Esky Honey Bee Cp3 stijgt niet op

met dat filmpje zie je misschien , wat pitch is ..

en zo zijn vele filmpjes, hoe het moet,
moet je wel nog wat doen om te begrijpen, hoe zo een heli werkt,
veel suc6

Groet
Uwe

UPDATE: Was de afbeelding bij vergeten te voegen!
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedenacht!

Ik heb nu de blades afgesteld zoals op het plaatje vermeld. Ik heb de zender op de 3D functie gezet zodat ik de hoek van 7 gr en - 7 gr kon halen. Nu heb ik weer het zelfde probleem en stijgt hij niet op. Dit komt dus doordat de blades niet genoeg verdraaien (ik verwacht de speling en te weinig druk vanuit de servo's). Heeft iemand ervaring of tips voor dit probleem? Ik kan hem natuurlijk weer op zn max instellen en de servo's volop kracht laten zetten op de blades, maar dan komt de 3D functie niet tot zijn recht.

Ik blijf zelf zoeken op het internet, maar vragen op het forum kan natuurlijk altijd! Morgen ga ik weer verder met sleutelen aan de hele en hoop op snel resultaat!

Groetjes Tim.

aan de servo zit een heveltje. daar zit het linkje aan.
hoogstwaarschijnlijk kun je het linkje nog een beetje naar buiten zetten op de heveltjes.
krijg je grotere uitslagen van.

aan de andere kant, je gebruikt hem om te leren vliegen, dus dan heb je dat negatieve niet nodig..
dus als het echt niet lukt om genoeg uitslag te krijgen, gewoon zorgen dat hij zowieso vliegt.
beter te vliegen dan niet te vliegen ;-)

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Woensdag eens naar een open veld en gaan oefenen!

Deze servo's zitten op de Honey bee cp3 gemonteerd. Volgens mij zijn deze niet te stellen dmv een heveltje, of kijk ik hier overheen?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
dat witte ding aan de bovenkant IS de hevel..
daar zitten gaatjes in, vaak zie je dat men de linkjes dicht aan de binnenkant zet.
maar haal je de uitslagen niet, moet je het linkje naar buiten zetten.

vaak zie je dat er een ball dingetje in het gaatje is geschroefd.

dat witte ding aan de bovenkant IS de hevel..
daar zitten gaatjes in, vaak zie je dat men de linkjes dicht aan de binnenkant zet.
maar haal je de uitslagen niet, moet je het linkje naar buiten zetten.

vaak zie je dat er een ball dingetje in het gaatje is geschroefd.

Dat is dan vervelend haha, hij zit al op het uiterste van de hevel haha

ah. dan is het lastig;-)

dan moet het toerental omhoog;-)
normaal hoovert een heli rond de 5 graden pitch. 7 graden zou moeten werken, maar in de praktijk is het te weinig om echt nuttig rond te kunnen vliegen.

maar daarom is dit ook meer een oefen heli..
goed om te oefenen met de pootjes omlaag, want zo zul je toch het meeste vliegen in het begin
of stand alone electronica erin.. losse regelaar, ontvanger etc.
andere zender, is er natuurlijk veel meer af te stellen.
maar ga je ook heel snel met veel te veel toeren aan de gang

toch moet je er mee opletten. dit is meer een oefen heli, geen volwaardig 3d slagschip.
de constructie houdt het vrij vlot voor gezien als de toerentallen stevig omhoog gaan.
gewoon lekker vliegen zoals hij is, wel kijken of de toeren nog wat omhoog kunnen.
wordt het net wat makkelijker om in de lucht te komen.
zoals ik al zei, rond de 5 graden hoort een heli te hooveren. heeft hij veel meer graden nodig, heeft ie te weinig toeren.

aan de andere kant, meer toeren= meer schade.

7 graden is te weinig,
zeker kan je met vliegen, maar als je daalt en wild eens de heli 'afremmen', gaat het mis !
zorgen, dat je tenminste 9 graden hebt en voldoende RPM aan de hoofd, dan vliegt die ook.
suc6, Uwe

Kijk ook even of alles soepeltjes draait, hoofdtandwiel moet ietsje speling hebben op het motortandwieltje. (zo weinig mogelijk) De snaar mag ook niet te strak staan. Deze helietjes hebben al niet veel power maar vliegen prima mits goed afgesteld.

Back