Esky electronica op andere heli plaatsen

Hallo,

Ik denk er aan om in de toekomst een bouwpakket van een 450 heli (bijvoorbeeld HK450gt) te kopen bij HobbyKing. Nu vroeg ik mij af, is de ontvanger en zender van de HBK3 geschikt voor deze helikopter?

Is dit aan te raden of juist helemaal niet. Ik ben dan van plan om tijdelijk de ontvanger en zender op de HK te zetten maar hier wel een geschikte motor, esc en servo's voor te kopen.

Ik zie waarschijnlijk een aantal dingen over het hoofd gezien mijn geringe ervaring dus uw mening is welkom!

Laatst bewerkt:
Servos van Esky zijn prut, strippen vrij snel en hebben de kracht niet echt voor een 450, motor is te laag KV waarde, 3100kv, en te zwak ervoor, zelfde probleem me de ESC.

Zender en ontvanger gaan niet werken, want je kan de servo richtigen op zich niet aanpassen..

Ik zou sowieso de servo's van Esky niet houden, de motor en esc ook niet. Maar het probleem ligt er dus aan dat die servo's via de ontvanger zijn afgesteld op het frame van de HBK, begrijp ik dit goed?

Ja. de draairichting is al bepaald, dus als 1 kanaal moet worden omgedraaid ben je de l#l. Verder kun je een paar essentiele dingen, zoals pitch en tail, niet afstellen.

Je zou bv de gyro, ontvanger over kunnen zetten...
Pasvorm etc moet je dan even niet op letten, een beetje zelfbouwer kan daar wel wat mee.

vraag is waarom je dat zou willen..
Esky staat zeker niet bekend om de geweldige en probleemloze werking van hun spullen..

Een beetje jammer om een goede heli van dat soort spullen af te laten hangen, toch?

1 crash door zo'n budgetoplossing, en je bent 2 of 3 keer het bespaarde bedrag kwijt om alles weer te fixen...

Koop gewoon goed spul, weet je zeker dat eventuele crashes aan jou liggen en niet aan de heli:rolleyes:

Ja inderdaad in 1x klaar is meestal het beste. Maar dan wordt 't m voorlopig nog even niet. Maar je kan dus niet zomaar een ontvanger en zender kopen?
Als je een losse ontvanger + losse zender koopt zijn de draairichtingen van de servo's dus nog niet toegewezen? Moet je dit digitaal instellen of moet je een trex-compatible (o.i.d.) zender + ontvanger kopen.

Dat is het mooie van tegenwoordige digitale computer zenders(non RTF) die moet je volledig zelf instellen in de zender! dus ze zijn te gebruiken met elke heli..

Als je een nieuwe zender koopt, zit daar vaak zelfs al een ontvanger bij..

En als je een 450 als set koopt, kun je er ook voor kiezen om een almost ready to fly te nemen, waar alle electronica en zender al bij zit.

of even zoeken naar het 'Post je Hk450 budget' draadje, staat een 450 met zender etc voor ~250 eurie...

Back