doos hoor ...

maar voorzichtigheid is natuurlijk ALTIJD geboden ...

Voor je eerste CP loont het de moeite om eerst eens kennis te maken met de mechanica voordat je crashes maakt door klemmende/ bindende staartgyro's, verkeerd getweakte gain, scheve cyclic: noem maar op!

Hier moet ik je VOLMONDIG bijtreden ... al te vaak worden heli's gekocht zo van " dat doen we wel effe " ...

Er staan tegenwoordig massa's tutorials op joetjoep ... verplichte kost voor beginners !

Back